چگونه در بازار سهام ثروتمند شویم؟

  • توسط pooladmin
  • 14/04/2021
  • 0
بازار سهام

اغلب افراد علاقمند به ثروتمند شدن از طریق بورس هستند. ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید برای موفقیت در این هدف چه کاری می‌توانید انجام دهید.
سرمایه گذاری در شرکت‌ها از طریق بورس اوراق بهادار اغلب به عنوان راهی برای کسب ثروت واقعی برای خود و حتی برای خانواده در طول نسل‌های مختلف معرفی می‌شود. اما چگونه افراد از طریق سهام ثروتمند می‌شوند، به خصوص وقتی بازار سهام اغلب بسیار بی‌ثبات است؟

نحوه ثروتمند شدن از طریق بازار سهام

چگونه در بازار سهام ثروتمند شویم؟

۱. بازار سهام را بفهمید و متمرکز باشید

برای رشد ثروت در بورس بایستی درک درستی از بازار سهام داشته باشید و با سرمایه گذاری طولانی مدت راحت باشید. تعداد بسیار کمی ‌از افراد با انتخاب شانسی سهام، یک شبه میلیونر می‌شوند، اما بهتر است روی این اتفاق برای خودتان حساب نکنید. اگر برای شروع به کمک نیاز دارید می‌توانید از مشاور مالی استفاده کنید.
روی اهداف سرمایه گذاری خود متمرکز باشید و در دوره‌های رکود بازار آرام باشید. بگذارید بازار برای شما کار کند.

۲. بودجه برای سرمایه گذاری

بودجه بندی ابزاری قدرتمند برای سرمایه گذاری‌ است. هزینه سرمایه گذاری را در بودجه ماهانه خود بگنجانید تا بتوانید سرمایه گذاری‌های خود را به مرور توسعه دهید.
به دنبال بخش‌هایی باشید که بتوانید هزینه‌های خود را در آن قسمت‌ها کاهش داده و مبالغ سرمایه گذاری خود را افزایش دهید. کاهش هزینه‌های دیگر می‌تواند به معنای سرمایه گذاری بیشتر باشد. می‌توانید از شرکت‌های برنامه ریز مالی برای مدیریت سرمایه گذاری‌ها و پس اندازهای خود استفاده ‌کنید.

بورس سهام

۳. از صندوق‌های شاخص استفاده کنید

انتخاب یک سهم که بتواند شما را ثروتمند کند کمی ‌غیرواقعی است. به همین دلیل سرمایه گذاری در صندوق‌های شاخص بسیار محبوب است.
هنگامی ‌که شما در یک صندوق شاخص سرمایه گذاری می‌کنید به شکل گسترده‌ای پورتفوی خود را متنوع می‌کنید. با سرمایه گذاری در شرکت‌های مختلف از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری سودتان به طور خودکار کمتر می‌شود. این بدان معناست که از هر شرکت درآمد کمتری کسب می‌کنید. اما به همین ترتیب، اگر برخی از آنها ورشکست شوند پول زیادی از دست نمی‌دهید.
سرمایه گذاری در صندوق شاخص از جنبه استراتژی خرید و نگهداری، و ثروتمند شدن در بورس در دراز مدت مفید است.

بیشتر بدانید: آیا سرمایه گذاری در بورس نوعی قمار است؟

۴. خرید و نگهداری

تاریخچه سهام اپل بعنوان یک مثال مطرح، به وضوح نشان می‌دهد که خرید و نگهداری سهام می‌تواند برای ارتقای وضعیت مالی افراد بسیار مفید باشد. خرید و نگهداری سهام به نگه داشتن سهام برای طولانی مدت، حتی در زمان نزول بازار اشاره دارد.
بیشتر سرمایه گذاران افسانه‌ای روش خرید و نگهداری را تبلیغ می‌کنند. در سال ۲۰۱۶، وارن بافت گفت: «پول با مالکیت بر شرکت‌های خوب در مدت طولانی ساخته می‌شود».

۵. فروش استقراضی

فروش استقراضی استراتژی مخالف خرید و نگهداری است. برخی از معامله‌گران که به دنبال کسب درآمد از بازار در یک بازه زمانی کوتاه مدت هستند این کار را با فروش استقراضی سهام انجام می‌دهند.
در این روش شما سهام را قرض می‌گیرید و آن را با قیمت‌های فعلی بازار می‌فروشید و وجه نقد دریافت می‌کنید. اما از آنجا که سهام خود را قرض گرفته‌اید، باید سهمی ‌را که فروخته‌اید جایگزین کنید.
وقتی افراد فروش استقراضی می‌کنند می‌خواهند سهام به شدت افت کند تا بتوانند آن را با قیمت بسیار ارزان‌تری خریداری کنند. این بدان معنی است که آنها می‌توانند این اختلاف قیمت را سود کنند. بعضی اوقات تفاوت در قیمت فروش خرید بحدی است که مقدار زیادی پول بدست می‌آید که باعث می‌شود فروش استقراضی راهی برای ثروتمند شدن در بورس باشد.
فروش استقراضی به شناخت بازار و حدس‌های دقیق در مورد زمان نزول سهام نیاز دارد.

پول

۶. به طور مداوم به پورتفوی خود کمک کنید

سرمایه گذاری‌ مداوم و مستمر در طول سال‌ها، یک استراتژی عالی برای رشد ثروت در بازار سهام بوده است. این استراتژی برای طبقه متوسط حقوق بگیر جواب می‌دهد. بسیاری از افراد هر لحظه مبالغ هنگفتی برای سرمایه گذاری ندارند اما مبالغ کمتری دارند که به طور مداوم می‌توانند از آن برای سرمایه گذاری استفاده کنند.
تداوم یک اصل مهم جهت سرمایه گذاری قدرتمند است. فرض کنیم با سرمایه اولیه ۳۰۰۰ دلار شروع می‌کنید و هر ماه ۵۰۰ دلار در طول ۳۰ سال به سرمایه خود اضافه کنید با سود متوسط ۶% در پایان ۳۰ سال ۵۲۳،۰۲۲ دلار خواهید داشت.
با ۱۰۰۰ دلار در ماه، در پایان ۳۰ سال ۱،۰۲۷،۸۹۷ دلار خواهید داشت.
شما می‌توانید از یک ماشین حساب آنلاین استفاده کنید تا ببینید چگونه سطوح مختلف کمک‌های ماهیانه می‌توانند در نتایج سرمایه گذاری شما تفاوتی معنادار ایجاد کنند. برای کسانی که کمی‌ بیشتر تجربه دارند استفاده از اپلیکیشن پرسونال کپیتال Personal Capital پیشنهاد می‌شود. این اپلیکیشن به شما امکان می‌دهد همه امور مالی خود را در یک مکان دنبال کنید، ضمن اینکه دارای سرویس مدیریت ثروت نیز هست.

آیا سرمایه گذاری در بازار بورس برای یک فرد معمولی دشوار است؟

ریاضیات ثروتمند شدن در بورس سهام را بدانید

وقتی اپل در سال ۱۹۸۰ به بورس عرضه شد، قیمت هر سهم آن ۲۲ دلار بود. اگر ۵۰۰۰ دلار سرمایه گذاری می‌کردید و آن را تا آگوست ۲۰۱۸ حفظ می‌کرید، می‌دیدید که قیمت سهام بیش از ۱۰ برابر قیمت اولیه خود یعنی ۲۲۷.۶۳ دلار برای هر سهم رشد می‌کند. اما مهم‌تر اینکه شرکت در این مدت ۵۶ بار افزایش سرمایه داده است.
با ۵۰۰۰ دلار سرمایه گذاری می‌توانستید ۲۲۷ سهم را در سال ۱۹۸۰ خریداری کنید. تا سال ۲۰۱۸، پس از اینکه اپل چند بار افزایش سرمایه داد و چند بار مدل تجاری خود را تغییر داد، ۱۲۷۱۲ سهم در این شرکت خواهید داشت. با ۲۲۷ دلار قیمت برای هر سهم، سرمایه گذاری اولیه ۵۰۰۰ دلاری شما به ۲،۸۹۳،۶۳۲ دلار می‌رسید.
این روش برای ثروتمند شدن در اغلب سهام و بازارهای بورس عمل می‌کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)