گزینه های سرمایه گذاری در رستوران: منوی خود را بررسی کنید «اینفوگرافیک»

  • توسط pooladmin
  • 01/03/2020
  • 0

گزینه های سرمایه گذاری در رستوران: منوی خود را بررسی کنید «اینفوگرافیک»

* اطلاع‌ نگاشت یا گرافیک اطلاع‌رسان به نمایش داده‌ها با استفاده از چند نمودار و شکل در قالب یک تصویر گفته می‌شود.

رستوران

رستوران

داشتن یک رستوران کار ساده ای نیست. با توجه به شکست های بسیار زیاد و رقابت های روز افزون، پا گذاری در صنعت رستوران خود یک چالش محسوب می شود. داشتن پول کافی  و همچنین دسترسی به بودجه مناسب برای موفقیت شما مهم است. به عنوان صاحب رستوران، شما به گزینه های مختلف تأمین مالی شغل دسترسی دارید. همهء آن ها مبالغ یکسانی ایجاد نمی کنند. پیدا کردن منبع مناسب بودجه در زمان مناسب، می تواند موجب صرفه جویی بهینه در پول شود.

فقط یک نکته:

قبل از درخواست برای تامین مالی، ابتدا از نمرات اعتباری شخصی و تجاری خود مراقبت کنید. مهمترین دلیل عدم تأمین مالی رستوران، نمرات بسیار پایین است.

تامین مالی رستوران چیست؟

تامین اعتباری رستوران به پول های گرفته شده، و یا وام گرفته شده از یک شریک خارجی به منظور کمک برای شروع، گسترش و یا مرمت سازی و کار یک رستوران گفته می شود.

این دسترسی به سرمایه در گردش اساسی و حیاتی، برای صاحبان رستوران ها روشی مطمئن برای پول درآوردن و رسیدن به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت می باشند.

در این مقاله، چندین گزینهء تامین مالی برای رستوران ها را پوشش خواهیم داد

  • کارت اعتباری کسب و کار
  • حداکثراعتبار بانکی
  • وام های سنتی بانکی
  • وام ادارهء کوچک یا SBA
  • وام های جایگزین
  • وام لوازم رستوران
  • موجودی صورت کالای رستوران

نوع بودجه ای که برای سرمایه گذاری یک رستوران انتخاب می کنید به نیاز شما و همچنین نوع پیشنهادی که واجدالشرایط هستید بستگی دارد. هرچه اعتبار شما بهتر باشد، گزینه های بیشتری نیز خواهید داشت.

اگر درکسب و کارتان هنوز سابقهء اعتباری ندارد، این موضوع را در نظر داشته باشید که فرد وام دهنده نمره اعتبار شخصی شما را ارزیابی می کند برای اینکه میزان ریسک مالی شما را برآورد کند.

گزینه های سرمایه گذاری در رستوران را که می بایستی در نظر داشته باشید.

اگر آماده بهبود  جریان پول هستید و می خواهید اطمینان حاصل کنید که پول کافی دارید که نه تنها  هزینه های روزمرهء خود را پرداخت کنید و هم رستوران خود را نیز گسترش دهید، این کار را با در نظر گرفتن نیاز های خود آغاز کنید.

آیا فقط به دنبال تأمین هزینه های کوتاه مدت هستید تا بتوانید هزینهء ماه های آینده را پوشش دهید؟ یا آیا وام بلند مدت به شما در رسیدن به اهداف بزرگ خود کمک می کند مناسب تر است؟ اگر حق رای دارید، ، شاید به دنبال تأمین اعتبار حق رای برای خرید واحد بعدی خود باشید. از بودجه چه استفاده ای خواهید کرد؟ شاید آن را برای رستوران بعدی خود در املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنید و یا اینکه اطمینانی برای این باشد که حقوق و دستمزد را پوشش قرار می دهد. شاید یک آشپز اجرایی استخدام کنید و یا اینکه اجاق گاز خود را به روز کنید.

در اینجا انواع مختلفی از سرمایه گذاری وجود دارد که بسته به آن چه دارید واجدالشرایط آن می باشید. بعضی از آن ها نیازمند سابقهء اعتبار ثابت، نمرهء اعتباری شخصی و تجاری بالا می باشند. دیگران ممکن است قبل از اینکه شما را تایید کنند به وثیقه نیاز داشته باشند. برخی از وام دهندگان ممکن است بخواهند صورتهای مالی شما را ببینند، در حالی که برخی دیگر فقط می خواهند حساب های دریافتنی کارت اعتباری شما را بررسی کنند. همهء این عوامل الف) آیا شما برای سرمایه گذاری تایید می شوید، ب) و شرایط وام برای شما چیست؟  را تحت بررسی قرار می دهند.

کارت های اعتباری برای رستوران ها

بهترین قیمت برای: هزینه های غیر منتظره و دسترسی آسان به سرمایه در گردش. کارت های اعتباری تجاری برای هزینه های  غیرقابل پیش بینی مناسب می باشند مثل هزینهء خراب شدن چاپگر شما  زمانی که می خواهید 100 صفحه را چاپ کنید. این که آیا شما می خواهید هزینه خود را پرداخت کنید یا پیش پرداخت پول دریافت می کنید، کارتهای اعتباری شکل بسیار ساده ای برای تأمین اعتبار است.

فقط بخاطر داشته باشید که کارت های اعتباری تجاری می توانند نرخ بهره بالایی داشته باشند که در صورت داشتن نمره اعتباری پایین در کسب و کار، می تواند دو برابر شود. به دنبال کارت های پاداش باشید که می تواند به شما در گرفتن پول نقد یا امتیاز سفر کمک کند.

خطوط اعتباری بانکی برای رستوران ها

بهترین ها: دسترسی به سرمایه در گردش در صورت نیاز. خطوط اعتباری بانکی به شما در جذب سرمایه و پوشش همه چیز از حقوق تا نوسازی کمک می کند. شما برای مبلغ مشخصی تأیید می شوید، اما می توانید هر زمان که بخواهید به جای مبلغی کل، میزان کمتری از آن استفاده کنید. تنها پولی را قرض گرفتید را برگردانید نه کل مبلغی که برای آن تأیید شده اید.  آگاه باشید اگر میزان امتیاز شما برای حداکثر خط اعتباری به قدر کافی بالا نباشد  ممکن است آن ها خواستار قیمت های گزاف، یا ارائه وثیقه شوند.

وام های سنتی برای رستوران ها

بهترین راه حل برای رستوران های مستقر که به دنبال گسترش عملیات هستند. برای سرمایه گذاری های بیشتر، به دنبال دریافت وام از بانک باشید. این وام های سرمایه در گردش، که بیشتر مؤسسات مالی به رستوران های دیرینه که می خواهند رشد کنند، اعطا می کنند، شرایط و نرخ بهره مقرون به صرفه ای ارائه می دهند. فقط قبل از درخواست گزارش اعتبار خود را بررسی کنید. 72٪ از درخواست های وام رد می شوند، بنابراین الزامات را مرور کنید تا اطمینان حاصل کنید که در ابتدا واجد شرایط باشید.

وام های مشاغل کوچک برای رستوران ها

بهترین راه حل برای: رستوران های نوپا نیاز به سرمایه گذاری عمده در املاک و مستغلات یا تجهیزات دارند. گزینه دیگر برای تأمین اعتبار رستوران شما وام SBA است. اگرچه این وسایل نقلیه بودجه نیاز به مستندات بیشتر و نمره اعتباری تجاری کوچک تجاری FICO دارند، اما شرایط و وام های مفیدی دارند.

وام جایگزین برای رستوران ها

بهترین برای: سرمایه در گردش، مبارزات انتخاباتی جدید و فرصت های کوتاه مدت.

این گزینه معمولاً نرخ بهره بالایی دارد، اما معمولاً این وام های کوتاه مدت از وام دهندگان آنلاین تأیید می شوند. گردش پیش پرداخت پول می تواند به اندازه چند روز به طول انجامد. وام های جایگزین گزینه بسیار خوبی برای دسترسی به سرمایه در گردش و همچنین بودجه هزینه ها و کمپین های کوتاه مدت است، به خصوص اگر نمره اعتبار خوبی نداشته باشید.

وام تجهیزات و لوازم رستوران

بهترین گزینه برای: ارتقاء تجهیزات قدیمی آشپزخانه

اگر تمرکزتان برروی خرید یا جایگزینی تجهیزات برای شغل شماست تأمین اعتبار تجهیزات رستوران می تواند یک راه حل خوب باشد. می توانید وجوه موردنیاز خود را برای اجاره یا خرید تجهیزات دریافت کنید، یا می توانید گزینه فروش و اجاره را انتخاب کنید و در آنجا تجهیزات را به وام دهنده به صورت نقدی بفروشید و تجهیزات را از آنها اجاره کنید. در پایان، تجهیزات را بر      می گردانید یا آن را از وام دهنده خریداری می کنید.

بودجه صورت کالای رستوران

گزینهء مناسب: اطمینان از اینکه می توانید موجودی را ذخیره کنید. یکی دیگر از گزینه های تأمین مالی رستوران، بودجه موجودی است. پول مورد نیاز خود را دریافت می کنید و موجودی کالای شما به عنوان وثیقه بکار می رود. در صورت عدم توانایی بازپرداخت وام، وام دهنده موجودی شما را به عنوان دارایی توقیف می کند.

نحوه مقایسه و ارزیابی گزینه های تأمین اعتبار رستوران

اکنون که گزینه های تأمین مالی رستوران خود را می فهمید، چگونه می توانید روی موردی که مناسب شماست قرار بگیرید؟ برای شروع این موضوع را در نظر بگیرید که برای خرج این پول چه برنامه ای دارید. آیا می خواهید به رستوران خود پاسیو  نیز اضافه کنید؟  کارمندان بیشتری استخدام کنید؟ یا آیا به دنبال پول هستید تا بتوانید چند هفته زندگی خود را سپری کنید؟

چه زمانی به پول احتیاج دارید؟ برخی از گزینه های سرمایه گذاری، مانند وام SBA یا وام سنتی بانکی، برای پردازش و دریافت وجوه بیشتر از وام یا کارت اعتباری روند بیشتری نیاز است.

 چقدر مقدار پول نیاز دارید؟

برخی از وام ها «بخصوص وام های SBA» حداقل و حداکثر مقدار مشخصی  دارند که می توانید درخواست کنید.

چه مقدار مایل به پرداخت تامین مالی می باشید؟ وام بانکی سنتی نرخ بهره پایین تری «در صورت واجد شرایط بودن» و شرایط بازپرداخت بهتر خواهد داشت، اما اگر اعتبار خوبی ندارید، ممکن است مجبور شوید با یک وام جایگزین، یک APR بالاتر را انتخاب کنید.

زمانی که می خواهید به جستجوی شرکای تامین مالی خود باشید،  اعتبار آن ها را نیز در نظر داشته باشید. آیا کسی را می شناسید که با آن موسسه مالی همکاری کرده باشد و بتواند بازخورد تجربه اش را با شما در میان بگذارد؟ آیا در صورت بروز سوال خدمات مشتریان در اختیارتان وجود دارد؟ آیا وام دهنده گزارش اعتبار تجاری شما را به دفاتر می دهد (شما از آنها درخواست کردید، بنابراین می توانید تاریخ اعتباری خود را بسازید).

در نهایت، گزینه تأمین مالی که شما انتخاب می کنید بر اساس وضعیت و نیازهای خاص شما خواهد بود.

چرا صاحبین رستوران درخواست تامین بودجه می کنند؟ تامین مالی رستوران مبلغی در اختیار شما می گذارد تا کارهای بسیار زیادی را که می خواهید، انجام دهید. آیا تجارت جدیدی را آغاز می کنید و یا قصد نوسازی مکانی را که هم اکنون در آن مشغول به کار هستید را دارید، می توانید با دسترسی به این مبلغ رویاهای خود را به حقیقت بپیوندید.

همچنین می توانید از گزینه های تأمین اعتبار خود، اعم از انتخاب وام رستوران، خط اعتباری یا کارت اعتباری استفاده کنید:

  • سرمایه گذاری در تجهیزات جدید
  • هزینه های عملیاتی صندوق
  • افتتاح شعبه های دیگر
  • بهبود طراحی رستوران
  • افزودن میز و یا پاسیو بیشتر برای جا دادن مهمان های بیشتر
  • برای مواقع ضروری پول بگذارید
  • برای کمک به شما در تقویت شغل خود ، یک مشاور استخدام کنید
  • برای تجارت خود بازاریابی کنید
  • آهسته پیش بروید
  • املاک و مستغلات خریداری کنید

در واقع هیچ محدودیتی برای استفاده از منابع مالی برایتان وجود ندارد.

کلام آخر: وام های رستوران

زمانی که پول خود را دریافت می کند، از آن به خوبی استفاده کنید. از وسوسه خرج های بیهودهء پول جلوگیری کنید. از مبلغ وام در جهت بهبود رستوران خود استفاده کنید بنابراین  به راحتی می توانید مبلغ وام را برگردانید. اگرچه ممکن است زمانی که تایید شده اید با خود  فکر کنید تمام توجه خود را بر منابع مالی خود قرار داده اید، پس از آن نیز سعی کنید در ردهء بالا بمانید. به طور منظم گزارش اعتباری کسب و کار و نمرات اعتبار کسب و کار خود را بررسی کنید تا از سلامت مالی رستوران خود مطلع شوید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)