سه نشانه برای اینکه بیمه خدمات درمانی خود را باید تغییر دهید.

  • توسط pooladmin
  • 05/11/2019
  • 0
بیمه خدمات درمانی

وقتی در آمریکا زندگی می‌کنید داشتن بیمه خدمات درمانی یکی از واجب‌ترین مسائل است. وقتی پا به سن می‌گذاریم موضوع سلامتی و درمان اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند پس پوشش بیمه خدمات درمانی از آن دسته تصمیمات مالی نیست که بخواهیم فراموشش کنیم.

اریک رابرج، برنامه‌ریز مالی رسمی و مؤسس Beyond Your Hammock می‌گوید: «به طور کلی هر زمان که تغییر عمده‌ای در سبک زندگی خود می‌دهید، زمان مناسبی است که نگاه دوباره‌ای به پوشش بیمه خدمات درمانی خود بیاندازید و آنرا با وضعیت موجود خود مورد مقایسه قرار داده و تحقیق کنید که آیا گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که با شرایط کنونی شما همخوانی بیشتری داشته باشد».

بعضی از 158 میلیون آمریکایی پوشش بیمه خدمات درمانی خود را یا از طریق کارفرمای خود و یا از طریق کارفرمای همسرشان دریافت می‌کنند. بقیه نیز می‌توانند از بازار بیمه خدمات درمانی که توسط دولت راه‌اندازی شده برای خرید پوشش بیمه خصوصی اقدام کنند.

این بازار که به واسطه قانون محافظت ارزان راه‌اندازی شده است در دسترس اکثر شهروندان آمریکایی قرار دارد و می‌تواند به آنها کمک کند که انتخاب دقیقتری از میان گزینه‌های بیمه خدمات درمانی خصوصی داشته باشند و حتی آیتم‌هایی را برگزینند که فاقد مالیات باشند. ثبت‌نام این نوع بیمه برای عموم آزاد بوده و مهلت آن از 1 نوامبر 2019 تا 15 دسامبر 2019 می‌باشد. البته برخی رویدادهای خاص در زندگی می‌تواند باعث شود که امکان ثبت‌نام در مهلت ویژه را برای شما مهیا کند.

در ادامه رابرج به شما خواهد گفت که وقتی سه نشانه را مشاهده کردید دیگر وقت آن رسیده که پوشش بیمه خدمات درمانی خود را تغییر دهید، خواه از طریق کارفرما بیمه شده‌ باشید خواه از طریق بازار بیمه.

نشانه‌هایی برای تغییر پوشش بیمه خدمات درمانی

1. تغییر عمده‌ای در زندگی خود داده باشید.

وقتی تغییر عمده و مهمی در طول یک سال در زندگی شما رخ داده باشید صلاحیت این را خواهید داشت که در مهلت ویژه ثبت‌نام پوشش بیمه خدمات درمانی شرکت کنید. این تغییرات و اتفاقات می‌تواند به حضانت گرفتن کودک، ازدواج یا طلاق، یا متوقف‌کردن پوشش‌ بیمه‌های خدمات درمانی دیگر باشد.

رابرج تأکید می‌کند که: «دیگر تغییرات نظیر خرید خانه و یا شاغل‌شدن همسرتان شاید باعث نشود که صلاحیت ثبت‌نام در مهلت ویژه را کسب کنید اما با این حال آنقدر تأثیر بر وضعیت مالی شما خواهند گذاشت که تغییر پوشش بیمه خدمات درمانی کاری عقلانی به حساب آید».

2. با تغییر پوشش می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

هزینه بیمه خدمات درمانی در ایالات متحده رو به فلک گذاشته است. چه از طریق کارفرمایتان بیمه شده باشید چه از طریق بازار بیمه، دوره‌های سالیانه ثبت‌نام  فرصت مناسبی است که این موضوع را بررسی کنید که خدمات درمانی در یک دید کلی‌تر به چه شکل با وضعیت مالی شما تناسب خواهند داشت.

رابرج می‌افزاید: «حتی اگر هیچ اتفاق خاصی در سال اخیر در زندگی‌تان رخ نداده باشد بهتر است نگاه دوباره‌ای به گزینه‌های بیمه خدمات درمانی بیاندازید و قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید. حتی شاید یکی از شرکت‌های بیمه امکانات و قیمت‌های بهتری را ارائه می‌دهد. پس شاید بهتر باشد به آن شرکت سوئیچ کرده و از مزایای آن استفاده کنید».

وی در ادامه می‌گوید: «شما باید آیتم‌های مختلف را با هم مقایسه کنید. آیتم‌هایی چون هزینه‌ حق بیمه، موارد معاف از مالیات، اینکه طرح انتخابی شما چه چیزهایی را پوشش می‌دهد و چه مواردی را شامل نمی‌شود و اینکه هر تغییری در آینده به چه شکل بر روی تصمیم شما تأثیر خواهد گذاشت.

3. نیازمندی‌های درمانی شما تغییر کرده باشند.

سلامتی ما همواره در حال تغییر و تحول است و گزینه‌های پوشش درمانی که در گذشته با وضعیت سلامتی ما تطابق داشتند ممکن است در آینده چنین نباشند.

رابرج می‌گوید: «شاید در گذشته اینگونه تشخیص داده بودید که بیشتر پیش دکتر ویزیت شوید و نیاز به طرحی داشتید که بیشتر از معافیت‌های مالیاتی برخوردار بود چون به طور متناوب از خدماتی بهداشتی درمانی استفاده می‌کردید. اما شاید اکنون وضعیت سلامتی شما بهبود پیدا کرده است و نیاز به طرحی دارید که از حق بیمه کمتری برخوردار باشد تا بتوانید پول بیشتری پس‌انداز کنید».

اگر افزایش پس‌انداز بازنشستگی اولویت اول شماست شاید زمان آن رسیده باشد که طرح خدمات درمانی با معافیت مالیاتی بالا انتخاب کنید. با این روش می‌توانید پول بیشتری را برای آینده پس‌انداز کنید تا بتوانید از عهده هزینه‌های درمانی آینده بر بیایید.

نهایتا رابرج می‌گوید: «پوشش مناسب و درست بیمه خدمات درمانی ارتباط مستقیم با وضعیت خاص شما هم از نظر سلامتی و هم از نظر مالی دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)