برای رسیدن به اهداف مالی خود از انجام این ۶ اشتباه پرهیز کنید

  • توسط pooladmin
  • 29/12/2019
  • 0
اهداف مالی

ممکن است شما برای تعیین اهداف مالی خود زمان زیادی را صرف کنید. اما چگونه می‌توانید مطمئن شوید که در مسیر درست رسیدن به آنها قرار دارید؟
همین مسائل باعث شده است که میلیون‌ها نفر از مردم نتوانند به اهداف مالی خود دست پیدا کنند. قصد ما در این مقاله این است که از ارتکاب برخی از اشتباهات فاحشی که در مسیر نیل به اهداف مالیتان قرار دارد پرهیز کنید.
چرا؟ چون آگاه‌بودن از این اشتباهات می‌تواند به شما کمک کند تا از چنین مسائلی دوری کنید. شناختن مسائلی که مانع از رسیدن شما به اهدافتان می‌شود بسیار دارای اهمیت است.
اگر یک یا چند تا از این اشتباهات را مرتکب شده‌اید، هیچ نگران نباشید. ما اینجا هستیم تا راه‌حل‌های ساده آنها را با شما به اشتراک بگذاریم تا باز بتوانید به مسیر موفقیت بازگردید. پس بیایید شروع کنیم.

۶ اشتباهی که در مسیر موفقیت مالی نباید مرتکب شوید

اشتباه شماره ۱: نادیده‌گرفتن اهداف کوچک

فکر می‌کنید ۱۰ دلار پس‌ازانداز در هفته یا پرداختن ۵۰ دلار از اقساط کارت اعتباری مساله بی‌اهمیتی است؟ هر چقدر هم که این اهداف کوچک و یا بی‌اهمیت باشند، باز هم باید به آنها توجه کرد و از اینکه آنها را به سرانجام می‌رسانید خوشحال باشید. همین امر باعث می‌شود که در گذر زمان به موفقیت‌های بزرگتری دست پیدا کنید.

اشتباه شماره ۲: توجه محض به اهداف بلندمدت

بله، درست متوجه شده‌اید. داشتن اهداف بلندمدت برای ترسیم یک تصویر بزرگ از آینده مالی بسیار ضروری است اما تا زمانی که نتوانید این اهداف بزرگ را به اهداف کوچکتر تقسیم کنید و آنها را به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه یا فصلی مورد پیگیری قرار دهید، احتمال آن وجود دارد که دچار سردرگمی شده و به هیچوجه میزان پیشرفت خود را متوجه نشوید.

اشتباه شماره ۳: فقدان مسئولیت‌پذیری

وقتی شما مسئولیت کارتان را به عهده نمی‌گیرید، پس هیچکس هم نمی‌تواند به شما انگیزه دهد، چیزی را به شما خاطرنشان کرده و توجهتان را بر روی کاری که سعی در انجام آن دارید متمرکز کند. در نتیجه ممکن است شروع به خودپسندی کرده، مسائل را کم‌اهمیت جلوه داده و پس از مدت زمان کوتاهی به موقعیتی برسید که پیش خود بگویید «این کار را بعداً انجام می‌دهم» یا بدتر از همه به خود القا کنید که قادر به انجام اهدافتان نیستید.

اشتباه شماره ۴: چک‌نکردن اهداف

چطور می‌توانید میزان پیشرفت اهدافی که پیگیری نمی‌کنید را تخمین بزنید؟ چک‌کردن و پیگیری‌کردن اهداف یک کار ضروری است.

اشتباه شماره ۵: صرف‌نظرکردن از میزان پیشرفت

صرفا به خاطر اینکه میزان پیشرفتتان اندک است بدان معنا نیست که ارزش پرداختن به آن را ندارد. تمام پیروزی‌های خود را جشن بگیرید و اصلا هم مهم نیست که چقدر بزرگ یا کوچک باشند. تمام کارهایی که انجام می‌دهید صرفا به یک موفقیت بزرگ ختم نمی‌شوند، اما وقتی حتی یک امتیاز کوچک هم می‌گیرید، یک درصد به اهداف خود نزدیک شده‌اید.

اشتباه شماره ۶: پس از شکست روی پای خود نایستید

وقتی اشتباهی مرتکب می‌شوید یا چیزی می‌خرید که پیش از آن نداشتید یا حتی هزینه بیش از حدی را صرف آن می‌کنید، ناامید نشوید. به خود فرصت دوباره‌ای بدهید تا بتوانید اشتباه خود را شناسایی کنید، دلیل انجام آن را بررسی کرده و دوباره به مسیر اصلی خود برگردید.

۷ نکته‌ای که به شما کمک می‌کند به اهداف مالی خود دست پیدا کنید

هیچ‌کس بی‌ عیب و نقص نیست و همه اشتباه می‌کنند. خوشبختانه، تغییر عادت‌های ذهنی و ادامه‌دادن به سفر موفقیت مالی کار آسانی است. حال در ادامه به برخی نکات اشاره خواهیم کرد که همین امروز می‌توانید آنها را به کار گرفته و موفقیت مالی و رسیدن به اهداف خود را تضمین کنید.

نکته شماره ۱: از منطقه امن خود فراتر بروید

منطقه امن یکی از آفت‌های بزرگ است چون غیر از اینکه باعث توقف شما شده و شما را راکد نگه دارد چیز دیگری ندارد. باعث نابودی اهدافتان شده و وقتی صحبت از رسیدن به اهداف مالی به میان می‌آید، تمام راه‌های منتهی به آن را سد می‌کند. بله، شما در وهله اول باید از آن متنفر شوید اما مطمئن باشید نتیجه کار بسیار دلچسب خواهد بود.

نکته شماره ۲: از رسیدن به اهداف معمولی در زندگیتان بیزار باشید

اگر زندگی معمولی و پیش‌پاافتاده داستان شما در سال اخیر یا چند سال گذشته بوده است، حالا وقت آن رسیده که تغییری به اوضاع بدهید. سرنوشت شما این نیست که آدم شکست‌خورده و بدبختی باشید یا به خاطر داستان منفی خانواده خود محدود شوید. شما می‌توانید متفاوت از دیگران باشید و این تفاوت با یک داستان موفق رخ خواهد داد. اما اول از همه باید از این زندگی تکراری و پیش‌پاافتاده خود احساس ناخوشایند داشته باشید، سپس تصمیم به تغییر آن بگیرید.

نکته شماره ۳: با عوامل شکست خود روبرو شوید

به احتمال خیلی زیاد آن چیز یا آن کسی که باعث عدم موفقیت شما در مسیر اهداف مالی شده است را به خوبی می‌شناسید (و اگر نمی‌شناسید شروع به بررسی این موضوع کنید که چه چیز یا چه کسی باعث عدم موفقیت شما می‌شود). این عوامل و موانع را شناسایی کرده و با تدوین یک برنامه دقیق از آنها دوری کنید و میزان شکست خود را به حداقل برسانید.

نکته شماره ۴: اهداف خود را ترسیم کنید

ما همیشه درباره این موضوع صحبت‌های فراوانی کرده‌ایم ولی لازم می‌دانم بار دیگر آن را تکرار کنم. اهداف خود را به روی کاغذ بیاورید، آنها را به اهداف کوچکتر تقسیم کنید. با این روش است که می‌توانید میزان پیشرفت خود را رصد کنید.

نکته شماره ۵: خودتان را برای موفقیت آماده کنید

اهدافتان را جایی قرار دهید که بتوانید آنها را ببینید، پس‌اندازها و پرداخت بدهی‌هایتان را روی حالت خودکار بگذارید، یک نفر را به عنوان مسئول مراقبت از خود تعیین کنید، منابعی که بتوانند شما را در این مسیر کمک کنند پیدا کنید (راهنمایی: وبلاگ پول‌پدیا را دنبال کنید) و تصمیم بگیرید که موفق خواهید شد.

نکته شماره ۶: با شکست‌هایتان کنار بیایید

وقتی شکست می‌خورید، ممکن است دچار افت روحیه و عملکرد شوید. نکته‌ طلایی شکست‌هایتان این است که باید از آنها درس بگیرید. سپس تجربیاتی که از آنها گرفته‌اید را در مراحل بعدی کار خود به کار بگیرید.

نکته شماره ۷: بازبینی و تکرار را فراموش نکنید

وقتی همه نکات فوق را به کار گرفتید و پس از مدتی احساس یکنواختی کردید، باز هم از ابتدا آنها را بازبینی کرده و تکرار کنید.

نتیجه‌گیری:

تعیین اهداف مالی کار آسانی است – اما رسیدن به آنها قسمت سخت کار است. اما آگاهی داشتن از این موضوع که چه عواملی باعث توقف و عقب‌ماندن افراد می‌شود می‌تواند به شما کمک کند تا اشتباهات مشابه را تکرار نکرده و به اهداف خود نزدیکتر شوید. چشمتان را به پاداشی که از رسیدن به اهداف خود میگیرید بدوزید و هرگز تسلیم نشوید. به یاد داشته باشید که زحمتی که می‌کشید ارزشش را خواهد داشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)