آنچه شما برای سرمایه گذاری در بیتکوین نیاز دارید

  • توسط pooladmin
  • 15/01/2021
  • 0
سرمایه گذاری در بیتکوین

با وجودی که بیتکوین در اواخر سال ۲۰۰۰ به وجود آمده یکی از جدیدترین انواع سرمایه گذاری‌های عمده است و جذابیت‌های جدیدی به خصوص برای سرمایه گذارانی که بیشتر با دارایی‌های سنتی آشنا هستند به همراه دارد. بیتکوین فقط یک سرمایه گذاری نیست بلکه یک ارز کامل است، ارز کاملاً دیجیتالی که مربوط به هیچ دولت یا نهاد حاکمیتی‌ای نیست.
خریداران اولیه بیتکوین در سال ۲۰۱۷ هنگامی ‌که ارز از ۱۰۰۰ دلار تا ۲۰ هزار دلار افزایش یافت سود کلانی ‌بردند. این اتفاق سرمایه گذاران را امیدوار می‌کرد که در آینده نیز شاهد چنین افزایش مشابهی باشند. اتفاقی که اخیراً رخ داد. با این حال، سرمایه گذاری در بیتکوین و سایر ارزهای رمزپایه بسیار پر ریسک است بنابراین عاقلانه است که حداکثر کسری از پورتفوی خود را به آن اختصاص دهید.

راهنمای نحوه شروع سرمایه گذاری در بیتکوین

بیتکوین چیست؟

با استفاده از ساده‌ترین اصطلاحات، بیتکوین یک ارز دیجیتال غیر متمرکز و اوپن سورس است که ارزش خود را بیشتر از ریاضیات می‌گیرد تا از دارایی‌های فیزیکی یا حمایت دولتی. عملکرد بیتکوین کمتر مانند یک ارز سنتی و بیشتر شبیه یک حساب اعتباری دیجیتال است.
شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری خود به صورت آنلاین مبلغی را انتقال دهید زیرا این کارت اعتباری به بانکی متصل است که هر زمان خریدی انجام می‌دهید صحت آن را تأیید می‌کند. به همین ترتیب، معاملات بیتکوین با ارزش هستند زیرا می‌توانند توسط سیستمی ‌به نام بلاکچین تأیید شوند. اما برخلاف بانک، بلاکچین غیر متمرکز است و به هیچ نهاد یا سیستم دولتی‌ای وابسته نیست.

آنچه شما برای سرمایه گذاری در بیتکوین نیاز دارید

دقیقاً همانطور که برای سرمایه گذاری در بورس سهام به یک حساب کارگزاری نیاز دارید، برای خرید بیتکوین نیز باید یک کیف پول دیجیتال و یک حساب در صرافی ارزهای رمزنگاری شده ایجاد کنید. همچنین باید تصمیم بگیرید که از طریق انتقال بانکی، کارت نقدی یا اعتباری پرداخت داشته باشید و این اطلاعات را نیز آماده کنید. سرانجام، برای تأیید هویت خود در صرافی‌ای که انتخاب می‌کنید، به احراز هویت احتیاج دارید.

بیتکوین

کیف پول دیجیتال

کیف پول‌های دیجیتالی شبیه ابزارهای مدیریت رمز عبور هستند. آنها بیت کوین‌های شما را بصورت ایمن ذخیره می‌کنند و به هر حسابی که استفاده می‌کنید متصل هستند. ارائه دهندگان محبوب کیف پول بیتکوین شامل کوین بیس Coinbase،رابین هود Robinhood، سافی SoFi و اگزاداس Exodus هستند.
همچنین می‌توانید کیف پول «سخت افزاری» خریداری کنید که به شما امکان می‌دهد بیتکوین خود را بصورت آفلاین در دستگاهی مشابه‌ هارد دیسک ذخیره کنید. مدل‌های محبوب شامل ترزور Trezor و لجر Ledger هستند.

صرافی مد نظر را انتخاب کنید

در حالی که صرافی‌های ارز دیجیتال با کیف پول‌های ارزهای رمزنگاری شده متفاوت هستد اما برخی از آنها به هم متصل هستند. به عنوان مثال، کوین بیس، سافی و رابین هود به شما امکان خرید و فروش بیتکوین و همچنین ذخیره آن را می‌دهند. از دیگر صرافی‌های بیتکوین می‌توان به بایننس Binance،بیت فارکس BitForex و بیتکوین دات کام Bitcoin.com اشاره کرد.
اگر کیف پول بیتکوین آفلاین یا کیف پول بیتکوینی را انتخاب کنید که به صرافی متصل نباشد، باید صرافی را انتخاب کرده و اتصال را برقرار کنید تا بتوانید بیتکوین را از کیف پول خود برای فروش منتقل کنید.
صرافی‌های مختلف هزینه پردازش و نرخ ارز متفاوتی دارند، بنابراین حتماً قبل از انتخاب، خوب تحقیق کنید.

راه‌های سرمایه گذاری در بیت کوین

غیر از خرید و نگهداری خود ارز، روش‌های زیادی برای سرمایه گذاری در بیتکوین وجود دارد. تراست‌های بیتکوین، ای‌تی‌اف‌ها و انواع دیگری نیز وجود دارد که بسته به شرایط خاص شما می‌تواند گزینه بهتری باشد.

بیتکوین مستقل

اولین و بارزترین روش سرمایه گذاری در بیتکوین مستقیماً از طریق خرید، نگهداری و فروش بیتکوین یا کسری از بیتکوین به همان روشی است که سهام یا کسری از سهام را می‌خرید و می‌فروشید.

این روش ساده اما نسبتاً پر ریسک است. ارزش بیتکوین می‌تواند به شدت متغیر باشد و پیش بینی آن دشوارتر از سرمایه گذاری‌های سنتی است. این بدان معناست که سود آن‌ می‌تواند بسیار زیاد باشد، اما همچنین به این معنی است که احتمال دارد همه را در قمار بازار از دست بدهید.

تراست سرمایه گذاری در بیتکوین

روش دیگر برای به دست آوردن بیتکوین از طریق صندوقی مانند گری اسکیل بیتکوین اینوستمنت تراست Grayscale Bitcoin Investment Trust است. اوراق بهادار مشابهی برای ارزهای رمزپایه دیگر وجود دارد، اما GBTC در حال حاضر تنها تراست سهامی عام ‌بیتکوین است که به صورت عمومی‌ معامله می‌شود.
سود سرمایه گذاری در GBTC به جای خرید مستقیم بیتکوین در این است که GBTC مانند سهام معامله می‌شود، بنابراین برای خرید سهام نیازی به راه اندازی کیف پول دیجیتال یا پیوستن به صرافی بیتکوین نیست. با این حال حق بیمه قابل توجهی پرداخت خواهید کرد. معاملات GBTC کاملاً بالاتر از مقدار متناظر بیتکوینی که صندوق به آن متصل است، صورت می‌گیرد، بنابراین ریسک همچنان بالا است.

صندوق‌های شاخص ارزهای رمزنگاری شده

صدوق شاخص پرتفو‌هایی هستند که از دارایی‌هایی به صورت ترکیبی برای تقلید عملکرد هر شاخص ساخته شده‌اند. برای مثال ونگارد ۵۰۰ Vanguard ۵۰۰ برای شبیه سازی و ارائه عملکردی مشابه اس اند پی ۵۰۰ S&P ۵۰۰ طراحی شده است.
به همین ترتیب، صندوق‌های شاخص کریپتوها برای ردیابی شاخص‌های ارزهای رمزنگاری شده و تقلید از عملکرد آنها طراحی شده‌اند. بعنوان مثال می‌توان به کریپتو ایندکس Cryptoindex،بیتوایز ۱۰Bitwise و کریپتو۲۰ CRYPTO۲۰ اشاره کرد.
این صندوق‌ها به شما امکان می‌دهند بدون نیاز به تحقیق جداگانه درباره هر یک از موارد، در یک سبد ارزهای رمزنگاری شده سرمایه گذاری کنید. اما از آنجا که همۀ دارایی‌های این شاخص‌ها همان ارزهای رمزپایه هستند، خطرات مرتبط با این سرمایه گذاری‌ همچنان بالا خواهد بود.

ای‌تی‌اف ارزهای رمزنگاری شده

سرانجام، چند صندوق قابل معامله در بورس (ETF) وجود دارد که شامل هولدینگ‌های کسب و کارهای مشارکت کننده در صنعت بلاکچین است. این ETF ها راهی برای سرمایه گذاری در تجارت بلاکچین بدون خرید خود ارز رمزپایه است. هر یک از این موارد را می‌توان از طریق یک کارگزار آنلاین خریداری کرد.
به عنوان مثال می‌توان گلدمن ساکس ری ایمجین ای تی اف (Goldman Sachs Finance Reimagined ETF (GFIN و نکست جن پروتکل (NextGen Protocol ETF (KOIN را نام برد.
جوانب مثبت و منفی سرمایه گذاری در ETF‌های رمزنگاری، مشابه صندوق‌های خصوصی ارزهای رمزنگاری شده است. از آنجا که آنها در بازار سهام داد و ستد می‌شوند بیشتر شبیه سرمایه گذاری‌های سنتی هستند و می‌توان آنها را با ارز استاندارد خریداری کرد. اما مانند همه دارایی‌های رمزنگاری، این ETF‌ها بسیار پرنوسان‌تر از سرمایه گذاری‌های سنتی هستند.

حرف آخر

مهم نیست که شما چگونه می‌خواهید در بیتکوین سرمایه گذاری کنید، به خاطر داشته باشید که تمامی ارزهای رمزنگاری شده بسیار پرنوسان هستند و سرمایه گذاران را در معرض ریسک قابل توجهی قرار می‌دهند. برخی از ابزارهای سرمایه گذاری در کریپتوکارنسی‌ها ممکن است پایدارتر از بقیه اشکال آن باشند، اما همه آنها در مقایسه با سرمایه گذاری‌ها و ارزهای سنتی بسیار خطرناک هستند.
قبل از ورود به دنیای سرمایه گذاری رمزنگاری، حتماً تحقیقات زیادی انجام دهید و در صورت امکان، قبل از تصمیم گیری نهایی با یک متخصص مشورت کنید. دارایی‌های رمزنگاری شده خود را بعنوان بخشی از پورتفوی خود نگه دارید تا بتوانید بدون به خطر انداختن وضعیت مالی خود، در برابر تغییرات چشمگیر آن مقاومت کنید.

و البته، قانونی بودن هر حساب، صرافی یا شخصی را که در این راه با آن روبرو هستید، بررسی کنید. بسیاری از کلاهبرداران آماده استفاده از آماتورهای بیتکوین هستند، بنابراین هوشیار باشید!

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)