اقتصاد جهانی – آمریکا ممکن است با شگفتی در تولید ناخالص داخلی پیرو چین باشد

  • توسط pooladmin
  • 23/08/2019
  • 0

دابلین، 23 آپریل (روترز) – تعطیلی موقت دولت بدون چشم اندازی برای تمام شدن، افزایش درگیری های تجاری و کاهش رشد جهانی: چشم انداز سه ماهه اول اقتصاد ایالات متحده در نوامبر سال امیدوار کننده نبوده است.

اما داده های تولید ناخالص داخلی برند فرایدی برای سه ماه اول سال 2019 می تواند این مورد را تقویت کند در حالی که دوره فعلی توسعه جهانی در مراحل پایانی خود است، برخی از بزرگترین تولید کننده ها انگیزه خود را از دست داده اند.

بعد از اینکه اقتصاد چین حد انتظارات را مشخص کرد که در ماه ژانویه تا مارس آرام تر پیش خواهد رفت، رشد آمریکا 2.1 درصد در همان بازده زمانی تخمین زده شده است، اگرچه تخمین متخصصان بیش از حد معمول، 1.0 تا 2.9 بوده است.

اگرچه مدل تولید ناخالص داخلی فدرال آتلانتا، براساس داده های منتشر شده، این باور را ایجاد کرده است که، رشد تقریبا در بالای این محدوده خواهد بود و بین 2.2 درصد در ماه ژوئن 2018 و 3.4 درصد در ماه جولای-سپتامبر رشد خواهد کرد.

کریستوفر بلاز اقتصاد دان کامرزبانک می گوید: با وجود همه پیشگویی های منفی اقتصاد آمریکا در سه ماه اول سقوط نکرد.

وی همچنین افزود بر خلاف انتظار، شاخص های تولید ناخالص داخلی هفته آینده نشان دهنده رشد مناسب است. علاوه بر این، شرکت ها، سرمایه گذاری را افزایش داده اند که بر خلاف رکود قریب الوقوع است.

آتلانتا فدرال انتظارات خود را پس از داده های هفته گذشته بالا برد که  نشان دهنده افزایش خرده فروشی های داخلی در ماه مارس به میزان 1-1 / 2 ساله بود، آخرین نشانه های رشد در طول سه ماهه اخیر به سرعت پس از تعطیلی طولانی آژانس های بزرگ ایالات متحده، از بین رفتند.

با وجود کاهش عجیب تجارت آمریکا در ماه فوریه که البته باعث افزاش سرعت رشد شد – کاهش تولید در سه ماهه اول از زمان انتخاب رییس جمهور دونالد ترامپ – خروجی ضعیف تولیدات ممکن است این اختلاف فاحش را توجیح کند.

به گفته تعدادی از تحلیل گران، از جمله یونیکریدیت، عامل برهم زننده ی اصلی توزیع روز جمعه، میتواند محصولات بخش خصوصی باشد که پیش بینی میشود 1.3 درصد از تولیدات ناخالصی داخلی در بدترین وضعیت قرار بگیرد.

تحلیگر یونیکردیت در یادداشتی نوشت: “پس از ذخیره سازی اعلام شده در نیمه دوم سال، فرض ما بر این بود که تولیدات در سه ماهه اول تحت فشار باشند. آمار اخیر نشان دهنده این است که فشار اصلی در آینده خواهد بود”

“دلایل امیدوار بودن”

اقتصاد آلمان - تولید ناخالص داخلی

یکی دیگر از داده های کلیدی مهم در این هفته نسبتا آرام، شاخص اقتصادی آلمان است که میشود با تحلیل آن بزرگترین اقتصاد اروپا را بررسی کرد، جایی که دورنمای رشد در جهت دیگر حرکت میکند.

هفته گذشته برای دومین بار در سه ماه اخیر دولت آلمان درصد پیش بینی شده برای 2019 را کاهش داد و اکنون سرعت رشد اقتصادی را 0.5 درصد در نظر دارد که صادرکنندگان با مشکل کاهش تقاضا از خارج، فشارهای تجارت و ناامنی Brexit مواجه هستند.

بررسی های اخیر کسب و کار نشان داد درحالی که تولیدات آلمان در ماه آپریل برای چهارمین ماه متوالی قرارداد بستند، فعالیتهای شناور جبران شدند. خبر روز چهارشنبه موسسه تحقیقات اقتصادی ممکن است آرامشی را به ارمغان بیاورد.

تحلیلگران معرفی شده از طرف رویترز بعد از افزایش شاخص ماه مارس به 99.6درصد، شاهد یک افزایش ناچیز تا 99.9 درصد هم بودند، با تطابق هوشمندانه بین سرمایه گذاران آلمان بعداز ZEW هفته گذشته برای شش ماه پیشرفت کرد.

المار ولکر، تحلیلگر ارشد درآمد ثابت LBBW گفت: ” ما معتقدیم که بررسی ZEW نشان داد که اقتصاد آلمان با در نظر گرفتن کشمکش اخیر آنها هنوز از بحران خارج نشده است، اما همچنان امید باقی است”.

“با انتقال یافته ها به شاخص کسب و کار موسسه تحقیقات اقتصادی، ما پیش بینی میکنیم که مهمترین شاخص اقتصادی آلمان در ماه آپریل دومین پیشرفت موفق خود را خواهد داشت. اما درصد صعودش به نسبت ماه قبل کمتر خواهد بود.”میکا آ

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)