اولین تریلیونر جهان چه کسی خواهد بود؟

  • توسط pooladmin
  • 13/10/2019
  • 0
اولین تریلیونر جهان

 

ثروت یک مفهوم واقعا نسبی است. تاریخ انقضا برخی از میلیونر ها به پایان رسید (با این همه، حدودا سه میلیون میلیونر فقط در ایالت متحده هستند) و این روزها بیلیونرها توجه بیشتری را به خود جذب می کنند. از طرف دیگر بیش از دو بیلیون انسان در سال کمتر از 1000 دلار درآمد دارند.

جان دی راکفلر اولین بیلیونر رسمی در جهان بود که در سال 1916 از طریق مالکیت Standard Oil به این مقام دست یافت. تقریبا از یک قرن پیش، ثروت چندین برابر شد که ثروتمند ترین افراد در جهان بیش از 50 بیلیون دلار درآمد بدست آوردند (در مقایسه، ثروت راکفلر در تورم حدود 400 بیلیون دلار بود). سوال این است که چقدر طول می کشد تا جهان اولین تریلیونر خود را ببیند. (بیش از 70 سال پس از مرگش، این فرد یکی از بزرگترین چهره های وال استریت باقی ماند).

یک تریلیون دلار پدیده ای در مجموع پول هاست. امروزه 1 تریلیون دلار تولید ناخالص ملی مکزیک یا کره جنوبی است. یک تریلیون دلار همچنین پول کافی برای خرید Exxon Mobil و Apple است، با باقی مانده آن می توان گوگل و نایک و Agilent را نیز خرید، و هنوز با باقی مانده آن می توان با سپرده گذاری پول در بانک یک بیلیونر بود.

چه کسی نمی تواند به آن برسد

اولین تریلیونر جهان از رتبه های ثروتمند جهانی نخواهد بود. کارلوس اسلیم و ورن بوفی هر دو بسیار ثروتمند هستند اما آن ها در دهه 70 زندگی شان به سر می برند. حتی اگر اسلیم بتواند هر سال به طور قطع، به نرخ مورد بهره 25 درصد پس از مالیات دست یابد، با این حال 14 سال طول می کشد تا 54 بیلیون دلارش را به 1 تریلیون دلار برساند.

اولین تریلیونر جهان

با اینکه بیل گیتس هنوز در سن 55 سالگی اش می باشد، علاقه اش تغییر یافته است. حتی اگر او به جای اینکه پولش را صرف Gates Foundation کند، پس انداز می کرد، چیز جدیدی برای سرمایه گذاری پیدا می کرد، همانطور که مایکروسافت که چند نشانه تولید و رشد را به نمایش می گذارد که می تواند ثروت گیتس را به 1 تریلیون دلار برساند.

مقیاس مسئله

پول پول می آورد. افراد ثروتمند گزینه های سرمایه گذاری ارزشمندی دارند که در اختیار افراد معمولی نیست. گفته می شود نقطه ای وجود دارد که سطح ثروت یک فرد مانعی برای نرخ برگشت است. برای دو برابر کردن 100 میلیون دلار معادله ای وجود دارد که به دنبال ویتنام دیگریست، و آن فرصت ها همیشگی نیستند. هنگامی که سرمایه گذاران می شنوند که وارن بوفی مشکلاتی جهت یافتن فرصت های مناسب دارد، منظور این است که او کمتر از 50 یا 100 بیلیون دلار جهت سرمایه گذاری دارد.

در راس این مسائل موانعی مرتبط با سیاست های دولت وجود دارد. نوع فعالیت های انحصار طلبانه است که چندین میلیونر خود ساخته را در دهه 1800 بوجود آورد و اکنون به طور گسترده ای در دنیا دست به کار های غیر قانونی می زنند. علاوه بر این، مالیات ها بالاتر رفته و دولت ها نقاط ضعف کمتری نسبت به گذشته دارند. این بدان معنا نیست که کارآفرینی خلاقانه و انگیزشی راه به جایی نخواهد برد اما به نظر می رسد که اولین تریلیونر جهان شدن با گذر زمان سخت تر شده است.

رغبت و اشتیاق برای ریسک کردن

نقش روان شناسی بسیار مهم است. به زبان ساده، به نظر می رسد که بسیاری از مردم هنگامی که ثروت کافی دارند نسبت به زمانی که فقیر تر هستند، گرسنه ماندن را سخت تر می پندارند. موارد Paulson، Soros یا Simons را در نظر بگیرید. تمام این افراد کاملا ثروتمند هستند و قطعا با استفاده از قدرت نفوذشان در سرمایه گذاری احساس راحتی نیز دارند. مسئله این است که اگرچه هرکدام از این افراد متوجه هستند که نیاز دارند تا کمی ریسک پذیر باشند.

آیا Paulson و همکاران می توانستند 10 به 1 اعمال کنند و برای 1 تریلیون دلار بازی کنند؟ شاید. اما این افراد پیش از این چیزی را که منجر به ثروتی چند برابر می شود را ساخته اند، پس چرا یک شرط نامحتمل و ریسکی را رد کردند؟ یک نفر چه چیزی می تواند با 1 تریلیون دلار بخرد که با 1 بیلیون دلار در دسترس نیست و اصلا ارزش ریسک پذیری را داشته باشد؟

اولین تریلیونر جهان

تعداد انگشت شماری از نامزدها جهت تبدیل شدن به اولین تریلیونر جهان

آیا امروزه کسی در قید حیات است که بتواند تبدیل به یک تریلیونر شود؟ رهبران دولت ها و دیکتاتورها از این قاعده محروم هستند، این دور از ذهن نیست که یک فرد یا خانواده بر یک petrostate فرمانروایی کنند و 1 تریلیون دلار ثروت داشته باشند یا حتی اگر ارزش آن منابع در ابتدا شامل محاسبات شود، اما به طور واقع چنین اتفاقی نمی افتد.

مارک زوکربرگ فقط 26 سال سن دارد و ثروتی به اندازه 7 بیلیون دلار دارد. طبیعتا این یک شروع خوب است. اگر او راهی را پیدا کند که بتواند به طور سالیانه ثروتش را 10 درصد افزایش دهد، می تواند پیش از 60 سالگیش یک تریلیونر شود. اما در نظر داشته باشید که فیسبوک آن همه ثروت را چگونه افزایش می دهد. فیسبوک باید تا ده برابر Exxon Mobil رشد کند تا مارک تبدیل به یک تریلیونر شود.

یکی از کاندیداها Craig Venter  است. بخاطر تاسیس Celera Genomics و تحقیقاتی که منجر به زندگی مصنوعی شد، او برای رسیدن به این هدف درخشان و بلند پرواز است. اگرچه او سرطان را به عنوان یک هدف در تحقیقاتش قرار نداده است اما تصور کنید که درمان سرطان چقدر می تواند ارزشمند باشد. ایالت متحده معمولا 90 بیلیون دلار در سال برای درمان سرطان و یک درمان قطعی که به نظر می رسد فرصتی چند تریلیون دلاری باشد، هزینه می کند. همچنین سوخت پاک چیزی نیست که به یکباره از بین برود، شاید نتواند ونتر را به یک تریلیونر تبدیل کند اما به طور کامل فراموش نمی شود.

اولین تریلیونر جهان

حرف آخر

علاوه بر این دو نفر، هرکسی می تواند به هدف 1 تریلیون دلاری دست یابد. تورم کار را کمی آسان تر خواهد کرد (یک میلیون دلار به اندازه ای که مورد استفاده قرار می گیرد ارزشمند نیست) اما هنوز یک هدف غیر قابل باور است. تصور کنید که هیچکس فکر نمی کرد بیل گیتس بتواند از راه نرم افزار کامپیوتر یا Al Mann از راه پمپ های انسولین تبدیل به یک بیلیونر شوند، اما نهایتا اولین ایده یک تریلیونر دلاری از ذهن یک فرد خواهد آمد که امروزه به نظر مسخره است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)