استخراج بیت کوین چیست؟

  • توسط pooladmin
  • 28/01/2021
  • 0
استخراج بیت کوین

استخراج یا ماینینگ بیت کوین به فرآیند افزودن دیجیتالی سوابق تراکنش‌ها به بلاکچین اشاره دارد که یک دفتر کل ‌است و تاریخچه هر تراکنش بیت کوین را در اختیار دارد. استخراج، یک فرآیند ثبت سوابق است که از طریق قدرت محاسباتی بسیار زیاد انجام می‌شود. هر استخراج کننده بیت کوین در سراسر جهان به یک شبکه غیر متمرکز نظیر به نظیر کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که شبکه پرداخت قابل اعتماد و مطمئن است.
برای افزودن ایمن تراکنش‌ها به دفتر کل بلاکچین، رایانه‌های استخراج بیت کوین مسائل پیچیده ریاضی را حل می‌کنند. وقتی راه حلی پیدا شد، آخرین بلوک معاملات تایید شده به عنوان لینک بعدی در بلاکچین اضافه می‌شود.
به عنوان مشوقی برای استخراج و کمک به شبکه، ماینری که این مشکل را حل کند یک بیت کوین پاداش می‌گیرد.

این مطلب را هم بخوانید: ۶ کیف پول برتر برای بیتکوین و سایر ارزهای رمزپایه

استخراج بیت کوین چیست؟

اصول استخراج بیت کوین

برای بدست آوردن بیت کوین سه روش وجود دارد:
• آن را از صرافی خریداری کنید.
• آن را در ازای کالا و خدماتی دریافت کنید.
• بیت کوین جدیدی ماین کنید.
فرآیند کشف بیت کوین جدید به عنوان استخراج یا ماینینگ توصیف می‌شود زیرا شبیه به فرآیند استخراج هر ماده اولیه دیگری است. برای استخراج طلا، معدنچیان به امید دستیابی به طلا زمین را جستجو و حفاری می‌کنند.
برای استخراج بیت کوین، ماینرها سعی می‌کنند از طریق حل مسائل پیچیده ریاضی، بیت کوین را پیدا کنند. بلاکچین فناوری‌ای است که ارز رمزنگاری شده بر روی آن ساخته شده است. بلاکچین دفتر کلی است که به صورت عمومی ‌توزیع می‌شود و هر تراکنش بیت کوینی را ثبت می‌کند.
بلاکچین به معنای واقعی کلمه یک زنجیره دیجیتالی از بلوک‌ها است. هر بلوک شامل گروهی از اطلاعات تراکنش‌های بیت کوین است. ماینرها با استفاده از قدرت پردازش رایانه برای حل مسائل پیچیده ریاضی به بلاکچین می‌افزایند. حل مسائل باعث می‌شود بلوک با موفقیت به زنجیره اضافه شود. ماینری که به درستی مسئله را حل کند، بیت کوین دریافت می‌کند.
موارد فوق اساس روند پیچیده استخراج بیت کوین را تشکیل می‌دهد. این امر به ایمن و قابل اعتماد بودن شبکه پرداخت کمک می‌کند. این شبکه بر روی یک شبکه نظیر به نظیر ساخته شده است، به این معنی که هر استخراج کننده در سراسر جهان با قدرت محاسباتی خود برای حفظ شبکه، تأیید تراکنش‌ها و حفظ امنیت کمک می‌کند.

۱۰ دقیقه برای هر بلوک

ساتوشی ناکوموتو Satoshi Nakamoto، خالق بیت کوین، شبکه بیت کوین را بگونه‌ای طراحی کرده تا هر ۱۰ دقیقه یک بلاک استخراج شود. برای حفظ این سرعت ۱۰ دقیقه‌ای، دشواری مسائل ریاضی به طور خودکار تنظیم می‌شوند.
وقتی تعداد ماینرها و قدرت محاسباتی بیشتری برای استخراج وجود داشته باشد، سطح دشواری افزایش می‌یابد. وقتی تعداد ماینرها کمتر و قدرت محاسباتی آنها کمتر باشد، سطح دشواری کاهش می‌یابد.

آشنایی صفر تا ۱۰۰ با اصول سرمایه گذاری در بیتکوین

تکامل ماینینگ

در مراحل ابتدایی شروع به کار بیت کوین در اوایل سال ۲۰۰۰، افرادی که به استخراج بیت کوین علاقمند بودند با استفاده از رایانه‌های شخصی خود می‌توانستند این کار را انجام دهند. با افزایش محبوبیت بیتکوین، سختی استخراج نیز افزایش یافت.
برای انطباق با سطح دشواری در حال رشد، قدرت پردازش رایانهای بیشتر مورد نیاز بود. به زودی ماینرها با استفاده از رایانه‌های مخصوص بازی سعی در استخراج بیت کوین داشتند. این فرآیند تکرار شد و سختی استخراج و میزان قدرت محاسباتی مورد نیاز افزایش یافت.
در نهایت، کامپیوترها و چیپ‌ها‌یی تنها با هدف استخراج بیت کوین ایجاد شدند. امروزه به سخت افزارهای کارآمدی که توانایی محاسبات قوی و مصرف انرژی مناسبی دارند نیاز است.
حل الگوریتم بیت کوین برای افزودن به بلاکچین و دریافت بیت کوین به برق بسیار زیادی نیاز دارد. پایین نگه داشتن هزینه‌های انرژی کلید سودآوری و دوام در استخراج بیت کوین است.

بیت کوین

پاداش بلوک

پاداش بلوک تعداد بیت کوینی است که بازای هر بلوک حل شده و اضافه شده به بلاکچین به ماینر تعلق می‌گیرد. پاداش بلوک برای نصف کردن هر ۲۰۱۶ بلوک استخراج شده طراحی شده است. این فرایند «هلوینگ» Halving نامیده می‌شود و هر چهار سال یک بار اتفاق می‌افتد.
آخرین هلوینگ یا نصف شدن در ماه می سال ۲۰۲۰ اتفاق افتاده است. در زیر پاداش بلوک تا سال ۲۰۱۲ آمده است:
• ۲۰۱۲: ۲۵ بیت کوین
• ۲۰۱۶: ۱۲.۵ بیتکوین
• ۲۰۲۰: ۶.۲۵ بیتکوین
این بدان معناست که در سال ۲۰۲۰، برای هر بلوکی که یک ماینر حل می‌کند، ۶.۲۵ بیت کوین دریافت می‌کند. هلوینگ تا استخراج آخرین بلوک و سکه ادامه دارد. با استخراج هر بیت کوین در ۱۰ دقیقه، پیش بینی می‌شود که آخرین سکه در سال ۲۱۴۰ استخراج شود.

طراحی نبوغ آمیز

با استفاده از بلاکچین، خدمات شبکه توسط کل جامعه جهانی استخراج کنندگان ارائه می‌شود. هر ماینری در تأیید اصالت هر تراکنشی سهیم است. به عنوان مشوقی برای مشارکت، ماینرها برای خدمات خود یک بلوک جایزه دریافت می‌کنند.

چرا ماینینگ بیت کوین؟

بیت کوین یک فناوری مختل کننده در بلاکچین ارائه می‌کند. خود ارز غیرمتمرکز است و اجازه می‌دهد تراکنش‌ها در سطح جهان و بدون محدودیت و تأخیر دولت‌ها انجام شود. استخراج کنندگان بیت کوین ارزش تمرکززدایی از ارزهای رمزنگاری را می‌بینند.
با استفاده از آخرین فنآوری استخراج، ماینینگ بیت کوین می‌تواند به تعیین جریان درآمد براساس خروجی سکوهای استخراج (کامپیوترها) تجزیه شود. موارد زیر عوامل مهم سودآوری استخراج بیت کوین است:

سخت افزار محاسبه

استخراج کنندگان برای رقابت با نیازهای روزافزون استخراج موفقیت آمیز، بایستی از جدیدترین سخت افزار برخوردار شوند. تجهیزات می‌توانند در طی چند سال از رده خارج شوند. آنها به سخت افزار مخصوص استخراج نیاز دارند که ممکن است هزینه بر باشد. هزینه آخرین دستگاه‌های حفاری ASIC بیش از ۱۵۰۰ دلار برای هر رایانه است.

هزینه‌های برق

هزینه اصلی اما کارکرد برق خواهد بود. برق به ازای هر کیلووات ساعت شارژ می‌شود. سودآوری برای استخراج از ۰.۰۳ تا ۰.۰۸ دلار در هر کیلووات ساعت شناور است. تغییر چند سنت می‌تواند تفاوت معنا داری در سودآوری استخراج ایجاد کند. ضروری است که یک ماینر بتواند با کمترین هزینه ممکن از برق استفاده کند.

bitcoin

قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در استخراج از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا ماینرها هنگام حل صحیح مسائل ریاضی مقدار مشخصی بیت کوین دریافت می‌کنند.
در حال حاضر پاداش بیت کوین ۶.۲۵ سکه است و ماینرها ترجیح می‌دهند که این سکه‌ها تا آنجا که ممکن است ارزش داشته باشند. اگر ۶.۲۵ سکه دریافت کنید و قیمت بیت کوین ۵۰۰۰ دلار باشد، عملیات استخراج شما بی فایده است. اگر قیمت سکه ۱۲۰۰۰ دلار باشد، عملیات استخراج شما ممکن است با سودآوری نسبتاً مناسبی انجام شود.
مخلوط مناسب عناصر فوق، استخراج را به یک فعالیت جذاب تبدیل می‌کند. در صورت مطلوب بودن متغیرها، استخراج کنندگان می‌توانند عملیات و استخراج را به صورت صنعتی سودآور کنند.
دلیل دیگر برای جذابیت استخراج بیت کوین، توانایی بالقوه آن به عنوان یک سرمایه گذاری است. معتقدان به بیت کوین پیش بینی می‌کنند قیمت آن می‌تواند بیش از ۱۰۰،۰۰۰ دلار به ازای هر سکه باشد.
با وجود محدودیت مقدار بیت کوین در دسترس و کوچک شدن مخزن سکه‌های موجود برای استخراج، تقاضا بیشتر خواهد شد. اگر بیت کوین به عنوان یک ارز بیشتر مورد استفاده قرار گیرد بر تقاضا افزوده می‌شود.

الزامات شروع استخراج بیت کوین

برای شروع استخراج بیت کوین، موارد زیر لازم است:

۱- رایانه‌های استخراج رقابتی (سکوهای حفاری)
۲- منبع تغذیه کم هزینه
۳- نرم افزار استخراج
۴- عضویت در گروه‌های استخراج

گروه‌های استخراج

ایده گروه‌های استخراج بیت کوین برای حل مسئله افزایش دشواری استخراج مطرح شد. گروهی از استخراج کنندگان قدرت محاسباتی خود را برای استخراج بیت کوین به طور مشترک جمع می‌کنند. اگر گروه با موفقیت بلوکی را حل کند به همه استخراج کنندگان در گروه متناسب با میزان قدرت محاسباتی‌ای که دارند، بیت کوین اختصاص می‌یابد.
احتمال دریافت پاداش بلوک از یک سکوی حفاری کم است، اما هنگامی‌که هزاران سکو را با هم جمع می‌کنید این شانس‌ سر به فلک می‌زند. گروه‌های استخراج در حال حاضر برای دستیابی به موفقیت در استخراج بیت کوین ضروری تلقی می‌شوند.

خلاصه

• استخراج بیت کوین مستلزم داشتن رایانه‌های قدرتمندی است که سعی در حل مسائل پیچیده ریاضی الگوریتم بیت کوین دارند.
• حل این مسائل باعث می‌شود که دفتر کل بلاکچین و شبکه به طور قابل اعتمادی ایمن باشند.
• همۀ استخراج کنندگان بیت کوین در این روند مشارکت دارند. ماینری که با موفقیت یک مسئله ریاضی را حل کند، بیت کوین دریافت می‌کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)