چگونگی کسب درآمد NBA و روش های آن

  • توسط pooladmin
  • 28/02/2020
  • 0
درآمد NBA

 

حقوق تلویزیون ، تجارت و فروش بلیت منابع اصلی درآمد NBA است.

اتحادیه ملی بسکتبال به خاطر یکی از حرفه ای ترین لیگ های ورزشی آمریکا شمالی و کسب درآمد از ترکیب حقوق تلویزیون، تجارت، فروش بلیت و موارد دیگر از شهرت بالایی برخوردار است. NBA مدتی بعد از باقی در سال 1946 برای جذب طرفدار همانند همتایان خود در بیس بال و فوتبال حدود ده سال زمان سپری کند. این نخستین لیگ بود که بازی تمام ستاره خود را به یک آخر هفته سه روزه پر از وقایع تبدیل می کرد، اولین کسی که بخش قابل توجهی از درآمد خود را از طریق تجارت انجام می داد و اولین کسی بود که آگاهانه ترین بازاریاب های خود را به ستاره های رسانه ای جهانی تبدیل می کرد و همچنین رویکرد بین المللی نیز داشت. این لیگ از هر قاره پرجمعیت، از لهستان گرفته تا مغولستان پخش می شد. در دهه 1970، فهرست ها تقریباً به طور یکنواخت آمریکایی بودند. امروز یک چهارم بازیکنان فعال در خارج از ایالات متحده هستند که از 37 کشور جهان استقبال می کنند.

از آنجایی که لیگ یک شرکت دولتی نیست، NBA گزارش های مالی مفصل را برای عموم منتشر نمی کند. با این حال، طبق گفته Forbes، که مرتبا ارزیابی 30 تیم NBA را جمع آوری می کند، درآمد کل سازمان در فصل گذشته به 8 میلیارد دلار رسیده است. هر یک از تیمها حداقل 1 میلیارد دلار ارزش دارند و یک تیم برای سال گذشته به طور متوسط ​​1.9 میلیارد دلار ارزش دارد. یعنی تقریباً سه برابر ارزش ارزیابی از 5 سال پیش.

مدل تجاری درآمد NBA

در آمریکای شمالی، NBA شکوفا می شود اما غالب نمی شود. درآمدها تقریباً نیمی از بالاترین میزان ناخالص ترین لیگ ورزشی جهان، لیگ ملی فوتبال است، نه این که دو لیگ لزوماً در رقابت باشند. هنوز یکی از بزرگترین اختلاف بین لیگ ها منشاء درآمد متفاوت آنهاست. در کنار سایر لیگ های مهم ورزشی، NBA درآمد حاصل از چندین جریان را ایجاد می کند، که مهمترین آنها تلویزیون، تجارت، حمایت مالی و بلیط است.

درآمد NBA

تجارت تلویزیونی NBA

تلویزیون مانند سایر لیگ های مهم ورزشی، بخش مهمی از استراتژی تجاری NBA را تشکیل می دهد. هنگامی که تلویزیون برای اولین بار انتقال از کالای لوکس را به بخش اصلی همه جانبه زندگی روزمره تبدیل کرد، برخی از صاحبان تیم های حرفه ای ورزش در پخش بازی های خود مانعی داشتند. از این گذشته، چرا روی زمین می توانید به جای اینکه آنها را برای حضور در بازی شارژ کنید، این محصول را به افرادی که در خانه نشسته اند، اختصاص دهید؟ سرانجام، صاحبان تیم فهمیدند که الف) آنها می توانند برای هر فن خرید بلیط، به تعدادی از بینندگان تلویزیون برسند، و ب) این باعث می شود که بیشتر از ارزش فروش آن به جای واسطه به طور مستقیم به واسطه ها (یعنی تبلیغ کنندگان) باشد. دردسرهای رفتن به یک بازی را اضافه كنید، قیمت بلیط ، مدت زمان گذر از رفتن به آنجا و بازگشت، پیدا كردن یك جای گران قیمت برای پارک، احتمالاً روبرو شدن با یك مست یا متجاوز پرخاشگر در استادیوم یا میدان بازی و در طی چند سال روشن خواهد شد که تماشای بازی در تلویزیون روشی اصلی است که بیشتر هواداران از آنچه لیگ های ورزشی می فروخت استفاده می کنند.

در حالیکه قراردادهای تلویزیونی NFL کاملاً پر سود است و منحصراً با شبکه های ملی امضا می شود، NBA 277 بازی در فصل معمولی را در سال در هر کشور پخش می کند، به علاوه 90 بازی پلی آف. در فصل 2017-2018 ، NBA TV بیشترین بازی های منظم را با 106 بازی انجام داد و پس از آن دیزنی (DIS) ESPN (87) ، وارنر مدیا (TWX) TNT (67)  و ABC (17)  حضور داشتند.

بیشترین درآمد NBA در تلویزیون است. برای فصل 2016-2017، TNT و ESPN قراردادهای خود را مجدداً در حدود 24 میلیارد دلار تخمین زدند. حتی با وجود 400 بازیکن فعال عجیب و غریب که سالانه به طور متوسط ​​نزدیک به 5 میلیون دلار می شوند، قراردادهای تلویزیون ملی درآمد کافی برای تأمین حقوق و برخی از آنها ایجاد می کنند. با این حال، این قراردادهای ملی هنوز 1078 بازی در فصل معمولی را برای آنها به حساب نمی آورد. با پر کردن این شکاف، قراردادهای تلویزیون محلی می توانند سالانه بین 120 تا 150 میلیون دلار ناخالص باشند.

درآمد NBA

تجارت بازرگانان NBA

یکی دیگر از مشارکت کنندگان اصلی، درآمد NBA است و برخلاف دیگران، این یکی با چیزهای ملموس مطابقت دارد. Merchandise سالانه بیش از یک میلیارد دلار درآمد دارد و در فصل 2017-2018، برای اولین بار در تاریخ NBA، تیم ها تبلیغاتی را بر روی پیراهن خود پوشیدند. به طور متوسط ​، پیراهن تیم ملی سالانه 9/3 میلیون دلار درآمد دارد.

یک مؤلفه مرتبط با بیزینس تجاری NBA مربوط به حمایت مالی است. به عنوان نمونه، اخیراً Milwaukee Bucks یک عرصه 524 میلیون دلاری، Fiserv Forum افتتاح کرده است که فرصت کافی برای اسپانسرها ، صندلی های ممتاز و … را ایجاد کرده است. در ژوئن سال 2015، NBA به همکاری دیرینه خود با آدیداس پایان داد و یک قرارداد هشت ساله و یک میلیارد دلاری با نایک امضا کرد. در کل ، این افزایش 245 درصدی در سال نسبت به معاملات قبلی بود.

تجارت بلیط NBA

شاید تعجب کنید که بلیط در واقع یکی از منابع اصلی درآمد NBA نیست. با این حال، به این معنی نیست که بلیط فروشی به هیچ وجه کمک نمی کند. طبق گزارش ESPN، برای فصل 2018-2019 تیم ها به طور متوسط ​​در هر نقطه از کمتر از 15،000 تا بیش از 20،000 هوادار در هر بازی خانگی حضور داشتند. با بلیط هایی که بطور متوسط ​​نزدیک به 100 دلار هزینه دارند، پول حاصل از فروش بلیط به سرعت افزایش می یابد. همراه با بلیط، درآمد اضافی مربوط به بسکتبال شامل امتیازات و سایر فروش ها نیز می شود.

درآمد NBA

برنامه های آینده

با افزایش محبوبیت NBA، ارزش های تیم به فراتر می رود. تیم های NBA اغلب به فروش نمی رسند، اما هر زمان که این اتفاق بیفتد، هر بار رکوردی شکسته می شود. طی یک دهه گذشته، میانگین قیمت فروش یک تیم سه برابر شده است. اعطای این امر عمدتاً ناشی از یک امر منحصر به فرد است: فروش لس آنجلس کلیپرز در سال 2014 که با 2 میلیارد دلار بی سابقه رفت. حتی با تخفیف در فروش، قیمت های باقی مانده نشان می دهد که صاحبان NBA و صاحبان آینده به طور واضح انتظار دارند که در طی چند سال آینده درآمد حتی بیشتر شود.

فراتر از بیس بال

NBA از لیگ برتر بیس بال به عنوان دومین ورزش محبوب در ایالات متحده منتقل شده است. این اتفاق وقتی می افتد که بازی های سری جهانی چهار ساعت طول بکشد تا بازی را انجام دهد و وقفه های را نشان دهد. اما با متوسط ​​رتبه بندی تلویزیون های زیر 4.0، بسکتبال حرفه ای هنوز فضای زیادی برای رشد در داخل دارد. این چیزی نیست که از پتانسیل رشد در خارج از کشور بگوید. NBA تمام درآمد خود را براساس کشور افشا نمی کند، اما این لیگ در سال 2012 صد و پنجاه میلیون دلار در چین به دست آورد، و فوربز نشان داد که درآمد سالانه در خارج از ایالات متحده در نوجوانان همراه با نرخ رشد می باشد. با جذابیت بیشتر در سطح بین المللی ، سرمایه گذاران بین المللی نیز همراه می شوند. به عنوان مثال، جو تسای علی بابا، سال گذشته 49 میلیون دلار سهام در بروکلین نت را با مبلغ 1.15 میلیارد دلار شایعه خریداری کرد.

درآمد NBA

چالش های اصلی

بسیاری از چالش های اساسی با NBA روبرو هستند، حتی وقتی بسکتبال حرفه ای همچنان در ایالات متحده و سایر نقاط جهان محبوبیت خود را افزایش می دهد و به عنوان تیم های انفرادی ارزش بالایی دارند. از یک نظر، همه تیم ها همیشه ارزشمند نیستند. سال گذشته، Cleveland Cavaliers پول را به صورت علنی از دست داد و حدود 4٪ از ارزش آن به 1.28 میلیارد دلار به ازای هر Forbes کاهش یافت.

چندین چالش درآمدی

یکی دیگر از مؤلفه های مهم مالی NBA سیستم تقسیم درآمد آن است.مانند سایر لیگ های مهم ورزشی ، درآمدهای مربوط به غیر تیم های بسکتبال بین تیم ها به منظور رفع نابرابری ها در بازارهای مختلف در سراسر کشور به اشتراک گذاشته می شود. همه تیم ها درآمد واجد شرایط خود را در کنار هم جمع می کنند تا آن را از تیم هایی که درآمد بالاتری دارند به آنهایی که پایین تر دارند توزیع کنند. سپس هر تیم درآمدی برابر با کلاه حقوق برای آن سال دریافت می کند.

چالش های دیگر برای درآمد NBA ممکن است شامل ادامه روند دور از تماشای تلویزیون باشد زیرا سایر فناوری ها در سالهای اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. تاکنون ورزش های زنده تمایل داشته اند که از این تغییرات در امان بمانند ، اما این کار ممکن است برای همیشه دوام نیاورد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)