نگاهی به صنعت وام دهی غیر بانکی و جایگزین در سال 2019

  • توسط pooladmin
  • 20/11/2019
  • 0
وام دهی غیر بانکی

موسسات وام دهی غیر بانکی و جایگزین که راه شان را به صنعت بانکی ایجاد می کنند، تهدیدی بزرگ برای بانک های رسمی هستند. توانایی وام دهندگان در استفاده از تکنولوژی و فراهم کردن خدمات موثر برای درک بیزینس و افراد باعث می شود تا آن ها در مارکت نفوذ کرده و به موفقیت برسند.

در ادامه فهرستی از وام دهندگان در صنعت با جزئیات فراهم شده و نشان می دهد که موسسات مالی جایگزین چطور می توانند تهدیدی غالب برای بانک های رسمی باشند.

وام دهی جایگزین چیست؟

بیزینس های کوچک معمولا به هنگام دریافت منابع مالی دچار مشکلاتی هستند بنابراین اغلب اوقات به سراغ وام دهی غیر بانکی جایگزین می روند، جایی که صندوق ها خارج از عرف بانکی عمل می کنند.

موسسات مالی غیر بانکی که دارای مدارک کلی بانک ها نیستند اغلب گزینه های گوناگونی را به بیزینس های کوچک تر پیشنهاد می کنند.

موسسات غیر بانکی می توانند خدمات معمول مرتبط با بانک ها همانند کارت های اعتباری و خدمات متفاوتی را ارائه کنند. این وام دهندگان دسترسی آسان تری برای کاربران فراهم می کنند، بخصوص برای مشتریانی که بهترین اعتبار ها را ندارند.

تجارت صنعت وام دهی غیر بانکی و جایگزین

حضور وام دهندگان جایگزین و موسسات دیجیتال غیر بانکی پیشرفته ادامه می یابد تا صنعت بانکی رشد کند و به موسسات مالی سنتی فشار می آورد تا گزینه های شان را تبدیل کنند.

بر طبق درخواست دیجیتالی Oracle در مطالعات بانکی از 5200 مصرف کننده در 13 کشور، بیش از 40 درصد مشتریان فکر می کنند که موسسات غیر بانکی بهتر می توانند آن ها را با مدیریت پول شخصی و نیازهای سرمایه گذاری کمک کنند، و 30 درصد افرادی که هنوز پلت فرم غیربانکی ایجاد نکرده اند می گویند که می خواهند یکی از آن ها را امتحان کنند.

وام دهندگان توجهات بسیاری را به خصوص از بیزینس های کوچک و متوسط (SMBs) به خود جلب می کنند. طبق اطلاعات ارائه شده توسط SME Finance Forum در سال 2018 حدود 5 تریلیون دلار منابع مالی میان نیازهای مالی SMBs و موسسات مالی در دسترس وجود داشته است که باعث شده تا SMBs به دنبال گزینه های مالی جایگزین باشند.

آن ها از تکنولوژی همانند هوش مصنوعی و آموزش ماشینی برای جمع آوری داده ها و مشتریان در دسترس استفاده می کند و SMB Lending Report هوش درونی بیزینس توضیح می دهد که اگر بانک های غیر رسمی به دنبال پیشرفت های مرتبط با تکنولوژی نباشند، می توانند با سهم بزرگ تری از مارکت آغاز به کار کنند.

وام دهی غیر بانکی

انواع وام های غیر بانکی جایگزین

موسسات غیر بانکی به مشتریان و بیزینس ها گزینه های متفاوتی شامل: وام های رهن، وام های جایگزین بیزینس های کوچک، و وام دهی غیر بانکی همکاری ارائه کنند.

وام های رهن غیر بانکی

به منظور تنظیم رهن، برای موسسات عاملان بانک ها سخت است تا فرآیند وام های غیر بانکی را تبدیل کنند و ناتوانی بانک های سنتی در هماهنگی این کار منجر به افزایش عرضه خدمات به مشتریان می شود.

Online Mortgage Lending Report هوش بیزینس اینسایدر دریافت که پنج بانک برتر ایالت متحده آمریکا، Wells Fargo، Banks of America، و JPMorgan Chase، US Bancorp و Citigroup برای 21 درصد از کل رهن که مقدار بزرگی از 50 درصد مارکت شان است در سال 2011 به اشتراک گذاشته شده است.

تمام امانت دهندگان تهدیدی برای عاملان بانکی هستند زیرا آن ها می توانند محصولات مالی سنتی مانند وام رهن را برای مشتریان با هزینه پایین با میزان اعتبار مناسبی فراهم کنند. این مورد با پیشنهادات تکنولوژیکال خود به تمام وام دهندگان این امکان را می دهد تا خدمات رهن را به روشی جذاب تر ارائه کنند.

وام جایگزین بیزینس های کوچک

نرم افزارهای امانت دهی از بیزینس های کوچک معمولا توسط موسسات مالی سنتی رد می شوند. به دنبال تنظیمات نا مطبوع برای امانت دهندگان، آن ها می توانند بر روی درخواست های بالا بیزینس های کوچک سرمایه گذاری کنند.

طبق بانک فدرال ریچموند در سال 2016، 58 درصد از وام های درخواستی از بیزینس های کوچک توسط بانک ها ثبت شده که در مقایسه، در همان سال 71 درصد توسط امانت دهندگان به ثبت رسیده است.

امانت دهندگان قادر هستند تا مجموعه ای از داده ها و یادگیری ماشین را استفاده کنند که به آن ها این امکان را می دهد تا دسترسی بیشتری به مارکت بیزینس های کوچک، نسبت به بانک های رسمی داشته باشند.

 

وام همکاری

وام همکاری یکی از فرم های محبوب جایگزین است که قرض گیرنده، سرمایه گذار و شریک بانکی را در یک پلت فرم آنلاین گرد هم می آورد. با استفاده از معیارها ، منابع اعتباری و فعالیت های رسانه ای اجتماعی، پلت فرم های P2P می توانند قرض گیرنده ها را به امانت دهندگان متصل کنند تا به نرخ بهره مناسبی دست یابن

پلت فرم های امانت دهی P2P فعل و انفعالات را بدون صاحب وام تسهیل می کند تا به آن ها این اجازه را بدهد که هزینه های کمتری را متحمل شوند. این کیفیت برای مشتریانی که به دنبال بازپرداخت وام با کمترین نرخ بهره هستند بسیار جالب توجه است.

وام دهندگان غیر بانکی و جایگزین برتر

SoFi: این استارت آپ از ابتدا بر روی بازپرداخت وام دانشجویی تمرکز کرده است اما در حال حاضر شامل بازپرداخت وام رهن و وام های شخصی می باشد. در سال 2019 SoFi، 500 میلیون دلار فاند که توسط Quarter Investment Authority رهبری شده است را بدست آورد که تهدیدی برای بانک های رسمی می باشد.

Quicken Loans: شهرت موسسات غیر بانکی بخاطر Rocket Mortgage، نرم افزار آنلاین Mortgage است که در کمتر از 10 دقیقه تکمیل می شود. در Q4 سال 2017، Quicken Loans تبدیل به بزرگترین mortgage مسکونی ایالت متحده شد که Wells Fargo را نیز شکست داد.

Kabbage: این یکی از اولین پلت فرم های آنلاین است که از داده هایی استفاده می کند تا از ثبت اطلاعات اشتباه SMBs اجتناب شود. این استارت آپ عملیات بیزینس به بیزینس را پیشنهاد می کند و در جولای 2019 پس از دریافت 700 میلیون دلار اوراق بهادار، حدود 200 میلیون دلار شامل تسهیل اعتباری ذخیره می کند.

PayPal: PayPal یک نوع خدمات وام دهی محبوب P2P است که با رشد 7.42 درصد در طول پنج سال به یک رشد سالیانه در حدود 574 بیلیون دلار تا سال 2023 خواهد رسید. PayPal همچنین مالکیت Venmo، که یک نرم افزار وام دهی مورد استفاده بسیاری از افراد است را دارد، و حدود 100 بیلیون دلار در سال 2019 بدست آورده است.

وام دهی غیر بانکی

مارکت وام دهی جایگزین

اگرچه بانک های رسمی هنوز بزرگترین سهم را در وام دهی به بیزینس ها دارد اما این پیشرفت کند شده است، و پیشنهاد افزایش تقاضا برای پلت فرم های وام دهی در دستور کار است. از طریق تکنولوژی و ماشین یادگیری ای که استفاده می شود، وام دهندگان قادر هستند تا به طور موثر مشتریان را در دسترس داشته باشند.

طبق گزارش وام دهی SMB تقریبا تمام بیزینس های عامل خصوصی را در ایالت متحده راه اندازی کرده و 60 درصد از تمام کارگران در کشور را استخدام کرده است. با این وجود، SMBs معمولا به هنگام درخواست برای گرفتن وام در بانک های رسمی مشکلاتی دارد و بجای آن به پلت فرم های وام دهی جایگزین رجوع می کند.

با توجه به اندازه حجیم مارکت SMB، شرکت های وام دهی جایگزین راه اندازی شده اند تا تهدیدی برای بانک های رسمی باشند، و در غیر این صورت موسسات بانکی باید روش های وام دهی شان را به روز رسانی کنند، تکنولوژی های وام دهی می تواند به طور بالقوه فرآیند هایی را در نظر بگیرند تا به درصد بیشتری از سهام کل بازار به دست آورند.

وام دهی غیر بانکی

تحلیل صنعتی بانکی

به انضمام تکنولوژی دیجیتال، وجوه بسیاری از صنعت بانکی دست خوش تغییرات دائمی است، و این برای تصمیم سازان اصلی بسیار اهمیت دارد که درباره رشد تجارت های وام دهی جایگزین مطلع باشند. به همین خاطر است که Business Insider Intelligence بانک داری را راه اندازی می کند، آخرین ناحیه جست و جو برای ما که اطلاعات شما را درباره وام دهندگان جایگزین غیربانکی که تاثیر به سزایی بر روی صنعت بانکی دارند، به روز رسانی می کند.

آیا علاقه مند به دست یابی به تمام اطلاعات هستید؟ در اینجا چگونگی آن را ببینید:

  1. گزارش کلی را از فروشگاه ما خریداری و دانلود کنید
  2. دسترسی به Business Insider Intelligence را ثبت کرده و فورا به این گزارش و بیش از 250 گزارش تحقیقاتی دیگر دسترسی پیدا کنید. از این طریق می توانید دسترسی کاملی به گزارش های آینده و گزارش روزانه داشته باشید تا مطمئن شوید که در رابطه با سود شخصی و حرفه ای آگاه هستید.
  3. به هزاران شرکت در سرتاسر جهان ملحق شوید که به Business Insider Intelligence برای نیازهای رقابتی شان اطمینان دارند.
  4. برای ادامه مسیر گزارشی که در اینجا وجود دارد را بخوانید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)