انتخاب بهترین برنامه برای دانشکده ی عالی اقتصاد

  • توسط pooladmin
  • 23/05/2019
  • 0
دانشکده ی عالی اقتصاد

 

به عنوان کارشناس اقتصادی about.com ، تعدادی سوال درباره ی بهترین دانشکده برای آن هایی که به دنبال مدرک پیشرفته در رشته اقتصاد هستند پرسیدم. به طور یقین امروزه منابعی وجود دارند که ادعا می کنند رتبه های قطعی از برنامه های دانشکده ی عالی اقتصاد در سرتاسر جهان ارائه می کنند. شاید آن فهرست ها برای برخی مفید باشد، یا باعث شود تا دانشجوهای اقتصاد به استاد دانشگاه تبدیل شوند، اما من به یقین می گویم که انتخاب برنامه ی عالی چیزی فراتر از رتبه های قراردادی است. بنابراین هنگامی که از من سوالاتی مانند “می توانید یک برنامه ی عالی اقتصاد پیشنهاد دهید” یا “بهترین دانشکده ی عالی اقتصاد کدام است؟” پرسیده می شود، معمولا پاسخ من “نه” و “بستگی دارد” است. اما می توانم به شما کمک کنم تا بهترین برنامه ی عالی اقتصاد را بیابید.

منابع به منظور یافتن بهترین برنامه ی عالی اقتصاد

پیش از هرچیز دو مقاله وجود دارد که باید بخوانید. اولی مقاله ای است که توسط یک استاد در دانشگاه استندفورد تحت عنوان “مشاوره برای اعطای مدرک در رشته ی اقتصاد” است.  درحالی که شروع مقاله به ما یادآوری می کند که این نکات یک سری نظرات هستند، اما به طور کلی در نمونه ای که تجربیات و شهرت یک فرد مشاوره می دهد، باید بگویم که چیزی برای گفتن ندارم. نکات زیادی در اینجا وجود دارد.

منبع خواندنی بعدی از Georgetown تحت عنوان “اپلای به منظور دریافت مدرک تحصیلی در رشته اقتصاد” است. فکر نمی کنم نکته ای در این مقاله باشد که با آن موافق نباشم.

حال که این دو مقاله در دسترس است، نکاتی را به منظور یافتن و اپلای کردن در بهترین دانشکده ی عالی اقتصاد برایتان به اشتراک می گذارم. از تجربه ی خودم و دوستان و همکارانی که در آمریکا رشته ی اقتصاد خوانده اند، توصیه های زیر را می توانم ارائه کنم:

از منابع کارشناسی بهره مند شوید: استادهایی که متن توصیه نامه تان را برای جایی که می خواهید اپلای کنید می نویسند، معمولا ایده های خوبی درباره  دانشکده دارند، برای مثال، آیا آن دانشکده می توانند برای شما مفید باشند یا اینکه با توجه به قدرت و علاقه ی شما مناسب نیستند. البته که این کار به انجمن/کمیته ی انتخابی که نویسنده ی توصیه نامه را می شناسد و برایش احترام قائل هستند آسیبی نمی رساند. حتی اگر فردی که توصیه نامه را می نویسد دوستان یا همکارانی در انجمن انتخاب دانشکده داشته باشد بهتر است. توصیه ای در رابطه با این موضوع دارم: منبع کارشناس را صرفا با توجه به شهرتش انتخاب نکنید. یک نامه ی شخصی و صادقانه از یک فردی که به عنوان نماینده ی شما صحبت می کند بهتر از امضای یک فرد غریبه و مشهور است.

رتبه ها مهم ترین عامل تصمیم گیری نیستند: این نکته قابل ذکر است که من دانشکده با رتبه بندی بالا را برای اپلای کردن پیشنهاد نمی کنم. در حقیقت، بسیاری از افراد با این نظر که بزرگترین اشتباه در فرآیند اپلای کردن همین کار می باشد، موافقند. اگر به اقتصاد سنجی ِ سری زمانی علاقه مند هستید، در مدارسی که محققان ِ فعال در آن زمینه دارند، اپلای کنید. نکته ی مهم در رابطه با رفتن به یک دانشکده ی تئوری عالی در حالی که یک تئوریسین نیستید چیست؟

تمام شانستان را در یک موقعیت خرج نکنید: در مدارسی اپلای کنید که منطقی به نظر می رسد. من اپلای کردن در ده دانشکده را توصیه می کنم. دانشجویانی را دیده ام که فقط در دانشکده با رتبه های برتر یا انتخاب اول خودشان اپلای می کنند و از هیچ کدام پذیرش نمی گیرند. دانشکده رویایی تان و قابل دسترستان را پیدا کنید و از آن ها یک فهرست تهیه کنید. بر نمونه هایی که در آن قطعا رد خواهید شد تمرکز نکنید، مطمئن شوید که برنامه های دیگری نیز دارید. اگر در رویایتان به دنبال مدرک تحصیلی در رشته اقتصاد هستید، مطمئن باشید که برنامه ی “ب” تان چیزی ست که شما را فقط برای اپلای بعدی قوی تر می کند.

تحقیقاتتان را انجام دهید: به عنوان یک دانشجوی اقتصاد، نباید با تحقیق غریبه باشید. اما تحقیق درباره ی دانشکده ی عالی اقتصاد نباید محدود به اینترنت و دفتر مشاوره ی دانشکده باشد. با دانشجویان دانشکده ای که می خواهید در آن شرکت کنید صحبت کنید. صحبت با استاد دانشکده می تواند کارآمد باشد، توجه داشته باشید که آن ها می توانند علاقه ای را در شما ایجاد کنند تا در دانشکده هایشان اپلای کنید و می تواند نظرات و پیشنهادهایشان را تحت تاثیر قرار دهد. اگر یکی از اعضای دانشکده را برای صحبت انتخاب می کنید، سعی کنید به یک معرفی/شناخت از دانشکده دست یابید. تماس با یک استاد ناخواسته ، می تواند موجب ناراحتی شود و چه فرصتی است اگر این فرد قدرت این را داشته باشد که بگوید آره یا نه؟

بزرگی را در نظر بگیرید: به نظر من، بزرگی دانشکده می تواند به اندازه ی شهرت آن اهمیت داشته باشد. به هنگام مشاوره، من عموما دانشجویان را تشویق می کنم تا در دانشکده های بزرگ اپلای کنند. این بدان معنا نیست که دانشکده های کوچک تر در نظرتان بی ارزش هستند، اما همیشه باید معایب و مزایا را سبک سنگین کنید. بخش های کوچک تر با یکی دو عضو کلیدی بسیار تاثیر منفی ای دارد. بنابراین ادامه دهید و برای دانشکده ای که استاد و رتبه هایش باعث افتخارتان هستند اپلای کنید، همچنین دنبال دانشکده هایی باشید که تعداد محققانش در زمینه ای که به آن علاقه مند هستید سه یا بیشتر باشد. به این طریق، اگر یک یا دو نفر آن جا را ترک کنند، همچنان مشاوری خواهی داشت تا با او کار کنید.

چیزهای بیشتری که پیش از اپلای کردن در یک دانشکده ی عالی اقتصاد باید بخوانید

حال دو مقاله از استندفورد و Georgetown خوانده اید و نکات مهمی را که من اشاره کردم یادداشت کرده اید. اما پیش از آنکه وارد فرآیند اپلای شوید، شاید بخواهید بر روی چند متن اقتصادی پیشرفته سرمایه گذاری کنید. برای برخی از توصیه های مهم، از چک کردن مقاله ی من تحت عنوان “کتاب هایی که باید پیش از رفتن به دانشکده ی عالی اقتصاد بخوانید” مطمئن شوید. این نکته ها ، ایده ی خوبی از آنچه که نیاز دارید بدانید تا در برنامه ی دانشکده ی عالی اقتصاد انجام دهید ارائه می دهد.

 

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)