برترین کتاب های اقتصادی که تمام عاشقان ورزش حرفه ای باید داشته باشند

  • توسط pooladmin
  • 26/06/2019
  • 0
کتاب های اقتصادی

صنایع ورزش دانشگاهی و حرفه ای در کنار تمامی جنبه های صنعت تفریح و سرگرمی در آمریکا تجارت های بزرگی به حساب می آیند. در واقع، برخی اوقات به نظر می رسد که بخش ورزشی غیر قابل تشخیص از بخش مالی است چرا که شامل میلیون ها دلار خسارت و قراردادهای میلیارد دلاری می باشد. این هشت کتاب در صدر لیست برترین کتاب های اقتصادی شما را بیشتر به عمق صنعت ورزش برده و همه چیز از اینکه چرا بازیکنان این مقدار حقوق دریافت می کنند تا اینکه چرا استادیوم های با بودجه دولتی به منزله اقتصاد بد است.

هر کدام از این کتاب ها می تواند هدیه بسیار مناسبی برای دوست داران ورزش در زندگی باشد به خصوص که اگر این دوست داران ورزش به تجارت و اقتصاد نیز علاقه مند باشند. یا شاید یکی از این کتاب های اقتصادی جایی بر روی میز قهوه خوری  شما داشته باشند. هر کدام که باشد، از خواندن آن ها لذت ببرید.

لیست برترین کتاب های اقتصادی

کتاب های اقتصادی

1. بیس بال و میلیاردها

این کتاب اقتصادی که در سال 1994 منتشر شده است کمی قدیمی است اما هنوز هم جزو بهترین کتاب های اقتصادی منتشر شده در این زمینه می باشد. نویسنده آن، اندرو زیمبالیست، اقتصاد دان کالج اسمیث، وقتی که می گوید صاحبان تجارت ورزش بیس بال را اشتباه مدیریت کرده اند هیچ ضربه ای را دریافت نمی کند. او تعدادی پیشنهاد را مثل گسترش لیگ از 35 به 40 تیم بررسی می کند.

2. پول زمین: نمایندگی رایگان بیس بال و داوری حقوق

بازیکنان حرفه ای بیس بال همیشه حقوق خوبی دریافت کرده اند اما امروزه بازیکنان به طور میانگین حقوقی برابر با 50 برابر حقوق کارگران دریافت می کنند. چرا بازیکنان بیس بال این همه حقوق دریافت می کنند؟ این کتاب تمام اطلاعات در این مورد را به شما می دهد. راجر آبرامز که هم در دانشگاه حقوق نورث ایسترن هست و هم یک تصمیم گیرنده در مورد حقوق بازیکنان بیس بال نظریه های بسیار خوبی در مورد این موضوع دارد و آن ها برای دوست داران ورزش توضیح می دهد.

3. ساختار بازار ورزش ها

همانند اولین کتاب این لیست به خاطر اینکه در سال 1995 منتشر شده است کمی قدیمی به نظر می رسد اما به عنوان یک منبع فوق العاده خود را اثبات کرده است. مطمئنا این کتاب اقتصادی به درد قفسه همه کسانی که به این موضوع علاقه دارند می خورد. نویسنده آن جرالد اسکالی عوامل تعیین کننده حقوق بازیکنان و ارزش حق امتیاز را بررسی می کند. این کتاب اقتصادی منبع بسیار خوبی برای علاقه مندان به اقتصاد و تجارت ورزش می باشد.

4. ورزش ها، مشاغل و مالیات ها: اثر اقتصادی تیم های ورزشی

این بهترین منبع برای مطالعه در مورد اثر اقتصادی کمک هزینه های عمومی برای استادیوم های ورزشی می باشد. راجر نول و اندرو زیمالیست ( که نویسنده اولین کتاب نیز هست) نشان می دهند که این کمک هزینه ها چطور همیشه منافع دولت های درگیر را از بین می برند. این کتاب اقتصادی چیزی جز منبعی غنی از قوانین، شکل ها و ادله اقتصادی نیست. اگر در حال نوشتن یک مقاله تیمی هستید می توانید از اینجا شروع کنید.

کتاب های اقتصادی

5. زمینه طرح ها

عنوان کامل این کتاب : “زمینه طرح ها: چطور ورزشگاه های بزگ سرمایه عمومی را به سود شخصی تبدیل می کنند.” کاملا معلوم است که وقتی صحبت از استادیوم هایی با سرمایه دولتی و شبیه آن ها می شود جوانا کاگان و نیل دماز کدام سمت را انتخاب می کنند. این دو نویسنده طرفدار ورزش هستند و نه اقتصاد دان در نتیجه بحث آن ها کمتر تخصصی بوده و به نسبت بقیه کتاب های در لیست قابل فهم تر است که به همین خاطر برای اقتصاد دانان مبتدی توصیه می شود.

کتاب های اقتصادی

6. بازنده های لیگ های اصلی : هزینه واقعی ورزش ها و کسی که این هزینه ها را پرداخت می کند

در حالی که این یکی از کتاب های بلند لیست ما می باشد باز هم ارزش خواندن دارد. این کتاب سرگرم کننده و در عین حال آموزش دهنده نیز می باشد. تسلط آن بر موضوع آنقدر زیاد است که حتی به عنوان کتاب درسی برخی رشته های ورزشی استفاده می شود. رزنتراب می گوید که لیگ های ورزشی به طور مصنوعی  تعداد تیم های درون لیگ را کم نگه می دارند که همین امر باعث می شود در زمان لابی کردن برای یک ورزشگاه جدید قدرت چانه زنی بیشتری داشته باشند.

کتاب های اقتصادی

7. هارد بال: سواستفاده قدرت در تیم های ورزشی

جیمز کویرک و استفن راس در این کتاب اقتصادی نشان دادند که افزایش حقوق و افزایش ارزش حق امتیاز در ورزش های حرفه ای با هزینه طرفداران و مالیات دهندگات به دست می آید. آن ها معتقدند که لیگ های ورزشی صنایع انحصاری هستند که باید توسط سازمان عدالت از بین بروند. دیکاه هایی که در آن ابراز شده است بسیار افراطی تر از دیگر کتاب هاست اما همچنان بسیار قانع کننده هستند.

کتاب های اقتصادی

8. اسم بازی :  تجارت ورزش ها

هشتمین و آخرین کتاب اقتصادی لیست ما هم کتاب بسیار خوبی برای ارزیابی تجارت ورزش ها می باشد. این کتاب تیزهوشی تجاری ارنست و یونگ را با دانش داخلی نویسنده ورزشی، اسکیپ روزین تلفیق کرده است. این کتاب اقتصادی به شدت برای تازه واردان دنیای اقتصاد پیشنهاد می شود. اگر شما در حال حاضر با این موضوع آشنا هستید، چیز زیادی از آن نصیب شما نخواهد شد. اما به عنوان مقدمه ای برای این موضوع یکی از بهترین هاست.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)