نگاهی به دارایی‌های به جا مانده از رابین ویلیامز

  • توسط pooladmin
  • 03/05/2019
  • 0
رابین ویلیامز

رابین ویلیامز بازیگر مشهور آمریکایی که یازدهم آگوست سال 2014 خودکشی کرد در سال 1989 موفق شد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کند. این بازیگر کسب دو جایزه امی، 6 جایزه گلدن گلوب، دو جایزه انجمن بازیگران فیلم و 5 جایزه گرمی را در کارنامه دارد.

ویلیامز بازیگر فیلم‌های تحسین‌شده‌ای چون « ویل هانتینگ خوب» و «صبح بخیر، ویتنام» بوده است.

ارزش دارایی‌های رابین ویلیامز

ویلیامز از خود اموالی به ارزش 50 تا 100 میلیون دلار به جا گذاشت. این اموال را می‌توان در چندین دسته تقسیم‌بندی کرد از جمله املاک، آثار هنری و سرمایه‌گذاری‌ها. «کاخ ناپا ولی» و خانه‌ای در تیبورونِ کالیفرنیا در میان این دارایی‌ها قرار داشتند.

مجوز استفاده از تصویر، چنانکه درباره بسیاری از افراد مشهور درگذشته معمول است باعث ایجاد درآمدهای بیشتری نیز پس از مرگ فرد می‌شود. اما درباره ویلیامز ماجرا متفاوت بود چون او در قالب یک قرارداد رسمی پیش از مرگش امکان استفاده از تصویرش را برای 25 سال پس از مرگ خود ممنوع کرد. اقدامی که باعث محدودشدن درآمدهای بازماندگان او شد.

جدال بازماندگان ویلیامز در دادگاه

خانواده رابین ویلیامز

همسر رابین ویلیامز سوزان اشنایدر و سه فرزند بالغ او در سال 2015 بر سر اموال ویلیامز روانه دادگاه شدند.

اشنایدر گزارش کرده بود که پول کافی برای تعمیر خانه تیبورونِ کالیفرنیا را دریافت نکرده؛ خانه‌ای که او به همراه دو فرزندش در آن زندگی می‌کرد. از طرف دیگر فرزند دیگر ویلیامز که محصول ازدواج سابق او است ادعا کرده بود نامادری‌اش در حال تغییردادن شرایطی است که ویلیامز برای به ارث‌رسیدن اموالش تعیین کرده است.

این دعوای حقوقی ادامه یافت تا عاقبت اشنایدر شکایتش را پس گرفت تا بتواند بخشی از اموال شوهرش را برای خود نگه دارد. انصراف از شکایت باعث شد اموال ویلیامز به راحتی میان بازماندگان تقسیم شود.

اشنایدر توانست اموالی که برایش ارزش معنوی داشتند همچون هدایای عروسی، برخی لباس‌ها، یک ساعت و یک دوچرخه را نگه دارد. فرزند دیگر ویلیامز هر آنچه باقی‌ مانده بود شامل بیش از 50 دوچرخه، 85 ساعت و بیش از 1000 قلم دیگر از جمله جوایز اسکار ویلیامز و سایر لباس‌ها را برای خود برداشت.

نهایتا میزان توافق دقیق مالی میان وراث مشخص نشد اما وکلایی که از نزدیک این پرونده را دنبال کردند معتقدند همسر ویلیامز موفق شد به میزانی از پول دسترسی پیدا کند که تا آخر عمر بدون دغدغه در خانه‌اش زندگی کند. خانه‌ای که نهایتا به فرزندان ویلیامز خواهد رسید.

کاخ ناپا ولی

کاخ ناپا ولی

کاخ ناپا ولی که یکی از املاک اصلی ویلیامز بود از سال 2012 به قیمت 35 میلیون دلار در لیست فروش قرار گرفته بود. پس از مرگ رابین ویلیامز این کاخ دوباره و به قیمت 30 میلیون دلار برای فروش قرار داده شد.

این کاخ 1860 متر مربعی عاقبت در سال 2016 و به قیمت 18 میلیون دلار فروخته شد؛ رقمی تقریبا نصف آنچه در ابتدا قرار بود فروخته شود. کاخ را آلفرد و مالنی تسرون خریداری کردند که فرانسوی هستند و در حوزه تولید شراب فعالیت می‌کنند.

در ماه میلادی آگوست سال 2018 نشریه فوربز گزارش کرد که مارشا ویلیامز، همسر سابق رابین ویلیامز قرار است مجموعه بزرگی از مبلمان، آثار هنری و اشیا تاریخی مربوط به ویلیامز را به حراج بگذارد. ظاهرا درآمد 6 میلیون دلاری حاصل از این حراج به خیریه‌ها بخشیده شد.

اما بند محدودکننده‌ای که ویلیامز در زمینه مجوز استفاده از تصویرش ایجاد کرد به این معناست که خانواده او تا سال 2039 نمی‌توانند هیچ درآمدی از این طریق کسب کنند. این بند باعث می‌شود نام، تصویر، صدا یا امضای او در هیچ فیلم یا تبلیغی استفاده نشود.

در مقام مقایسه بد نیست بدانید که همین تبلیغات و استفاده از تصاویر اشخاص مشهور درگذشته باعث ایجاد درآمدهایی بین 500 هزار تا 1 میلیون دلار برای بازماندگان شده است؛ موضوعی که نشان می‌دهد چنین مجوزهایی می‌تواند بسیار سودآور باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)