شرط چند میلیارد دلاری آمازون برای وانت های برقی تحویل دهنده برای استارت آپ Rivian همه چیز را تغییر می دهد

  • توسط pooladmin
  • 08/10/2019
  • 0

آمازون به عنوان بخشی از فشار زیاد برای کاهش انتشار کربن در سراسر کشور ، مبلغی به ارزش میلیاردها دلار برای وانت های باتری از ریویان در اختیار شما قرار می دهد ، یک کامیون برقی که حتی یک سال پیش حتی چند نفر از آن شنیده بودند.

میلیاردر جف بزوس ، بنیانگذار و مدیر عامل غول خرده فروشی ، به خبرنگاران در National Press Club در واشنگتن دی سی گفت: این شرکت 100،000 کامیون برقی را از Plymouth ، مستقر در میشیگان ریویان به عنوان بخشی از تعهد اقلیمی آمازون خریداری خواهد کرد تا به 100٪ قابل تجدیدپذیر منتقل شود. استفاده از انرژی تا سال 2030. اولین 10،000 ون می تواند تا سال 2022 در جاده ها باشد و مابقی آن تا سال 2030 به آن اضافه می شود.

آمازون

بزوس گفت: “ما وانت های تحویل زیادی داریم ، و همه آنها امروز سوخت های فسیلی را می سوزانند.” وی گفت: “وقتی تعهدی مانند تعهد اقلیم قائل شوید ، اقتصاد را به سمت ایجاد این محصولات و خدماتی سوق می دهد که این شرکتهای بزرگ برای برآورده کردن این تعهدات نیاز دارند. به همین دلیل ما در ریویان سرمایه گذاری کردیم. ما 440 میلیون دلار در ریویان سرمایه گذاری کرده ایم. ”

خودروهای برقی و آمازون

این بزرگترین سفارش برای خودروهای تجاری برقی در ایالات متحده آمریکا تا به امروز است و می تواند برای ریویان حداقل 4 میلیارد دلار ارزش داشته باشد. آمازون تخمین می زند که ناوگان برقی میزان انتشار کربن خود را تا سال 2030 میلادی 4 میلیون تن در سال کاهش می دهد. زمان اعلام بیزوس همزمان با تلاش های دولت ترامپ برای تضعیف مقررات اقتصادی سخت سوخت که توسط رئیس جمهور باراک اوباما تنظیم شده و توانایی کالیفرنیا را از بین می برد. برای تنظیم قوانین مربوط به تولید گازهای گلخانه ای خود ، تلاش هایی که صنعت خودرو را برای توسعه اتومبیل و کامیون های برقی و هیبریدی سوق داده است.

آمازون

این خبر همچنین درمورد سرمایه گذاری 350 میلیون دلاری Rivian توسط شرکت Cox Automotive در ماه جاری منتشر شد که جمع آوری کمک های مالی این شرکت جوان را بیش از 2 میلیارد دلار به محض آماده شدن برای ساخت وانت های برقی و SUV های خود در کارخانه مونتاژ خودکار بازگرداند. Normal ، ایلینویز ، قبلاً توسط میتسوبیشی موتورز استفاده می شد. پشتیبانان این شرکت به رهبری بنیانگذار 36 ساله و مدیرعامل RJ اسکارینژ شامل فورد هستند که 50000 دلار در ماه آوریل به همراه آمازون سرمایه گذاری کرده اند و 700 میلیون دلار ریوین را در ماه فوریه هدایت کرده است.

مایک رمزی می گوید: “اگر همه سفارشات پر شود ، این نوع معامله است که می تواند یک راه اندازی مانند ریویان را به یک تجارت بسیار قانونی تبدیل کند.” وی ادامه داد: “اگر این اتفاق بیفتد ، احتیاط بزرگ است. اما اگر این اتفاق بیفتد ، این می تواند کل کار آنها باشد. ”

ریویان به Forbes می گوید در حال حاضر هیچ برنامه ای برای ساخت وانت تحویل برای شرکت هایی غیر از آمازون وجود ندارد. سخنگوی این شرکت همچنین گفت که این واحدها را تا سال 2021 تحویل می دهد و تولید ناوگان آمازون باعث به تأخیر افتادن وانت های برقی R1T و SUV های R1S که از اواخر سال 2020 می شود ، نمی شود.

نگاه کلارک کنت با یک دکترا در مهندسی مکانیک از MIT ، اسکارینژ ایده های خود را برای وسایل نقلیه الکتریکی طی یک دهه گذشته تصحیح کرده است و می تواند ثابت کند رقیب بزرگی برای الون مسک تسلا است ، که برنامه های خود را برای کامیون های باطری دار ، از وانت تا 18 چرخ نیمه دارد.

Scaringe از زمان بیرون راندن Rivian از حالت خفا در سال گذشته با برنامه ریزی برای خط کامیون های دوربرد و قابل شارژ ، یک سکوی بسیار کاربردی “اسکیت بورد” ساخته که یکپارچه سازی باتری ، قطعات درایو و سیستم تعلیق است. هر دو مدل R1T و R1S دارای برد الکتریکی حداکثر 400 مایل در هر بار هستند – بسیار بیشتر از EV های فعلی تسلا – و به ترتیب از 68،000 دلار و 72.500 دلار قیمت دارند. جزئیات قیمت برای وانتهای آمازون فاش نشده است ، هرچند بعید نیست هزینه آنها برای هر وسیله نقلیه کمتر از 40،000 دلار باشد.

حرکت آمازون بخشی از برنامه بزوس برای تحقق توافق نامه پاریس یک دهه قبل از برنامه است. دولت ترامپ در سال 2017 ایالات متحده را از توافق های پاریس خارج کرد ، اما 10 ایالت ایالات متحده ، 287 شهر و شهرستان ، 351 دانشکده و دانشگاه و هزاران شرکت می گویند که آنها هنوز در تلاشند تا اهداف آن را برآورده کنند. تعهد اقلیمی که آمازون امضا کرد از شرکت کنندگان می خواهد تا سال 2040 خالص کربن صفر باشند ، بسیار جلوتر از هدف سال 2050 در پاریس.

بزوس گفت: “ما در این زمینه در وسط گله قرار گرفتیم. تصمیم گرفته ایم از نظر اندازه و مقیاس استفاده کنیم.” “اگر شرکتی با زیربنای بدنی به اندازه آمازون – که بیش از 10 میلیارد مورد در سال تحویل می دهد – می تواند 10 سال زودتر موافقت نامه پاریس را انجام دهد ، پس هر شرکت می تواند.”

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)