5 نکته برای یادگیری از یک کسب و کار ناموفق

  • توسط pooladmin
  • 18/02/2021
  • 0
کسب و کار

بیل گیتس Bill Gates، هنری فورد Henry Ford و دیو رمزی Dave Ramsey چه وجه مشترکی دارند؟ هر سه نفر علی رغم موفقیت خارق العاده خود، قبل از موفقیت شکست مفتضحانه‌ای در تجارت خود خوردند. آنها تنها نیستند. بسیاری از کارآفرینان مشهور در ابتدا به شکلی بسیار بدی شکست خوردند. اما پافشاری نتیجه می‌دهد: اداره سرشماری ایالات متحده گزارش داده كه تقریباً ۱۶ درصد صاحبان کسب و کارهایی كه قبلاً به كارمندان خود حقوق پرداخت می‌كرده‌اند، بیزنس‌های دیگری را راه اندازی كرده‌اند و نشریه ‌هاروارد بیزینس ریویو Harvard Business Review می‌گوید كه میانگین سن یك موسس موفق استارت آپ ۴۵ سال است.
کسب و کار ناموفق به این معنا نیست که شما محکوم به شکست هستید. در واقع این شکست می‌تواند بهترین درس برای شما باشد. نکته اصلی برای درست انجام دادن آن کسب و کار در بار دوم (سوم یا چهارم) یادگیری از اشتباهات گذشته است. در این مطلب نحوه یادگیری از شکست‌ها آورده شده است، بنابراین می‌توانید استارت آپ بعدی خود را به یک سازمان موفق تبدیل کنید.

۵ نکته برای یادگیری از یک کسب و کار ناموفق

چرا استارت‌آپ‌ها شکست می‌خورند

وبسایت تحقیقاتی سی بی اینسایتس CB Insights، ۱۰۱ کسب و کار ناموفق را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده تا دلیل شکست شرکت‌های نوپا را مشخص کند. پنج دلیل اصلی عبارتند از:

• عدم نیاز بازار
• کمبود نقدینگی
• تیم کاری اشتباه
• غیر رقابتی بودن
• بازاریابی ضعیف
آیا این موارد آشنا به نظر می‌رسند؟ در این صورت، شما چیزهای زیادی آموخته‌اید.

نحوه سرمایه گذاری در استارت آپ‌ها

چگونه چالش‌های راه اندازی کسب و کار دوم (یا سوم یا چهارم) را حل کنیم

بایستی با شناسایی دلایلی که باعث عدم شکوفایی تجارت قبلی شما شده است در فعالیت جدید خود موفق شوید. در ادامه نحوه مقابله با پنج چالش رایج آمده است:

۱. عدم نیاز بازار

بسیاری از کارآفرینان بدون بازارسنجی اولیه به آنچه فکر می‌کنند یک ایده عالی است عمل می‌کنند. قبل از اینکه کسب و کار خود راه بیاندازید تحقیق بازار لازم را انجام دهید تا ثابت شود که یک محصول مناسب در اختیار دارید.
یک استراتژی انجام نظرسنجی‌هایی است که برای اثبات یا رد اعتبار ایده شما طراحی شده‌اند. اگر از پاسخ‌های نظرسنجی چنین به نظر می‌رسد که شما یک ایده قابل فروش دارید یک گام به جلو بردارید: یک صفحه هدف «به زودی» با فرم اشتراک ایمیل برای افرادی که می‌خواهند زودتر از سایرین از زمان عرضه محصول شما مطلع ‌شوند درست کنید.
برای ارتقاء صفحه هدف خود، تبلیغات هدفمند انجام دهید (فیس بوک یکی از گزینه‌ها است). در صورت لزوم می‌توانید با سرمایه گذاری مالی اندک در تبلیغات شروع کرده و مقیاس گذاری کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. سپس نتایج را تجزیه و تحلیل کنید تا مشخص شود چه تعداد از مخاطبان هدف شما می‌خواهند محصول شما را خریداری کنند. اگرچه این استراتژی بی عیب و نقص نیست، اما یک روش مقرون به صرفه برای اندازه‌گیری علاقه بازار و ایجاد همزمان لیست ایمیل است که می‌توانید هنگام عرضه محصول خود برای بازاریابی از آن استفاده کنید.

نقدینگی

۲. کمبود نقدینگی

پیش بینی‌ جریان نقدینگی بخش عمده‌ای از برنامه ریزی‌های تجاری است، اما انجام آن دشوار است: چه هزینه‌های غیر منتظره‌ای را در نظر نگرفته‌اید؟ چقدر سریع می‌توانید مشتری کافی برای پرداخت هزینه‌های سربار (و سود خود) بدست آورید؟
تحقیقات جامع به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های اضافی را تخمین بزنید، اما بدون پیش بینی دقیق درآمد، نمی‌توانید بدانید که پول نقد اولیه شما چقدر دوام می‌آورد. اگر تخمین اشتباه بزنید قبل از اینکه سودی بدست آورید بی پول خواهید شد.
در مقابل وسوسه خرج‌های غیرضروری مقاومت کنید. اگر به ویترین فروشگاهی احتیاج ندارید در خانه خود کار کنید. اگر می‌توانید با چاپگر دسکتاپ خود کنار بیایید، فعلاً از خرید دستگاه کپی گران قیمت صرف نظر کنید. درعوض تلاش خود را روی مهم‌ترین کارهایی که برای رشد کسب و کارتان ضروری است معطوف کنید، یعنی فروش و بازاریابی. جذب مشتری درآمدزایی دارد و تنها راه موفقیت، کسب درآمدی است که بیش از مجموع هزینه‌های شما باشد.
محصول خود را ساده نگه دارید: در ابتدا یک محصول حداقلی با کیفیت مناسب تولید کنید و منتظر موفقیت آن باشید تا سپس ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه کنید. نیازی نیست که همه مشکلات مشتریان خود را در ابتدا حل کنید. فقط بایستی یک مورد را به خوبی حل کنید، حال می‌توانید یک کسب و کار ناب و متمرکز بر فروش را اداره کنید. پس از پیدا کردن مشتری روی ویژگی‌های محصول جدید و فضای اداری تمرکز کنید.
نکته دیگر برای بقای یک کسب و کار کوچک داشتن صندوق اضطراری ضروری است. یک صندوق اضطراری سالم باید بتواند هزینه‌های سه تا دوازده ماهه کسب و کار را تأمین کند.

8 گزینه برای وام های استارت آپ بیزینس کوچک

۳. تیم اشتباه

انتخاب شرکای تجاری، کارمندان، نمایندگی‌ها، پیمانکاران و فریلنسرها یک علم دقیق نیست. اغلب اوقات بهترین زمینه فروش بدون در نظر گرفتن صلاحیت نفرات رخ می‌دهد، اما این امر می‌تواند منجر به عدم موفقیت شرکت‌های تازه کار شود.
قبل از آوردن اعضای بالقوه تیم، آنها را با دقت بررسی کنید. به دنبال تجربه دنیای واقعی و نتایج اثبات شده باشید. اگر می‌خواهید شریکی انتخاب کنید در زندگی شخصی و ویژگی‌های شخصیتی او تفحص کنید. آیا می‌توانید با او کار کنید؟ آیا اخلاق کاری شما را می‌پذیرد؟ آیا تصمیمات سوال برانگیزی می‌گیرد یا در این زمینه او را تحسین می‌کنید؟ آیا مهارت‌های مکمل یکدیگر دارید؟
اگر به دنبال سرمایه گذار هستید هر فردی که کیف پول خود را باز می‌کند انتخاب نکنید. اطمینان حاصل کنید که سرمایه گذار بالقوه چشم انداز کاری شما را درک می‌کند و حوصله و تمایل دارد که به اهداف مد نظر دست یابد. سرمایه گذاران متفاوت هستند و مستحق دانستن این موضوع هستند که شما با پول‌شان چه کاری انجام می‌دهید، اما روابط اگر نامناسب باشد باعث لطمه به کسب و کار می‌شود.

تیم فروش

 

۴. غیر رقابتی بودن

ممکن است شما یک ایده عالی داشته باشید، اما در یک فضای شلوغ قرار بگیرید. چگونه می‌توانید بهترین رقیب کسب و کارهایی باشید که در حال حاضر موفق هستند؟ شما نباید روش آنها را کپی کنید یا جایی که نمی‌توانید برنده شوید رقابت کنید.
به عنوان مثال، اگر رقیبی بخاطر قیمت‌های تخفیف دار شناخته شده باشد، ارائه راهکارهای بهتر و ادامه فعالیت برای شرکت تازه کار دشوار است. رقیب ذکر شده در حال حاضر حجم لازم برای کارکرد آن مدل تجاری را دارند و احتمالاً سیستم‌هایی را ساخته‌اند که می‌تواند شما را به سرعت تحت فشار قرار دهد.
بهر است وضعیت رقابتی بازار را مطالعه کرده و مشخص کنید چه کار متفاوت و بهتری می‌توانید انجام دهید. چه موقعیت منحصر به فردی دارید که مشکلات مشتریان خود را به شکلی که رقبا قادر به انجام آن نیستند، حل کنید؟ این پیشنهاد منحصر به فرد، پایه و اساس برند شما است.

۵. بازاریابی ضعیف

برای موفقیت در شروع کار، قدرت فروش و بازاریابی را دست کم نگیرید. اگر برای استارت آپ خود بازاریابی نکنید، نمی‌توانید مشتری جذب کنید لذا مدت طولانی در تجارت باقی نخواهید ماند.
با شناسایی مخاطبان خود و اینکه از کجا می‌توانید به آنها دسترسی پیدا کنید بازاریابی هدفمند صورت دهید: بازاریابی از طریق نامه مستقیم، بازاریابی در فضای باز، رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی از طریق ایمیل و برندینگ از طریق محصولات تبلیغاتی همگی رسانه‌های ارزشمندی هستند.
پیشنهاد منحصر بفرد خود را بر روی کلیه اقلام بازاریابی خود تبلیغ کنید و بودجه بازاریابی را با اهداف مشخص و قابل اندازه گیری برای هدایت و فروش تعیین کنید. استراتژی‌های مختلف بازاریابی را آزمایش کنید تا زمانی که راه حل مناسب خود را پیدا کنید. خوب است که با گام‌های کوچک شروع کرده سپس تلاش‌های خود را درجه بندی کنید تا وقتی که طعم موفقیت را بچشید.
ایده اشتراک صفحه ایمیل از طریق فیس بوک یک روش مقرون به صرفه برای سنجش روش بازاریابی خود است.
یک کسب و کار ناموفق به این معنی نیست که شما محکوم به تکرار سرنوشت خود هستید. آنچه را که از اشتباهات گذشته آموخته‌اید در اقدامات جدید خود اعمال کنید، بنابراین می‌توانید از اشتباهات مشترک جلوگیری کرده و سرمایه گذاری جدید خود را به اقدامی موفقیت آمیز تبدیل کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)