پیش شرط‌های راه اندازی کسب و کار کوچک

  • توسط pooladmin
  • 16/03/2021
  • 0
راه اندازی کسب و کار

مالکیت بر یک کسب و کار شخصی می‌تواند مقوله‌ای رویایی برای بسیاری از افراد بنظر برسد. شما می‌توانید رئیس خود باشید، برنامه خود را داشته باشید و به کسی غیر از خود پاسخ ندهید. جای تعجب نیست که بسیاری از افرادی داشتن یک کسب و کار کوچک را ایده‌آل می‌دانند.
با این حال، اگرچه راه اندازی کسب و کار برای خودتان ایده‌آل به نظر می‌رسد، اما اکثر افراد آمادگی لازم برای صرف زمان، هزینه، صبر و تحقیق را ندارند، مواردی که برای راه اندازی یک تجارت مستقل ضروری هستند.

پیش شرط‌های راه اندازی یک کسب و کار کوچک

برای راه اندازی کسب و کار به چه مواردی نیاز دارم؟

برای اینکه بدانید آمادگی لازم برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک را دارید لازم است بدانید که برای شروع و حفظ اشتیاق خود در طول مسیر چه پیش نیازهایی ضروری است.

۱. زمان

داشتن وقت کافی یکی از بزرگ‌ترین موانع برای بسیاری از افرادی است که می‌خواهند کار خود را شروع کنند. یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها جهت ایجاد تعادل بین شغل روزمره و اداره کسب و کار کوچک جانبی، توان مدیریت زمان است. یادگیری اولویت بندی وظایف دشوار است، اما اگر در این کار موفق نشوید ممکن است در نهایت مشتری‌ها و خرده فروشانی را که باید با آنها کار کنید از خود ناخشنود سازید. وظایفی که باید سریعاً انجام شوند را مدیریت کرده و انجام پروژه‌هایی که زمان دارند را به تأخیر بیندازید.
اولویت بندی وظایف بسیار مهم است، اما در همین مرحله متوقف نمی‌شود. وظایف شخصی را نیز اولویت بندی کنید تا مطمئن شوید در روزی پر مشغله وقت کافی برای به راه اندازی کسب و کار خود دارید.

5 نکته برای یادگیری از یک کسب و کار ناموفق

۲. پول

شروع کار به پول نقد (یا اعتبار) نیاز دارد و خرید یک کسب و کار فعال غالباً مستلزم پرداخت مبالغ کلان است. متأسفانه بسیاری از افراد دقیقاً بخاطر نداشتن پول می‌خواهند کسب و کاری راه اندازی کنند. این موضوع می‌تواند باعث شود چنین کارآفرینانی که آماده نیستند خود را در بدهی غرق کنند.
این یک واقعیت است که تجارت به سرمایه احتیاج دارد و اگرچه سرمایه گذاری بیشتر نمی‌تواند موفقیت یک کسب و کار را ضمانت کند، اما نداشتن سرمایه کافی قطعاً شکست را تضمین می‌کند. برای جلوگیری از این وضعیت، بایستی ارزیابی کنید که برای شروع کار و ادامه فعالیت خود به چه میزان سرمایه نیاز دارید. سپس آن را به عنوان مبنای اصلی خود قرار دهید، در نظر داشته باشید که احتمالاً در طول مسیر با هزینههای غیرمنتظرهای مواجه خواهید شد.
چند هزینه پایه‌ای کسب و کار عبارتند از:

• کارت ویزیت
• وبسایت
• طرح‌های تبلیغاتی
• نرم افزار حسابداری
• لوازم اداری
• حساب بانکی تجاری

برندینگ

۳. صبر

اشتیاق و جاه طلبی برای رسیدن به موفقیت کافی نیست، گاهی اوقات مسابقه دوی سرعت است و گاهی استقامت، پس برای هر کدام باید استراتژی خاصی داشت. صبور باشید و گرفتار چنین باورهای غلط رایجی نشوید:

• انتظار سودآوری فوری نداشته باشید. بسیاری از افراد وقتی هر روز با پول کمتری نسبت به شروع کار خود مواجه می‌شوند، حتی اگر فروش مناسبی داشته باشند دلسرد می‌شوند. برای دیدن پیشرفت به زمان و حجم معینی از فروش نیاز است و همیشه روزهایی با رکود مواجه می‌شوید. از هزینه ماهانه خود یعنی مبلغی که باید بدست آورید تا سر به سر سود و زیان شوید آگاه باشید و هدف خود را رسیدن به آن قرار دهید، نه اینکه در پایان هر روز پول را در جیب خود قرار دهید. هنگامی‌که کسب و کارها در حال برخاستن از روی زمین هستند، ممکن است مدتی طول بکشد تا به سود ماهانه ثابت مد نظر برسند.
• انتظار اشتباهات را داشته باشید. وقوع اشتباهات در ابتدای راه اجتناب ناپذیر هستند، اما در حالی که این اشتباهات هزینه دارند بایستی از آنها درس گرفته و از این دانش برای جلوگیری از وقوع مجدد حوادث مشابه استفاده کرد. اشتباهات می‌توانند تجربیات ارزنده‌ای باشند.
• درک کنید که نمی‌توانید همه را راضی سازید. متأسفانه همیشه حق با مشتری نیست، اما نباید اجازه دهید مشکلات پیش آمده شما را ناراحت کند. به عنوان مثال اگر با پرداخت یک مشتری دچار مشکل شوید ممکن است فروش دیگری را از دست بدهید زیرا نمی‌توانید روی کار خود تمرکز کنید یا خدمات خوبی به مشتری ارائه دهید. درباره صنعت و بازار خود تحقیق کنید تا انتظارات مشتری را درک کرده و خود را برای برخوردهای مختلف آماده سازید. وقتی با مشتریان دشواری روبرو می‌شوید از تجربیات خود درس گرفته و آن مشتری را قبول نکنید.
• بعضی از وظایف یکنواخت هستند. داشتن صبر و حوصله حتی برای افرادی که بر اساس سرگرمی ‌مورد علاقه خود وارد شغلی می‌شوند اهمیت کلیدی دارد. بسیاری از افرادی که سرگرمی ‌خود را به شغل تبدیل می‌کنند واقعاً از کارهای روزمره لذت می‌برند، اما بقیه کارهایی را که اداره یک کسب و کار به دنبال دارد مانند حسابداری، مالیات، تبلیغات و غیره را دشوار می‌بینند. باید بپذیرید که انجام کارهای غیر جذاب و خسته کننده همان چیزی است که اداره یک کسب و کار را ممکن می‌کند.

مدل کسب و کار بر اساس حق امتیاز

۴. تحقیق

یک ایده برای سودآوری لازم نیست منحصر به فرد باشد به شرطی که تقاضای کافی برای آن محصول وجود داشته باشد. در واقع یک ایده منحصر به فرد لزوماً به فروش بزرگ تبدیل نخواهد شد. غالباً دلیلی وجود دارد که هیچکس محصولی مانند محصول شما را نمی‌فروشد و دلیل آن ممکن است این باشد که تقاضایی برای آن کالا وجود ندارد.
با این حال، تحقیق و توسعه در زمینه ایده کسب و کار تنها اولین گام است، در گام بعدی باید تحقیق بیشتری انجام دهید تا بدانید چگونه ایده خود را به واقعیت تبدیل کنید.

• آیا به فضای خرده فروشی نیاز دارید؟ آیا می‌توانید محصول یا خدمات خود را بصورت آنلاین بفروشید یا به مکان فیزیکی خرده فروشی نیاز دارید؟ در این صورت ممکن است استفاده از غرفه‌های خود اشتغالی، خانه‌های هنر، نمایشگاه‌های صنایع دستی، فروشگاه‌ها یا جشنواره‌ها مکانی مناسب برای عرضه محصول باشند، ضمن اینکه یک روش عالی برای دریافت بازخورد از افراد واقعی در مورد محصول و تغییرات ضروری جهت افزایش جذابیت آن محصول هستند.
• آیا به وب سایت نیاز دارید؟ تقریباً هر کسب و کاری به یک وب سایت (همچنین حضور در شبکه‌های اجتماعی) احتیاج دارد، اما اگر می‌خواهید برای کسب و کار خود نامی انتخاب کنید ابتدا از آزاد بودن آن دامین مطمئن شوید زیرا در غیر این صورت باید در مورد منحصر به فرد بودن این نام تجدید نظر کنید. اگر وب سایت با کسب و کار شما یکپارچه است، باید برای ایجاد سایتی جذاب و کاملاً کاربردی، بودجه قابل توجهی در نظر بگیرید.
• آیا به مجوز، بیمه یا مدرکی خاص نیاز دارید؟ احتمالاً برای فعالیت به پروانه کسب نیاز دارید و اگر مکان فیزیکی و انبار دارید به بیمه نیز نیاز دارید. ممکن است برای محافظت از خود در قبال مشتریان به بیمههای دیگری نیاز داشته باشید. اینکه آیا به مجوز حرفه‌ای یا سایر مجوزها نیاز دارید به ماهیت عملکرد شما و قوانین منطقه فعالیت بستگی دارد.
• چگونه محصول خود را تهیه و ذخیره می‌کنید؟ چه بخواهید اقلام را به صورت عمده خریداری کنید و چه محصولاتی را خودتان بسازید، باید بودجه مواد مورد نیاز را در نظر بگیرید و فضای کافی برای ذخیره موجودی و مواد اولیه لازم اختصاص دهید.
• چگونه مشتریان محصول شما را کشف می‌کنند؟ تبلیغات برای کسب و کارهای جدید کاملاً ضروری است، خصوصاً اگر مکان خرده فروشی ندارید. یک طرح تبلیغاتی تهیه کنید و هزینه‌ تبلیغات مختلف را دریافت کنید. تصور نکنید که مشتریان فقط به این دلیل که یک محصول عالی ارائه می‌کنید به سمت شما هجوم می‌آورند، از سوی دیگر تصور نکنید به دلیل انجام کار تبلیغاتی فروش زیادی خواهید داشت. میزان پاسخگویی در بسیاری از اشکال تبلیغات ۲% یا کمتر است، بنابراین برای طی شدن روند شناخت برند در بین عموم صبور باشید.
• مشتریان چگونه محصول شما را خریداری و دریافت می‌کنند؟ اگر وب سایتی دارید، برای پذیرش کارت‌های بانکی بایستی اقدام به راه اندازی درگاه پرداخت کنید. همچنین باید حساب بانکی جداگانه برای کسب و کار خود داشته باشید تا وجوه حاصله و هزینه‌ها را جدا از پول شخصی نگه دارید. نحوه برنامه ریزی برای حمل کالا و همچنین مقرون به صرفه‌ترین روش را تعیین کنید. همچنین باید هزینه بیمه، مواد بسته بندی، هزینه و بازه زمانی تحویل جنس به مشتری را در نظر بگیرید.
• در ابتدا چگونه هزینه‌ها را تأمین می‌کنید؟ اگر کسب و کاری را شروع می‌کنید و فقط بودجه کافی برای یک یا دو ماه اداره آن را دارید عملاً شکست خود را تضمین کرده‌اید. برخی از کسب و کارها را می‌توان با بودجه کمتری شروع کرد، اما در بیشتر موارد به سرمایه گذاران خطر پذیر احتیاج دارید. اکثر سرمایه گذاران تمایل دارند پول شما نیز در بازی باشد زیرا این اطمینان بوجود می‌آید که انگیزه لازم برای اداره صحیح کسب و کار را دارید تا پولی که سرمایه گذاری کرده‌اید را از دست ندهید.
• هزینه کلی چقدر است؟ نه تنها بایستی بدانید به چه مواردی نیاز دارید، بلکه بایستی هزینه کل را نیز مشخص نمایید. پول عامل حیات هر کسب و کاری است و دانستن اینکه هزینه‌ها و گزینه‌های مختلف چقدر هزینه دارند می‌تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید چه کاری قابل انجام است و چه کاری غیر ممکن است.

طرح تجاری

۵. طرح تجاری

تهیه یک طرح تجاری ممکن است ملال آور باشد، اما بسیار مهم است، به ویژه اگر به دنبال پشتیبانی مالی سرمایه گذاران یا بانک باشید. طرح تجاری همچنین این یک آزمایش عالی است تا دریابید آیا واقعاً به انجام این کار علاقه دارید یا خیر. اگر نمی‌توانید برای نوشتن یک طرح کسب و کار وقت بگذارید، حتی اگر فقط یک صفحه باشد، احتمالاً آماده نیستید که یک تجارت واقعی را به سرانجام برسانید.

حرف آخر

راه اندازی و اداره یک کسب و کار شخصی می‌تواند رضایت بسیاری را به همراه داشته باشد، اما برای همه مناسب نیست. این امر می‌تواند گران و وقت گیر باشد و بسیاری از افراد تلاش وافری که برای ایجاد و حفظ یک کسب و کار موفق لازم است را درک نمی‌کنند. علاوه بر این، اشتیاق به محصول شما و علاقه به فروش را نمی‌توان خرید یا آموخت. با این حال اگر وظیفه خود را بر درستی انجام دهید ممکن است با راه اندازی کسب و کار کوچک خود، سال‌ها رضایت مادی و معنوی را برای خود به ارمغان بیاورید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)