8 روش برای برنامه ریزی مالی بهتر

  • توسط pooladmin
  • 30/08/2019
  • 0
برنامه ریزی مالی

شما برگه های مالیاتی خود را پر کرده اید و الان زمان مناسبی برای عمل به تعهد خود در مورد حسابرسی بهاری می باشد.

یکی از امور مهمی که باید انجام دهید این است که حساب ها، کارت های بانکی و درآمد های مالیاتی قدیمی را که دیگر منفعتی برای شما ندارند ببیندید. اما راه های دیگری نیز برای سر و سامان دادن به دارایی خود نیز وجود دارند.

با آنالیز کردن شروع کنید. به گفته یان وینبرگ، مدیر اجرایی شرکت مدیریت داراریی و حقوق بازنشستگی خانواده، بهار بهترین زمان برای استخدام یک CPA یا متخصص برنامه ریزی مالی می باشد که در آمد های مالیاتی شما و به خصوص درآمد خالص شما بعد از پرداخت مالیات در سال گذشته را بررسی کند.

وی همچنین افزود: بالاترین نرخ مالیات مرزی خود را طبق قوانین و نرخ های جدید مالیات تعیین کرده و بررسی کنید که اگر برخی از درآمد هایتان به عنوان سرمایه گذاری های بلند مدت و بدون مالیات استفاده شوند بهتر است یا در مقابل درآمد های عادی سود سهام و یا برعکس داشته باشید. خیلی از مردم بر این عقیده اند که سرمایه گذاری های درآمد حاصل از تولید آن ها باید به همین نسبت تغییر کند.

برای مثال دسته های با مالیات کمتر می توانند درآمد مستقیم بیشتری مثل تخصیص IRA داشته باشند در حالی که نرخ مالیات بیشتر می تواند در آمد های بدون مالیات بیشتر و تخصیص IRA کمتر را به همراه داشته باشند.

همچنین اگر از درآمد مالیاتی خود بازپرداختی دریافت کردید، آن را به IRA یا Roth IRA اختصاص دهید. به گفته جیمز گامباچینی، متخصص برنامه ریزی مالی شرکت Acorn Financial، اکثر نرم افزارهای مالیاتی کار را بسیار آسان کرده اند و این کار عادت سالانه بسیار خوبی است. گزینه دیگر این است که در آمد حاصل را برای سرمایه گذاری بر روی برنامه 529 کودکان استفاده کنید.

برنامه ریزی مالی

 

برای یک برنامه ریزی مالی مناسب روش های زیر پیشنهاد می شود

تلفیق حساب های مالی بسته

لیستی از حساب های مالی خود شامل IRAها، Roth IRAها، 401(k)ها، حساب های مالیات دار و حساب های بیمه عمر تهیه کنید.

باربارا اونیل، استاد دانشگاه راتجرز، دانشگاه ملی نیو جرسی می گوید: هدف از این کار تلفیق حساب های مشابه، برای مثال IRAها، به کمترین تعداد ممکن می باشد.

به گفته جان یوئین مدیر اجرایی شرکت یوئین، این کار، به خصوص در مورد حساب های بازنشستگی، باعث می شود که هزینه های پرداختی شما پایین بیاید و وقتی که می خواهید کمترین میزان توزیع یا RMD ها را در سن 72 سالگی برای IRA ها داشته باشید، کار شما را تسهیل می کند. به نظر وی، یک دید تلفیقی به سرمایه گذاری به شما کمک می کند که رویکرد ساده و موثرتری در قبال رویکرد برنامه ریزی مالی خود داشته باشید.

اونیل همچنین پیشنهاد می دهد که حساب های با هزینه بالا مثل حساب های مشترک با 12b- 1 را و یا آن حساب هایی که نرخ بهره کمتری دارند را حذف یا جایگزین کنید.

وی ادامه داد: حداقل سه شرکت ارائه دهنده حساب را مقایسه کنید. طبق کمیسیون تبادل و امنیت حساب، هزینه 12b- 1 توسط سرمایه مشترک و از دارایی های سرمایه برای پوشش هزینه توزیع و در برخی موقع هزینه خدمات سهام داران پرداخت می شود.

 

وام های خود را چک کنید

سارا کارلسون، موسس گروه مالی فالکروم می گوید: وام ها، مقدار سود پرداختی و زمان سررسید قسط های خود را بررسی کند. به دنبال روش هایی باشید که نرخ سود پرداختی برای وام ها، کارت های اعتباری و مشابه آن را کاهش دهید؛ اگر توجیه اقتصادی دارد وام های خود را تلفیق کنید و سیستمی پیاده کنید که دیرکرد پرداخت قسط نداشته باشید.

 

پرداخت های خودکار را بازبینی کنید

اشخاصی ،که تعداد آن ها در حال افزایش هم می باشد، در حال حاضر پرداختی های جاری دارند که به صورت خودکار از حساب های مالی آن ها کسر می شود. این نوع پرداختی ها را بازبینی کنید و آن هایی را که برای خدمات و محصولاتی که دیگر استفاده نمی کنید، مثل عضویت در باشگاه، را غیر فعال کنید. برنامه هایی مثل Truebill و Trim App به شما کمک می کنند که اشتراک ها را پیدا و حذف کنید.

 

قبوض خط تلفن و تلفن همرا خود را چک کنید

به گفته جفری ادوارد، مدیرکل شرکت برنامه ریزی مالی اطلس، تلفن همراه شما نوعی از خدمات است که همواره و در طی سال ها در حال رشد می باشد و هیچ وقت قابل پیش بینی نمی باشد. آن 12 ماه استفاده رایگان آزمایشی که شما در 5 سال قبل به دام انداخته، در حال حاضر هزینه کامل را از شما دریافت می کند.

 

همه چیز را ثبت کنید

جاشوا مونگاوین، یک برنامه ریز مالی که با شرکت Evensky & Katz / Foldes Financial Wealth Management پیشنهاد می دهد که اطلاعات تمام حساب ها، قبوض و اطلاعات تماس ارائه دهندگان خدمات را ثبت کنید.

وی افزود: شما و نزدیکانتان در صورت بروز یک موقعیت اضطراری یا در صورت در گذشت یک نفر با داشتن تمامی آن اطلاعات در یک جا بسیار خوشحال خواهید شد.

“سامان دهی اطلاعات خانوادگی: برنامه ریز شما برای مواقع اضطراری، بلایای طبیعی یا از دست دادن یکی از نزدیکان” یک کتاب الکترونیک رایگان است که می توانید از آن استفاده کنید.

برنامه ریزی مالی

 

برنامه های بیمه ای خود را چک کنید

سیاست های بیمه چتری، خانه، عمر و خودکار خود را بازبینی کنید تا مطمئن شوید که بهترین نرخ های ممکن را دریافت می کنید.

دایر می گوید: اگر دانش آموزان خوبی در برنامه بیمه خود ثبت نام کردید، حتما در مورد نرخ ویژه دانش آموزان با نمرات بالا پرس و جو کنید.

 

باهوش دیجیتالی باشید

آرون کلارک، مشاور مالی در شرکت مالی هالپرم: امنیت فضای مجازی بخش مهمی از تسویه حساب بهاری می باشد.

او می گوید: اگر رمز عبور مثل password123 یا نام حیوان خانگی خود دارید، شما به افزایش سطح امنیت خود به ویژه برای حساب های مالی و ایمیل خود نیاز دارید.

به تقویت حفاظت ورود به سیستم خود بیاندیشید. به خصوص برای حساب های مالی، سطح امنیتی دیگری مثل شناسایی چند سطحی، رمز عبور، کد و سوالات امنیتی چند گانه را اضافه کنید.

و اگر برای به یادآوری تمامی رمزعبورهای خود برای خدمات متفاوتی که استفاده می کنید، استفاده از برنامه مدیریت رمزعبور را مد نظر قرار دهید.

ما هیچ برند خاصی را پیشنهاد نمی دهیم، اما پیشنهاد ما این است که یک محصول با روش شناسایی چندگانه را برای امنیت بیشتر استفاده کنید.

 

اسامی ذینفع های خود را چک کنید

طبق گفته اسکات بیشاپ، معاون اول اجرایی شرکت مدیریت سرمایه STA، مردم میمیرند، طلاق می گیرند، بچه دار می شوند. و زمانی که آن ها یا دیگر اتفاقات چرخه زندگی رخ می دهند، اغلب مردم فراموش می کنند که بیمه عمر و اسامی ذینفع حساب بازنشستگی خود را بازبینی کنند. اگر زمان زیادی از چک کردن آن ها می گذرد و یا اصلا نمی دانید که چه میگویند، این نکته بسیار کلیدی برای سامان دهی خود می باشد.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)