پول داغ چیست؟

  • توسط pooladmin
  • 06/08/2021
  • 0
پول داغ

پول داغ سرمایه گذاری وجوه بین ابزارها یا دارایی‌های مختلف به منظور افزایش سود سرمایه گذاری است. به عبارت دیگر استراتژی پول داغ را می‌توان به عنوان استفاده فعال از وجوه در سرمایه گذاری‌های مختلف و نه فقط یک سرمایه گذاری واحد در طول زمان، تعریف کرد. این سرمایه گذاری‌ها به طور کلی ماهیتی کوتاه مدت و پر ریسک دارند که امکان بازده قابل توجهی دارند. آنها می‌توانند شامل موارد زیر باشند:
• سپرده‌ها
• سهام
• اوراق قرضه
• ارزها
• کامودیتی‌ها
• ابزارهای مشتقه

پول داغ چیست؟

اهداف پول داغ

سرمایه گذاری با پول داغ فقط یک هدف را دنبال می‌کند. هدف یک سرمایه گذار از اتخاذ چنین استراتژی سرمایه گذاری‌ای کسب درآمد هرچه سریعتر، در اسرع وقت است. سرمایه گذاران نمی‌خواهند هفته‌ها یا سال‌ها منتظر بازده خود باشند.
یک مثال خوب، اشتیاق به بیت کوین در اواخر سال ۲۰۱۷ است که تغییر نرخ از ۸۰۰۰ دلار تا تقریبا ۲۰،۰۰۰ دلار را نشان می‌دهد. دارندگان پول داغ وارد روند صعودی رمز ارزها شده و قبل از فروش سریع اجازه می‌دهند قیمت به اوج خود برسد.
در این نوع استراتژی، سرمایه گذاران باید همیشه بازار را تحت نظر داشته باشند تا مطمئن شوند که سرمایه گذاری‌ آنها همچنان با قدرت به حرکت خود ادامه دارد. پول داغ به مشارکت فعال و نظارت بر سرمایه گذاری‌ها نیاز دارد. هر وقت چنین به نظر برسد که قیمت مومنتوم صعودی خود را از دست داده، این سرمایه گذاران آماده‌اند پول خود را به جای دیگری منتقل کنند.
اگر سرمایه گذاری تصمیم به اتخاذ این استراتژی بگیرد به دانش کافی از بازار و زیرکی مالی نیاز دارد. آنها بایستی بتوانند تحلیل روند را اعمال کرده و ورودی‌های بازار را به سرعت بخوانند.

بیشتر بدانید:سرمایه گذاری‌ کم ریسک و پر بازده

ریسک‌های موجود در پول داغ

بایستی از مخاطرات موجود در استراتژی پول داغ آگاه باشید. پاداش خوب بدون ریسک بالا نخواهد بود.
یکی از ریسک‌های این نوع استراتژی نوسانات قیمتی است. با تعریفی که برای آن در نظر گرفته شده، پول داغ برای استخراج بازده سریع به نوسان نیاز دارد. یک سرمایه گذاری ثابت که حرکتی نداشته باشد بازده مورد نظر را ایجاد نمی‌کند. خطر این است که با احتمال بازگشت سریع و بزرگ قیمت، احتمال ضرر سریع و بزرگ نیز وجود دارد.
خطر دیگر هزینه‌های تراکنش است. هنگامی ‌که یک سرمایه گذار مرتباً معامله می‌کند، این روش می‌تواند هر بازده بالقوه‌ای را ببلعد. این امر به ویژه در پرتفوی سهام مشهود است که شامل کارمزدی برای هر معامله است. سرمایه گذار باید اطمینان حاصل کند که سود او برای جبران بر هزینه‌های معامله به اندازه کافی باشد.

دلار آمریکا

عواملی که استراتژی را تحت تأثیر قرار می‌دهند

عوامل مختلفی در بازار می‌توانند بر بازده پول داغ سرمایه گذاران تأثیر بگذارند. این عوامل اغلب به نوسان دارایی مورد نظر کمک می‌کنند. اگر یک سرمایه گذار بتواند این عوامل را پیش بینی کند، می‌تواند با بازار بازی کرده و ارزش سرمایه گذاری‌های خود را افزایش دهد. در مقابل، عدم توجه به این عوامل می‌تواند منجر به ضرر شود.

۱. نوسانات نرخ ارز

محرک متداول پول داغ، خرید ارزهای مبهم (مانند بیت کوین یا شاید سرمایه گذاری در بات تایلند) یا ارزهای اصلی در صورت عدم اطمینان بازار است.

۲. نرخ بهره

نوسان نرخ بهره بدیهی است که بر ابزارهای متأثر از نرخ بهره تأثیر می‌گذارد. بنابراین، یک معامله گر پول داغ که در اینگونه ابزارها سرمایه گذاری می‌کند، باید دانش مناسبی در مورد حرکت احتمالی نرخ بهره در آینده داشته باشد.

۳. کنترل سرمایه

در چین، سیاست‌های حمایتی در برابر سرمایه گذاری‌های خارجی در سال‌های اخیر اجرا شد. این سیاست‌ها سرمایه گذاری مستقیم خارجی در بازار سرمایه چین را دشوارتر کرد.

بیشتر بخوانید: مخاطرات و مزایای سرمایه گذاری در استارت آپ‌

سرمایه گذاری در پول داغ

استراتژی پول داغ مبتنی بر ریسک گریزی نیست. چنین سرمایه گذاری‌هایی نیاز به دانش زیاد از بازار، تیز بینی مالی مناسب و در نهایت شانس دارند. با این حال، اقدامات خاصی وجود دارد که یک سرمایه گذار می‌تواند برای افزایش بازده خود انجام دهد.

انجام تحقیقات کافی

یک سرمایه گذار همیشه باید هرچه بیشتر تحقیق کند. داشتن اطلاعات بیشتر هیچ ضرری ندارد، غیر از اینکه شاید تلاش زیادی لازم باشد. اطلاعات و تحقیق خوب اغلب تفاوت بین تجارت هوشمند و سرمایه گذاری بی پروا است.

با کم شروع کنید

بهترین توصیه برای شروع هر استراتژی جدید سرمایه گذاری آغاز کار با سرمایه اندک است. انجام این کار معامله گران را قادر می‌سازد تا ضمن استفاده از استراتژی از ضررهای بالقوه بزرگ، جلوگیری کنند. هرچه استراتژی سرمایه گذاری پیچیده‌تر باشد، برای تسلط بر آن به تمرین بیشتر نیاز است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)