چگونه می توان در مدت شش ماه به ثبات مالی رسید

  • توسط pooladmin
  • 21/11/2019
  • 0
ثبات مالی

ثبات مالی شامل در اختیار داشتن امور مالی شما به صورت منظم و در یک وضعیت قابل کنترل است. این امر با سازماندهی و تعیین اهداف و اولویت ها حاصل می شود. اولین قدم برای به دست آوردن کنترل مالی و دستیابی به ثبات مالی، بررسی کلی امور مالی شما است.

گام اول

مخارج

اولین گام برای رسیدن به ثبات مالی این است که ببینید پول شما کجا خرج می شود. با استفاده از ثبت نام دفترچه چک، بانکداری آنلاین و یا کارت های اعتباری خود یک ماه به عقب برگردید و چیزهایی را که پول خود را صرف آنها کرده اید را یادداشت نمایید. ستونی را برای پوشاک و خرید، وعده های غذایی بیرون از خانه، خواربار، سرگرمی، خیریه، بنزین، قبوض(در ستونی مجاور آن مقادیر این موارد را یادداشت کنید) و هزینه های پزشکی ایجاد کنید. ستونی را نیز به پول و پس اندازهایی که از بانک برداشت می کنید اختصاص دهید. از هر تعداد ستونی که به مخارجتان اختصاص دارد استفاده کنید. هر کدام از ستون ها را اضافه کنید و ببینید که چقدر پول برای هرکدام هزینه کرده اید.

گام دوم

درآمد و مخارج

تمام درآمد خانوار را که دریافت کرده اید یادداشت کنید. آنچه را که دریافت می کنید و خرج می کنید را مقایسه نمایید تا سطح ثبات مالی که در حال حاضر در آن قرار دارید مشخص شود. اگر اوضاع خیلی خوب نیست، می توانید جاهایی که بیشترین کاهش را به همراه دارند را در منابع مالی خود بیابید. جاهایی را که در آنها پول خود را هدر می دهید و می توانید آنها را کاهش دهید را بررسی کنید. اگر می توانید بودجه بیرون غذا خوردن خود را از 185 دلار به 75 دلار کاهش دهید، 110 دلار را در ستون دیگر قرار دهید. این کار را با برای مواردی که به راحتی می توانید کاهش دهید اعمال کنید.

گام سوم

افزایش درآمد

آیا شرایط برای ایجاد تغییر در سبک زندگی شما مهیا است؟ در غیر این صورت، باید کمی بیرحمانه تر باشید و به مواردی مانند کاهش استفاده از تلفن همراه، افزایش دمای ترموستات و کاهش رانندگی غیرضروری خود فکر کنید. اگر انجام این کار به شما کمکی نمی کند، باید به راه های افزایش درآمد خود فکر کنید. آیا کسی می تواند شغل دومی را برای شما فراهم کند؟ وسایلی را که از آنها استفاده نمی کنید را تحویل دهید یا به عنوان کار فرعی چیزی را در اینترنت بفروشید. آیا بچه ها می توانند کار کنند و به شما در هزینه های خودشان کمک کنند؟ بدانید که اگر بار بدهی شما برای درآمدتان خیلی زیاد باشد، باید تغییراتی را ایجاد کنید. این تغییرات برای برقراری یک ثبات مالیِ مناسب ضروری است.

گام چهارم

پس از آن، به همه هزینه های بهره دارِ خود نگاهی بیندازید. هر کدام از صورتحساب ها، میزان پرداخت ماهیانه مورد انتظار، تراز و نرخ بهره را در سه ستون بنویسید. در اینجا، برای ایجاد ثبات مالی شما باید یک تصمیم قضاوتی بگیرید. اگر قبض های واقعاً کمی دارید که می توانید سریع آن را پرداخت کنید تا پول خود را آزاد کنید، معمولاً این کار هوشمندانه تر است. اگر قبوضی با نرخ بهره بسیار زیادی وجود دارد، ممکن است بخواهید ابتدا تمام توجه خود را به آن معطوف کنید. تصمیم بگیرید که پول آزاد شده شما در چه جایی بهترین کارها را انجام می دهد.

گام پنجم

کارت اعتباری

کارت های اعتباری با نرخ بهره و تراز بسیار بالا را کاهش دهید. آنهایی را که مبلغ کمتری دارند را آنها نگه دارید؛ زیرا این امر در بلند مدت به نسبت بدهی اعتبار کمک می کند. آن کارت هایی را که کنار گذاشته اید را باطل کنید تا دیگر وسوسه نشوید که دوباره از آنها استفاده کنید و کارت جدیدی هم دریافت نکنید. تمام توان خود را به کار بگیرید تا از کارتهای اعتباری استفاده نکنید، مگر اینکه برای کارتان و یا برای پرداخت بنزین در هر ماه به آن نیاز داشته باشید.

گام ششم

طرح

در این گام برای داشتن ثبات مالی می بایست طرحی را بنویسید. به صورتحساب هایی که دارید نگاهی بیندازید و آنها را به ترتیب از کمترین به بیشترین نیاز برای پرداخت مرتب کنید. بدانید که صرفه جویی اکنون پول شما را آزاد می کند و زندگی شما را نیز بعدا از استرس آزاد می نماید. بعد از شش ماه، بیشتر افرادی که سخت کوش هستند، تغییر چشمگیری در امور مالی خود می بینند. بنابراین تصمیم بگیرید که این کار را انجام دهید.

گام هفتم

قبوض خود را طبق برنامه ای که نوشته اید پرداخت نمایید. هر باری که مبلغی را پرداخت می کنید بلافاصله آن پول را به قبض بعدی در لیست خود اختصاص دهید. پول مازادی را که از فروش یا شغل دومی بدست آورده اید نیز در آنجا قرار دهید. بیشتر افرادی که شش ماه از این سیستم استفاده کنند، تفاوت قابل توجهی در نسبت درآمد خود به بدهی مشاهده خواهند کرد و قادر خواهند بود نگرانی کمتری داشته باشند و کمی بیشتر از زندگی لذت ببرند. این همان داشتن ثبات مالی است که از آن صحبت کردیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)