آیا شما جزء یک درصد ثروتمندترین مردم جهان هستید؟

  • توسط pooladmin
  • 03/05/2019
  • 0

چند سال پیش، جنبش “اشغال” باعث شد تا توجه دنیا به نابرابری درآمد افراد معمولی و یک درصد ثروتمندترین مردم جهان جلب شود. با وجود عقب نشینی معترضان از خیابان وال استریت و دیگر مراکز قدرت، اهمیت این مسئله به طور کامل از بین نرفت.

درواقع، فاصله ی میان داشته ها و نداشته ها حتی بیشتر از قبل شد. براساس گزارش ثروت جهانی در سال 2018، افراد بالغی که جزء این یک درصد ثروتمندترین مردم جهان هستند، صاحب بیش از 47 درصد ثروت خانواده هستد.

این موضوع سوال جالبی را مطرح میکند که این یک درصد ثروتمندترین مردم جهان چه کسانی هستند؟ و اما جواب بسیار غافلگیرکنند: اگر شما یک آمریکایی هستید، حتی نیاز نیست که خیلی ثروتمند باشید تا بتوانید وارد این لیست شوید.

رتبه بندی با درآمد ثروتمندترین مردم جهان

نمودار درآمد ثروتمندترین مردم جهان

 

بر اساس لیست ثروتمندان جهان، یک وبسایت که تفاوت درآمد در جهان را بیان میکند، شما با درآمدی بالغ بر 32.400 دلار در سال میتوانید وارد لیست یک درصد ثروتمندان جهان شوید. 32.400 دلار تقریبا چیزی حدود مقادیر زیر میشود:

·         28،614 یورو

·         2.307 میلیون روپیه هند

·         218،532  یوان چین

پس اگر شما یک حسابدار، یک پرستار و یا حتی یک معلم مدرسه ابتدایی هستید، به شما تبریک میگویم. میانگین حقوق هرکدام از مشاغل نامبرده در جهان در جمع یک درصد ثروتمندان قرار میگیرند.

بدون تعجب برای وارد شدن در این لیست ثروتمندان در آمریکا شما به درآمد بیشتری نیاز دارید. بر اساس گزارش موسسه سیاست اقتصادی در سال 2018 در ایالات متحده آمریکا درآمدهای 421،926 دلار در سال میتوانند وارد این لیست شوند.

رتبه بندی با دارایی

برای رسیدن به این یک درصد در غالب دارایی ها – نه فقط درآمد بلکه هرآنچه که شما صاحب آن هستید – باید چیزی بالغ بر 770،000 دلار ارزش دارایی های شما باشد. که این شامل هرآنچه که در خانه خود دارید تا تمام ارزش مبلغی که سرمایه گذاری میکنید، میشود. این مبلغ تقریبا برابر است با:

·         680،083 یورو

·         54.84 میلیون روپیه هند

·         5.19 میلیون یوان چین

آمریکایی ها در رتبه بالایی در زمینه حقوق خانوادگی قرار دارند – چهارم جهان، به گفته سازمان مشارکت اقتصادی و پیشرفت (OECD) – اما در زمینه میانگین ثروت رتبه خیلی بالایی ندارند. در واقع، بانک اطلاعاتی ثروت جهانی آمریکا را در رتبه 25 جهان قرار داده است.

دلایل زیادی برای این اختلاف وجود دارد. به گفته اروپا، یکی از این دلایل این است که مصرف کننده های آمریکایی بیشتر بر مبنای قرض و نسیه هستند تا نقد. بر اساس اطلاعات موجود یک بالغ آمریکایی سطح معمولی معمولا 60،205 دلار بدهی دارد.

و آخرین اطلاعات مبنی بر نابرابری زیاد و در حال رشد درآمد در آمریکا هستند: در اوراق 2017، ادوارد ان. وولف، اقتصاد دان، با استفاده از اطلاعات دولتی بیان کرد که خانواده هایی که جزء این یک درصد افراد ثروتمند در آمریکا هستند از همه 90 درصد قشر ضعیف  باهم، ثروتمندتر هستند.

با این حال، بسیاری از آمریکایی های طبقه متوسط ​​که سال ها صرف پرداخت وام های خود و صرفه جویی در هزینه ها برای دوران بازنشستگی کرده اند، متعلق به طبقه ثروتمندترین های جهان هستند.

همه گیر شدن (نفوذ) فقر

 

در نمودار، ستون ورود به جمع این یک درصد انقدر کم نمیبود اگر بیشتر جمعیت جهان از فقر بیش از حد رنج نمیبرد. برای مثال، بر اساس گزارشات، یک فرد بالغ معمولی هندی در مجموع ثروتی بالغ بر 7،024 دلار دارد و این رقم حتی در آفریقا کمتر است و به رقم 4،138 میرسد.

حال این مقدار را با ثروت یک فرد معمولی در ایالات متحده که 403،974 و یک فرد معمولی اروپایی که 144،903 دلار است مقایسه کنید. در حال حاضر، اصطلاح “ثروت متوسط” می تواند گمراه کننده باشد، به خصوص در کشورهایی که دارایی ها به سمت افراد بسیار ثروتمند سرازیر هستند مانند ایالات متحده. اما حتی ثروت متوسط ​​ایالات متحده که 61،667 دلار است – نیمی از مردم بیشتر و نیمی کمتر ازآن دارند – بسیار از دیگر کشورهای جهان جلوتر است.

حرف آخر

اصطلاح “یک در صد برتر” درآمد جهانی ممکن است مانند یک کلوپ منحصربه فرد به نظر برسد ، اما میلیون ها آمریکایی عضو این باشگاه هستند. این مسئله یادآور این موضوع است که چگونه کشورهای پیشرفته موفق تر از اکثریت افرادی هستند که بر روی سیاره ی ما زندگی میکنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)