لیست ثروتمندترین افراد دنیا در سال 2019

  • توسط pooladmin
  • 01/10/2019
  • 0
ثروتمندترین افراد دنیا

چه کسانی ثروتمندترین افراد دنیا هستند؟

اکثر افراد بدون این که صاحب تجارتی باشند و یا در کل علاقه ای به این موضوع داشته باشند، چیزهای زیادی از آن می دانند. در حالی که شما این متن را می خوانید، نام هایی به ذهن شما می رسد و در این فکر هستید که کدام یک از آن ها ثروتمندترین است. در این مقاله ما 25 نفر از برترین ثروتمندان دنیا در سال 2019 را معرفی خواهیم کرد. این افراد به ثروت معنای جدیدی داده و کمک کردند تا با تغییر دنیا شکل جدیدی به آن داده شود.

25 نفر از ثروتمندترین افراد دنیا در سال 2019

در سال گذشته نوسانات شدیدی بین ارزش دارایی های خالص افراد این لیست بوده است. ارزش خالص دارایی های این افراد بنا به منبع معتبری به نام فُربز (Forbes) است. اینک معرفی 25 فرد ثروتمند دنیا در سال 2019:

لی کا-شینگ

25. لی کا-شینگ (Li Ka-Shing)

ارزش خالص دارایی ها: 29.8 میلیارد دلار

کا-شنگ یکی از تأثیرگذار ترین تاجران آسیاست و رئیس فعلی سی کی هاچیسون هولدینگز (CK Hutchison Holdings) است. البته او قصد به کناره گیری از ریاست این شرکت در سال جاری دارد. تا ماه ژوئن سال 2019، ارزش خالص دارایی های او نزدیک به 29.8 میلیارد دلار بود.

«چشم انداز احتمالاً بزرگترین نقطه قوت ماست… ما را با قدرت و تداوم تفکر در طول قرن ها زنده نگه داشته و ما را با آینده همراه می کند و به ناشناخته ها شکل می دهد» – لی کا-شینگ

لی شاو-کی

24. لی شاو-کی (Lee Shau Kee)

ارزش خالص دارایی ها: 29.9 میلیارد دلار

او یکی ار مؤسسان شرکت سان هانگ کای (Sun Hung Kai) است که یکی از موفق ترین شرکت های توسعه دهنده املاک است. او در یک خانواده فقیر به دنیا آمد و حالا دارایی هایش کمی کمتر از 30 میلیارد دلار است.

هوی کا یان

23. هوی کا یان (Hui Ka Yan)

ارزش خالص دارایی ها: 31.3 میلیارد دلار

هوی کا یان رئیس فعلی شرکت توسعه املاک در هنگ کنگ به نام چاینا اور گرند گروپ (China Evergrande Group) مستقر در شنزن است. این کمپانی در املاک مسکونی و تجاری فعالیت دارد. تا به امسال، ارزش خالص این شرکت حدود 31.3 میلیارد دلار است.

شلدون ادلسون

22. شلدون ادلسون (Sheldon Adelson)

ارزش خالص دارایی ها: 34.9 میلیارد دلار

شلدون ادلسون یکی از تاجران برجسته، سرمایه گذار و از خیرین به  نام آمریکایی است. علاوه بر این، او مؤسس، رئیس و مدیرعامل شرکت لاس وگاس سندز کورپوریشن (Las Vegas Sands Corporation) است که صاحب مارینا بی سندز (Marina Bay Sands) در سنگاپور است.او به تازگی توانسته تا در لیست 25 فرد ثروتمند دنیا با ارزش خالص دارایی های 34.9 میلیارد دلار، خود را ارتقاء دهد.

«من به هر کسب و کاری نگاه می کنم و می پرسم که تا چه موقع باقی خواهند ماند؟ چطور می توانم وضعیت فعلی را شناسایی و تغییر دهم؟» – شلدون ادلسون

جک ما

21. جک ما (Jack Ma)

ارزش خالص دارایی ها: 36 میلیارد دلار

جک ما، مؤسس شرکت علی بابا (Alibaba) است. وی در حالی که در چند سال گذشته یکی از ثروتمندترین افراد آسا به شمار می آید، به تازگی در سال جاری توانسته به لیست 25 ثروتمند دنیا راه پیدا کند. بسیاری از مشاغل او را برای کار قبول نکردند. حتی وقتی KFC به تازگی وارد چین شده بود، او را رد کرد. اما در حال حاظر ارزش خالض دارایی های او حدود 36 میلیارد دلار برآورد شده و او را به رتبه بیست و یکم این لیست رسانده است.

«یک رهبر باید ثبات و سرسختی بیشتری داشته باشد تا آنچه توان تحمّل آنچه که کارکانش نمی توانند تحمّل کنند را داشته باشد – جک ما »

ما هواتنگ

20. ما هواتنگ (Ma Huateng)

ارزش خالص دارایی ها: 37.2 میلیارد دلار

ما هواتنگ یک تاجر، سرمایه گذار، خیّر، مهندس و کارآفرین اینترنت و تکنولوژی اهل چین است. وی مؤسس ارزشمند ترین شرکت آسیایی یعنی تِنسِنت (Tencent) است. او یکی دیگر از سروتمندان آسیایی است که توانسته در سال 2019 با ارزش خالص دارایی های 37.2 میلیارد دلار به این لیست اضافه شود.

دیوید کوک

19. دیوید کوک (David Koch)

ارزش خالص دارایی ها: 42.1 میلیارد دلار

دیوید کوک برادر چارلز کوک (Charles Koch) و نائب رئیس اجرایی صنایع کوک است. این دو برادر روی هم حدود 42% از این شرکت را دارا هستند. وی با ارزش خالص دارایی های 42.1 میلیارد دلار در رتبه نوزدهم این لیست جای گرفته است.

چارلز کوک

18. چارلز کوک (Charles Koch)

ارزش خالص دارایی ها: 42.1 میلیارد دلار

چارلز کوک یک تاجر و خیّر آمریکایی است. او شریک و مدیرعامل صنایع کوک است. فعالیت های این شرکت در حال حاظر مربوط به فن آوری ها و تجهیزات کنترل فرآیند و آلودگی، فیبر ها و پلیمر ها، مواد معدنی، کود ها، داد و سد و خدمات کالا ها، محصولات مشتریان و جنگل ها و همچنین دام داری است. او امسال با ارزش خالص دارایی های فوق العادۀ 42.1 میلیارد دلار به این لیست راه یافته است.

استیو بالمر

17. استیو بالمر (Steve Ballmer)

ارزش خالص دارایی ها: 49.1 میلیارد دلار

استیو بالمر صاحب فعلی تیم بسکتبال لس آنجلس کلیپرز است. وی مدیرعامل سابق مایکروسافت بوده و در سال 2019 با ارزش خالص دارایی های 49.1 میلیارد دلار در این لیست قرار گرفته است.

رابسون والتون

16. رابسون والتون (Robson Walton)

ارزش خالص دارایی ها: 49.2 میلیارد دلار

راب والتون فرزند ارشد سم والتون (Sam Walton) است که بعد از مرگ پدرش تا سال 2015 رئیس شرکت والمارت (Walmart) بود. وی اخیراً با گذر از برادرش جیم (Jim) در رتبه بالاتری از این لیست قرار داشت. اما در حال حاظر به جایگاه قبلی خود نزول پیدا کرده است.

سرگی برین

15. سرگی برین (Sergey Brin)

ارزش خالص دارایی ها: 49.3 میلیارد دلار

در سال 1998، سرگی برین و لری پیج (Larry Page) شرکت گوگل را در یک پارکینگ کوچک تأسیس کردند. این دو باهم گوگل را به مراتب بالایی رساندند و حالا او در چند پله پایین تر نسبت به شریکش، رتبۀ پانزدهم این لیست را به خود اختصاص داده است.

آلیس والتون

 

14. آلیس والتون (Alice Walton)

ارزش خالص دارایی ها: 49.4 میلیارد دلار

آلیس والتون دختر سم والتون و وارث شرکت والمارت است. او در سال 1988 شرکت لاما (Llama) را تأسیس کرد اما در همان سال این شرکت غیرفعال شد. در حال حاظر او با ارزش خالص دارایی های 49.4 میلیار دلار چهاردهمین فرد ثروتمند دنیا است.

« من قیمت کاهو را می دانم. شما باید قیمت و ارزشش را بدانید. شما بهترین کاهویی را که می توانید، با بهترین قیمتی که می توانید بخرید – آلیس والتون »

جیم والتون

13. جیم والتون (Jim Walton)

ارزش خالص دارایی ها: 50.3 میلیارد دلار

جیم والتون پسر سم والتون، صاحب بزرگترین فروشگاه ذنجیره ای یعنی والمارت است. جیم عضو هیئت مدیره والمارت و مدیرعامل شرکت خودش یعنی آروست بانک (Arvest Bank) است. در سال 2019 ارزش خالص دارایی های او 50.3 میلیارد دلار محاسبه شده است.

لری پیج

12. لری پیج (Larry Page)

ارزش خالص دارایی ها: 50.3 میلیارد دلار

لری پیج یکی از مؤسسان شرکت گوگل است که در سال 1998 در پارکینگی راه اندازی شد. بی شک گوگل موفق ترین موتور جست و جوگر دنیاست و این شرکت پا را فراتر گذاشته و شرکت هایی مثل یوتیوب (YouTube) را خریداری کرده است. موفقیت گوگل، لری را به یکی از ثروتمندترین افراد دنیا تبدیل کرده است.

موکش آمبانی

11. موکش آمبانی (Mukesh Ambani)

ارزش خالص دارایی ها: 52.6 میلیارد دلار

موکش آمبانی یکی از تاجران به نام هندی است که در حال حاظر رئیس، مدیر نظارت و بزرگ ترین سهام دار ریلاینس اینداستریز لیمیتد (Reliance Industries Limited) است. او مدتی است که ثروتمندترین مرد آسیاست و امسال به این لیست راه یافته است. در سال 2019، ارزش خالص دارایی های این تاجر هندی به حدود 52.6 میلیارد دلار رسیده است.

« امروزه من یک میلیارد انسان را یک میلیارد مشتری بالقوه می بینم، این فرصتی است تا برای آن ها ارزشی بسازم و درآمدی برای خودم – موکش آمبانی »

مایکل بلومبرگ

10. مایکل بلومبرگ (Michael Bloomberg)

ارزش خالص دارایی ها: 53.9 میلیارد دلار

مایکل بلومبرگ یک کارآفرین و سیاست مدار آمریکایی است. وی مؤسس و مدیرعامل شرکت اطلاعات مالی و رسانه ای بلومبرگ است. او با حدود 74 سال سن یکی از ثروتمندترین افراد دنیاست. مایکل بلومبرگ در شش ماه گذشته با اضافه کردن 5 میلیارد دلار به ارزش خالص دارایی های خود، رتبه پیشین خود یعنی دهم را باز پس گرفت. در حال حاظر ارزش خالص دارایی های وی حدود 53.9 میلیارد دلار است.

فرانسوا بتانکور می‌یر

9. فرانسوا بتانکور می‌یر (Francoise Bettencourt Meyers)

ارزش خالص دارایی ها: 54.9 میلیارد دلار

فرانسوا بتانکور می‌یر در سال 2017 و با مرگ مادرش لیلیان بتانکور، تبدیل به وارث شرکت لورئال (L’Oreal) شد. حالا او رئیس این شرکت است و خانواده اش مالکیت نزدیک به 33% از این شرکت را دارند.

کارلوس اسلیم هِلو

 

8. کارلوس اسلیم هِلو (Carlos Slim Helu)

ارزش خالص دارایی ها: 60.1 میلیارد دلار

کارلوس اسلیم هِلو یک سرمایه گذار و تاجر مکزیکی است که صاحب شرکت خوشه ای «گروپو کارزو (Grupo Carso) » است. این شرکت خوشه ای شامل نام های تجاری از صنایع مختلفی مانند سلامتی، رسان، انرژی، املاک و خرده فروشی است. کارلوس با ارزش خالص دارایی های 60.1 میلیارد دلار نفر هشتم این لیست است. در ماه های اخیر، او 6 میلیارد دلار از دارایی هایش را از دست داده و از رتبه چهارم به رتبه هفتم نزول یافته است.

آمانسیو اورتگا

7. آمانسیو اورتگا (Amancio Ortega)

ارزش خالص دارایی ها: 64 میلیارد دلار

آمانسیو اورتگا یک کارآفرین اسپانیایی است که گروه مُد ایندیتکس (Inditex) را تأسیس کرده است. ایندیتکس صاحب برند زارا (Zara) است و زارا یکی از محبوب ترین برند های زنجیره ای پوشاک دنیا است. وی اخیراً به لطف کمی نزول در ارزش دارایی های رقیبانش در این لیست، به رتبۀ هفتم ثروتمندترین افراد دنیا رسیده است. این در حالی است که او نیز با کاهش 11 میلیارد دلاری در ماه های اخیر رو به رو شده است.

لری الیسون

 

6. لری الیسون (Larry Ellison)

ارزش خالص دارایی ها: 64.9 میلیارد دلار

لری الیسون یکی از مؤسسان شرکت اوراکل (Oracle Corporation) است و همچنین تا سال 2014 مدیرعامل این شرکت بود. در طول سال ها، اوراکل یکی از موفق ترین شرکت ها در زمینۀ تکنولوژی شد و در حال حاظر با 39 سال سابقه بیش از 136 هزار کارمند دارد. لری با حدود 64.9 میلیارد دلار ارزش خالص دارایی هایش در رتبۀ ششم این لیست جای گرفته است.

5. مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)

ارزش خالص دارایی ها: 67.4 میلیارد دلار

همۀ ما مارک زاکربرگ، مؤسس فیسبوک را می شناسیم. فیسبوک تبدیل به معروف ترین و ارزشمند ترین شرکت رسانۀ اجتماعی در جهان شده است. همۀ این ها از اتاق خوابگاه او در دانشگاه هاروارد آغاز شد. او اخیراً با از دست دادن مقدار زیادی از ارزش دارایی هایش به دلیل رسوایی اطلاعاتی کمبریج و بسیاری از مسائل دیگر که باعث کاهش ارزش سهام فیسبوک شده، از رتبۀ سوم خود نزول یافته و در حال حاظر با حدود 67.4 میلیارد دلار ارزش حالص دارایی هایش به رتبه پنجم رسیده است.

« وقتی به هر فردی صدایی داده شود و به مردم قدرت، سیستم و نظام معمولاً به جای خوبی می رسد. بنابراین ما نقش خود را این گونه می بینیم که به مردم این قدرت را بدهیم – مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) »

وارن بافت

4. وارن بافت (Warren Baffett)

ارزش خالص دارایی ها: 84.8 میلیارد دلار

وارن بافت یکی از سرمایه گذاران و کارآفرینان آمریکایی است که مدیرعامل شرکت برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway) نیز هست. بافت موفق ترین سرمایه گذار دنیاست و میلیون ها تاجر دیگر به خاطر موفقیت هایش او را الگوی خود می دانند. وارن بافت چهارمین مرد ثروتمند دنیاست. با این حال، او همچنان در خانه ای زندگی می کند که سال ها قبل و در زمانی که حتی تجربه داشتن یک میلیارد دلار را هم نداشت خریداری کرده بود. عجب مرد فروتنی است.

« من به شما می گویم که چطور ثروتمند شوید. درها را ببندید. بترسید وقتی دیگران طمع می کنند و طمع کنید وقتی دیگران می ترسند – وارن بافت »

برنار آرنو

3. برنار آرنو (Bernard Arnault)

ارزش خالص دارایی ها: 93.9 میلیارد دلار

برنار آرنو مدیرعامل شرکت LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessey) است. این شرکت با ادقام دو کسب و کار شکل گرفته است. لویی ویتان (Louis Vitton) یک برند موفق در کالاهای مُد لوکس است و موئه هنسی (Moet Hennessey) شرکت تولید کننده شامپاین و کنیاک است. برنار در سال های گذشته جابجایی های مختلفی در این لیست داشته است. در واقع، در اوایل سال 2017، او در رتبه چهاردهم قرار داشت. حالا، نفر سوم لیست ثرئتمندترین افراد دنیا در سال 2019 است.

بیل گیتس

 

2. بیل گیتس (Bill Gates)

ارزش خالص دارایی ها: 102.1 میلیارد دلار

بیل گیتس، مؤسس شرکت مایکروسافت، چند سال پیاپی ثروتمندترین فرد دنیا بود. گیتس در سال 1975 به همراه پال آلن (Paul Allen) مایکروسافت را تأسیس کرد و از آن زمان تا به حال، تبدیل به بزرگترین شرکت نرم افزار های کامپیوتری دنیا شده است. در سال گذشته، بیل گیتس رقم شگفت انگیز 10 میلیارد دلار را به ارزش دارایی هایش اضافه کرد. حال او به رقم 102.1 میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که اخیراً نفر بعدی این لیست از او پیشی گرفته و به ثروتمندترین مرد جهان تبدیل شده است.

« موفقیت یک معلم پست است. او افراد باهوش را وسوسه می کند تا فکر کنند که شکست نخواهند خورد – بیل گیتس »

جف بزوس

1. جف بزوس (Jeff Bezos)

ارزش خالص دارایی ها: 153.72 میلیارد دلار

جف بزوس مؤسس شرکت آمازون، یکی از معروف ترین و بزرگ ترین شرکت های تحت های اینترنتی است. آمازون با یک فروشگاه کتاب فروشی ساده در تخت خواب جف آغاز شد و فروش های اولیه آن پایین بود. در سال 2019 جف بزوس با اضافه کردن رقم اعجاب انگیز 40 میلیارد دلار به ارزش خالص دارایی هایش، تبدیل به ثروتمندترین مرد دنیا شد. آمازون اخیراً با فروش عمده مواد غذایی، راه اندازی سیستم حمل و نقل با هواپیما های بدون سرنشین و ایده های قویی دیگر حرکت های بزرگی انجام داده است. بزوس به زودی از همسرش ماکنزی (MacKenzie) جدا خواهد شد که به این ترتیب همسرش چهار درصد از آمازون که میلیارد ها ارزش دارد را تصاحب خواهد کرد. او اولین فردی است که توانسته به مرز 100 میلیارد دلار برسد که دیوانه کننده است.

« دو نوع شرکت وجود دارد، آن دسته که کار می کنند تا هزینه بیشتری دریافت کنند و آن دسته که کار می کنند تا هزینه کمتری را دریافت کنند. ما از دسته دوم هستیم – جف بزوس »

خلاصه

در نهایت مروری بر اسامی 25 فرد ثروتمند دنیا در سال 2019:

1. جف بزوس

2. بیل گیتس

3. برنار آرنو

4. وارن بافت

5. مارک زاکربرگ

6. لری الیسون

7. آمانسیو اورتگا

8. کارلوس اسلیم هِلو

9. فرانسوا بتانکور می‌یر

10. مایکل بلومبرگ

11. موکش آمبانی

 12. لری پیج

13. جیم والتون

14. آلیس والتون

15. سرگی برین

16. رابسون والتون

17. استیو بالمر

18. چارلز کوک

19. دیوید کوک

20. ما هواتنگ

21. جک ما

22. شلدون ادلسون

23. هوی کا یان

24. لی شاو-کی

25. لی کا-شینگ

چند نفر از این لیست را می شناختید؟ حضور کدام یک را در این لیست حدس می زدید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)