داستان پشت عملکرد بازار سهام فریبنده سال 2019

  • توسط pooladmin
  • 17/10/2019
  • 0

من مانند سایر هواداران ورزش ، من به این موضوع علاقه مندم که یک بازیکن در فصل جاری چگونه کار می کند. از این گذشته ، ورزش خیلی در حال حاضر و در این فصل است. فریاد قدیمی بروکلین داجرز از “صبر کن تا سال آینده” به اندازه مصرف کننده امروز اهمیتی ندارد. فقط از کسانی که در اینجا در فلوریدا جنوبی هستیم ، بخواهید که اکنون خود را در وسط دو بازسازی عظیم (میامی مارلین بیس بال و میامی دلفین های فوتبال) پیدا کنند. صبر کنید تا سال 2022؟

در مورد سرمایه گذاری در بازار سهام ، یک تفاوت بزرگ وجود دارد. مدت طولانی “تعطیل” نیست که بازی متوقف شود. سرمایه گذاری یک فرایند مداوم است. همچنین ، اگر با احتیاط انجام شود ، امیدوارم روشی منضبط و تکرار شونده باشد. بنابراین ، به سادگی ارزیابی چگونگی انجام کار شما در دوره های زمانی که توسط خورشید و ماه مقرر شده است (یعنی تقویم) ممکن است باعث “ورزش” خوبی شود.

بازار سهام

2019: فریبنده ترین سال در تاریخ بازار سهام است؟

با نزدیک شدن به پایان سه ماهه سوم سال 2019 ، در حال شکل گیری است که یکی از فریبنده ترین سال های تقویم در تاریخ بازار است. به همین دلیل است که اکنون می توان درباره عادت ارزیابی سال تقویم صحبت کرد. در اینجا چند عکس سریع وجود دارد که نشان می دهد چرا ، با استفاده از S&P 500 به عنوان “بازار” می توان به نتیجه مطلوب رسید.

برای شروع ، S&P 500 امسال حدود 21 درصد رشد داشته است. این بازگشت بسیار خوبی برای کمتر از 9 ماه سرمایه گذاری در بازار سهام است. اما صبر کنید ، در حالی که بسیاری از سرمایه گذاران ممکن است آن را از دست داده اند یا به راحتی فراموش کرده اند ، پایان سال 2018 بسیار ناپاک بود. S&P 500 طی 3 هفته بیش از 15٪ سقوط کرد. این اتفاق در ماه دسامبر رخ داد ، که خود غیر معمول است. اما این اتفاق افتاد ، و این بخش بزرگی از چیزی است که فریب را ایجاد می کند. از این گذشته ، اگر به سادگی 4 هفته آخر سال 2018 را به بازگشت 2019 اضافه کنید ، این را بدست می آورید: بازپرداخت کاملاً ثابت در حدود 9٪. اما فریادی از 21٪ از آغاز سال جاری تاکنون خواهد داشت.

اکنون ، بیایید کمی بیشتر به تاریخ 3 اکتبر 2018 برگردیم. این تقریباً حدود یک سال پیش است. بازده S&P 500 طی 49 هفته گذشته حدود 4.2٪ است. این هنوز وحشتناک نیست.

بازار سهام

مسئله فریب کاری است!

هیچ یک از اینها در مورد بازده های خاص هر دوره زمانی نیست. این در مورد نحوه ارزیابی صادقانه این بازده ها است. من تعداد قابل توجهی از سرمایه گذاران به من گفته اند که “بازار بسیار عالی عمل می کند.” اگر به چند سال گذشته نگاه کنید و فقط روی شاخص S&P 500 تمرکز کنید ، یعنی آب را حفظ می کند. اما اگر می بینید که چگونه بخش هایی از بازار به تدریج در حال فروپاشی است و S&P 500 از اوایل سال 2018 (حدود 19 ماه پیش) پیشرفت چندانی نداشته است ، این درک تغییر می کند. در حقیقت ، S&P 500 برای کل سال 2018 کاهش یافته است. چه زود فراموش می کنیم.

به این روش فکر کنید: اگر اکتبر گذشته با یک مشاور مالی سرمایه گذاری کرده اید ، و تمام این پول در یک فهرست S&P 500 سرمایه گذاری شده است (که البته ، برای انجام این کار شما نیازی به پرداخت مشاور ندارید!) تقریباً در نزدیکی سالگرد 1 ساله خود ، حدود 4٪ افزایش می یابد. آیا با توجه به چقدر “بازار” عالی “عملکرد” ناراحت خواهید شد؟

این جنبه احساسی سرمایه گذاری است. 2 گروه از افراد وجود دارند که بیشتر در معرض خطر ابتلا به فریب نرخ بازده سالانه هستند.

  • افراد نزدیک به بازنشستگی و درمورد اوراق بهادار خود در حالت “گرفتن” قرار دارند. آنها می خواهند بازنشسته شوند ، اما معتقدند که توانایی مالی ندارند. بنابراین آنها FOMO دارند (ترس از دست دادن) و تعقیب آنچه که می تواند انتهای بازار 10 ساله گاو نر باشد. آنها بهتر است راه هایی برای سرمایه گذاری در جهت اهداف خود را مشخص کنند اما از بورس اوراق بهادار به عنوان ابزاری در این فرآیند استفاده می کنند. به عبارت دیگر ، اتکا به بازار برای وثیقه آنها ، بلکه استفاده از سهام به عنوان بخشی از طرح نیست.
  • سرمایه گذاران جوان آنها در شرایطی هستند که می توانند یاد بگیرند که چطور چیزهایی مانند وسواس بازگشت به سال می توانند آنها را از مسیر دور کنند. آنها در مرحله زندگی سرمایه گذاری خود قرار دارند که هرچه بیشتر “در شغل” یاد بگیرند که هم اکنون سرمایه گذار باشند ، وضعیت بهتری در بازار خرس و گاو نر آینده خواهند داشت.

بهترین عملکردی که به حساب می آید

امیدوارم اکنون شما مفهوم اصلی فریب عملکرد را داشته باشید. سرانجام ، در اینجا “اعتبار اضافی” برای شما وجود دارد. به عنوان یک مورخ بازار ، 2 سال تقویم به ذهن متبادر می شود که سال 2019 را به من یادآوری می کند. یکی سال 2000 بود. اینجا نمودار اواخر سال 1999 است ، جایی که ما شاهد افت S&P 500 هستیم. سپس در اواخر سال 1999 ، این روند صعود کرد و تا مارس 2000 متوقف نشد.

در این مرحله ، دوره ای از قیمت های غم انگیز منجر به 3 سال تقویمی مستقیم ، و تقریباً 50٪ کاهش از اوج اولیه 2000 نشان داده شده در اینجا می باشد. نمودار زیر نشان می دهد که چگونه این همه تنظیم شده است ، و اتفاقاتی که در 12 ماه بعد رخ داده است … توجه داشته باشید ، من “سال” نگفتم زیرا این اتفاق به طور مرتب در طول یک سال تقویم رخ نداد!

کنترل کردن خیلی سخت است؟

من می توانم سال دیگر به شما نشان دهم. اما من موفق نخواهم شد (گرچه اگر به نمودارها برسید و درخواست کنید ، آنها را برای شما ارسال خواهم کرد). سال دیگر سال 1987 بود. در آن سال ، S&P 500 بیش از 20 درصد در یک روز کاهش یافت. با این حال تمام سال مثبت به پایان رسید.

اگر بین بازگشت تقویم سال 1987 ، “سال سقوط” و 2018 یک انتخاب بسیار فرضی داشته باشید ، احتمالاً بسیاری از مردم بازار سهام 2018 را انتخاب می کنند. به جز اینکه 1987 برای S&P 500 سال مثبتی بود و 2018 منفی بود. می بینید ، فریب عملکرد گذشته از هر دو جهت کار می کند! فریب نخورید ، مطلع شوید. این برای سلامتی مالی شما بسیار بهتر است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)