۶ رفتاری که رهبران مشاغل برتر را از هم متمایز می‌کند

  • توسط pooladmin
  • 01/08/2020
  • 0
رهبران مشاغل برتر

بهترین رهبران چگونه متفاوت عمل می‌کنند؟ اعضای دانشکده بازرگانی‌ هاروارد (Harvard)، مهارت‌ها و خصوصیاتی که رهبران خوب را از رهبران عالی متمایز می‌کند بررسی کرده و نشان داده‌اند.
با بالا رفتن گردش مالی مدیرعامل، بسیاری از رهبران کسب و کارها در تلاشند مهارت‌هایی را به دست آورند که آنها را برای مدت طولانی‌تری در رأس کار نگه دارد.
از اساتید واحد مدیریت عمومی ‌دانشکده بازرگانی‌هاروارد این سوال پرسیده شده است که چه خصوصیاتی رهبران خارق العاده را از افراد عادی متمایز می‌کند. در ادامه این مطلب پاسخ آنها را می‌خوانیم:

۱- رهبران موفق پیچیدگی‌ها را ساده می‌کنند

«رهبران عالی می‌توانند حتی در موضوعات پیچیده، بسیار واضح و موجز (معمولا با کلمات و جملات کوتاه) با دیگران ارتباط برقرار کنند. آنها مهارت‌های لازم برای رسیدن به بخش حیاتی موضوعات را پرورش داده‌اند.»
جوزف ال باداراکو، استاد اخلاق کسب و کار در دانشکده جان شاد و نویسنده کتاب قدم به عقب: چگونه هنر بازتاب را به دنیای شلوغ خود بیاوریم؟

۲-رهبران موفق از تفکرات جدید استقبال می‌کنند

«آنها در خلاصه کردن کار خود به یک موضوع مقاومت می‌کنند! رهبران عالی، تفاوت‌های ظریف، تناقضات، امکان خطا، ضد روندها و دیدگاه‌های مخالف را می‌بینند. به طور خلاصه، آنها گوش می‌دهند، دیدگاه‌های زیادی را شامل می‌شوند، از منتقدین درس می‌گیرند و می‌دانند که روند می‌تواند به سرعت تغییر کند. آنها وقتی سریع و قاطعانه عمل می‌کنند بهتر مسلح می‌شوند».

رزابث ماس کانترRosabeth Moss Kanter ، ارنست آربوکل L. Arbuckle استاد مدیریت تجارت و نویسنده کتاب آینده Think Out the Building: رهبران پیشرفته چگونه می‌توانند نوآوری هوشمند جهان را در یک زمان تغییر دهند.

۳- رهبران بزرگ اعتماد به نفس و فروتنی را متعادل می‌کنند

«رهبران بزرگ این توانایی را دارند که قاطعانه و با اطمینان عمل کنند تا از تیم خود الهام بگیرند و در عین حال تواضع نشان دهند تا به تلاش تیم خود احترام گذاشته و آنها را ترغیب ‌کنند. آنها دانش آموزان خوبی هستند که نتایج موفقیت آمیز را هم در دستیابی به اهداف خاص و هم بهبود توانایی سازمان خود در تقابل با موج‌های بعدی چالش‌ها می‌بینند.»

چستر ای. هوبر Chester A. Huber، مدرس ارشد مدیریت بازرگانی و مدیرعامل سابق آن استار OnStar.

۴- رهبران موثر پرسنل را حول یک مأموریت متحد می‌کنند

«رهبران مؤثر، عملکرد هدف سازمانی را مورد بحث قرار می‌دهند، آنچه را که می‌خواهیم تحقق یابد، تعریف پیروزی چیست، چگونه باید موفقیت خود را بطور مداوم و گسترده در داخل سازمان خود اندازه گیری کنیم. این امر همگرایی را تضمین می‌کند و به آنها امکان می‌دهد مسئولیت طراحی و اجرای برنامه‌ها را برای رسیدن به اهدافی با حداکثر امکان وقوع واگذار کنند.

جوزف ب. فولر Joseph B. Fuller، استاد شیوه مدیریت و نایب رئیس HBS.

۵- آنها استانداردهای بالایی تعیین می‌کنند

«پاسخ به این سؤال علیرغم همه گفته‌های اخیر ثابت شده است که نسبتاً بدون زمان است. کتاب راهنمای کلاسیک رهبری، رهبر مؤثر را به عنوان شخصی تعریف کرده است که استانداردهای بالایی را تعیین می‌کند و خدمت رسانی را بیان می‌کند. تقریباً همه آنچه که از این مفصل نوشته شده است، تغییراتی در این موضوع نشان داده است. “

لئونارد ای. شلزینگر Leonard A. Schesinger، استاد بنیاد بیکر و نویسنده همکار آنچه رهبران خدماتی بزرگ می‌دانند و انجام می‌دهند.

۶- آنها از حواس پرتی جلوگیری می‌کنند

«آنها تمرکز می‌کنند».

ربکا ام. هندرسون Rebecca M Henderson، استاد دانشگاه جان و ناتی مک آرتور و نویسنده کتاب بازنگری سرمایه داری در جهان بحران زده.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)