چگونگی سرمایه گذاری پول را بیاموزید

  • توسط pooladmin
  • 09/09/2019
  • 0
سرمایه گذاری پول

 

چگونگی سرمایه گذاری پول در بازار سهام اولین روشی است که آمریکایی ها جهت اهداف بلند مدت مانند بازنشستگی از آن استفاده می کنند. اما برای شروع – سرمایه گذاری پول – حس دلهره آوری دارد.

این 5 مرحله را دنبال کنید تا یاد بگیرید چگونه سرمایه گذاری کنید و پول تان را به روش درستی به کار ببرید.

 1. تصمیم بگیرید که برای سرمایه گذاری به چقدر کمک نیاز دارید

در زیر ویژگی هایی درباره نحوۀ سرمایه گذاری پول (از تعیین هدف تا انتخاب بهترین جا برای باز کردن حساب) وجود دارد. اما اگر روش DIY باب میل تان نباشد، جای نگرانی نیست.

بسیاری از افرادی که ذخیره سازی را انجام می دهند فردی را دارند که پولش را برای آن ها سرمایه گذاری می کند. و در حالی که به عنوان یک گزارۀ گران قیمت مورد استفاده قرار می گیرد، این روزها استفاده از ظهور خدمات خودکار سرمایه گذاری روبو-مشاور a.k.a کاملا مقرون به صرفه و ارزان است.

این مشاوران آنلاین از الگوریتم های رایانه ای نرم افزار های پیشرفته برای ساخت و مدیریت سرمایه گذاری مشتری استفاده می کنند، هرچیزی را از تعادل سازی خودکار جهت بهینه سازی مالیات و حتی دسترسی به کمک به هنگام نیاز پیشنهاد می کند.

نیاز به کمک در سرمایه گذاری دارید؟ سری به اینجا بزنید تا پیشنهادات ما جهت انتخاب بهترین روبو-مشاور ها را ببینید.

سرمایه گذاری پول

 2. برای پولتان هدف تعیین کنید و یک ضرب الاجل برای خود مشخص کنید

یاد گرفتن اینکه چگونه سرمایه گذاری کنید با تعیین اهداف و تعیین زمان برای رسیدن به آن شروع می شود.

اهداف بلند مدت: هدف جهانی اغلب بازنشستگی است، اما ممکن است اهداف دیگری نیز داشته باشید، آیا نیازی به پول جهت پرداخت خانه یا شهریه دانشکده ندارید؟ برای خرید خانۀ رویایی در تعطیلات یا رفتن به سفری در 10 سال چطور؟

اهداف کوتاه مدت: این تعطیلات سال بعد است، یا خانه ای که می خواهید سال بعد خریداری کنید، فاند اورژانسی یا قلک خوکی شکل کریسمس.

در این پست، ما بر اهداف بلند مدت تمرکز می کنیم. همچنین سرمایه گذاری بدون هیچ هدفی را بررسی می کنیم. رشد پول به خودی خود می تواند یک هدف خوب باشد. پول برای اهداف کوتاه مدت عموما سرمایه گذاری نمی شود. اگر به پولی که کمتر از 5 سال است سرمایه گذاری کرده اید نیاز دارید، توصیه های ما را جهت سرمایه گذاری های کوتاه مدت ببینید.

 

 3. سرمایه گذاری هایی را انتخاب کنید که با میزان تحمل تان برای خطر مطابقت داشته باشد

کاری که می کنید به اهداف و رغبت تان دارد تا ریسک بالاتری را جهت بدست آوردن سود از سرمایه گذاری بالقوه بپذیرید. فهرستی از چیزهایی که می توان بر روی آن ها سرمایه گذاری کرد:

سهام: سهام فردی شرکت هایی که فکر می کنید افزایش بیابند.

اوراق قرضه: اوراق قرضه به شرکت یا دولت این امکان را می دهد تا پول شما را به عنوان فاند یک پروژه قرض بگیرد. اوراق قرضه به عنوان سرمایه گذاری مبتنی بر درآمد ثابت در نظر گرفته می شود و معمولا میزان بهرۀ منظمی به سرمایه گذاران می دهد. اصل پول تا آخرین روز پرداخت برگردانده می شود.

فاندها: فاندها مانند صندوق مشترک، صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر شاخص یا صندوق های قابل معامله در بورس، اوراق قرضه ها یا دیگر سرمایه گذاری ها. صندوق های مشترک عملیات گوناگونی را با ذخیرۀ پول سرمایه گذاران و استفاده از آن برای خرید سبد سرمایه گذاری انجام می دهد که با هدف صندوق هم تراز شود. صندوق ها ممکن است توسط مدیر حرفه ای که سرمایه گذاری را انتخاب کرده است مدیریت شود یا این که شاخصی را تعیین کنند. برای مثال، یک صندوق مبتنی بر شاخص Standard & Poor 500، پانصد تا از بزرگترین شرکت ها در ایالت متحده را کنترل خواهد کرد.

املاک و مستغلات: املاک و مستغلات روشی است که سرمایۀ‌ تان را خارج از ترکیب سهام و اوراق قرضه افزایش می دهد. این ضرورتا بدان معنا نیست که با خرید خانه یا صاحب املاک شدن بتوانید در REITs سرمایه گذاری کنید، یا از طریق پلت فرم های املاک و مستغلات آنلاین مانند Fundrise که پول سرمایه گذاری شده را شریک می شود.

سرمایه گذاری پول

برای رشد، روی کالاها یا صندوق سهام سرمایه گذاری کنید

اگر تحمل ریسک بالایی دارید و می توانید نوسانات را کنترل کنید، نیاز به شرکتی دارید که شامل کالا یا صندوق سهام باشد. اگر تحل ریسک پایینی دارید، نیاز به شرکتی دارید که اوراق قرضۀ بیشتری دارد، زیرا این ها دارای ثبات بیشتر و نوسان کمتری هستند. اهداف تان در تشکیل سهام تان اهمیت دارد. برای اهداف بلند مدت سهام تان می تواند خطرات بیشتری را بپذیرد، که به صورت بالقوه منجر به بازگشت بیشتری خواهد شد، بنابراین احتمالا می خواهید صاحب سهام شوید تا اوراق قرضه.

بهترین راه برای رسیدن به اهداف مالی بلند مدت تان و به حداقل رساندن خطر این است که پول تان را در میان انواع دارایی ها پخش کنید. این عمل تخصیص دارایی نامیده می شود. از این رو با هر طبقه دارایی شما افزایش می یابد.

تخصیص دارایی مهم است زیرا طبقات مختلف دارایی، سهام ها و اوراق قرضه، ETFs، املاک و مستغلات، به صورت متنوع به بازار پاسخ گو هستند. هنگامی که یکی افزایش یابد دیگری احتمال دارد سقوط کند. بنابراین تصمیم درست به سهام شما کمک می کند تا به هدفتان دست پیدا کنید.

تنوع به معنی داشتن دارایی هایی در میان چندین صنعت، شرکتها و نواحی جغرافیایی است. این شبیه به زیرمجموعۀ تخصیص دارایی است.

ساخت یک شرکت از سهام یا اوراق قرضۀ فردی نیاز به زمان دارد بنابراین بسیاری از سرمایه گذاران از سرمایه گذاری در صندوق ها، سرمایه گذاری مبتنی بر شاخص و ETFs سود می برند که معمولا کم هزینه هستند و به راحتی مدیریت می شوند، که شاید تنها برای ایجاد آن نیاز به چهار یا پنج صندوق باشد.

 4. یک حساب سرمایه گذاری پول انتخاب کنید

برای خرید و فروش تمام سرمایه گذاری ها، نیاز به حساب سرمایه گذاری دارید. همانطور که چندین حساب بانکی برای اهداف گوناگون وجود دارد، چک، ذخیره، بازار پول، مدارک سپرده، حساب های سرمایه گذاری ای نیز وجود دارد که باید آن ها را بشناسید.

برخی حساب ها اگر برای هدف مشخصی مانند بازنشستگی سرمایه گذاری کرده باشید،‌ سود حاصل از مالیات را به شما پیشنهاد می کند. به خاطر داشته باشید که اگر پولتان را زودتر از موعد بیرون بکشید یا به هر دلیلی که مطابق با قوانین نباشد شامل مالیات خواهید شد. حساب های دیگر هدف کلی هستند و باید برای اهدافی که به بازنشستگی مرتبط نیستند مورد استفاده قرار بگیرند، مانند خانۀ رویایی در تعطیلات، قایقی که با آن مسافرت کنید یا خانه هایی که نیاز به بازسازی دارند.

در اینجا فهرستی از برخی حساب های سرمایه گذاری معروف آمده است:

اگر جهت بازنشستگی سرمایه گذاری می کنید:

K  401: احتمالا پیش از این k 401 داشته اید، که توسط بسیاری از کارفرماها پیشنهاد می شود و درست از چک پرداختی تان برداشته می شود. بسیاری از شرکت ها سهام تان را به حد محدودی پرداخت می کنند. شما باید حداقل به اندازۀ کافی سهام داشته باشید تا در جای دیگر به آن مبلغ پرداختی دست یابید.

Traditional یا Roth IRA: در صورتی که قبلا در k 401 سهام داشته اید یا اصلا نداشته اید، می توانید یک حساب بازنشستگی فردی باز کنید. در Traditional IRA، سهام تان درآمدی است که شامل مالیات کمتری است اما سهام ها در بازنشستگی به عنوان یک درآمد عادی شامل مالیات می شوند. Roth IRA بخشی از ورژن Traditional است، با معاملۀ مالیاتی متفاوت: سهام ها یک نوع سود خالصی هستند اما پول فارغ از مالیات و سهام در بازنشستگی شامل مالیات نمی شوند. همچنین حساب های بازنشستگی ای وجود دارد که به طور ویژه برای افراد با شغل آزاد طراحی شده است.

اگر برای اهداف دیگر سرمایه گذاری می کنید:

حساب های مشمول مالیات. که گاهی حساب های غیر بازنشستگی نامیده می شوند، حساب های منعطفی هستند که برای هر هدف مشخصی تعیین نمی شوند. برخلاف حساب های بازنشستگی، هیچ قوانینی برای مقدار سهام وجود ندارد، و می توانید پول تان را هر موقع که بخواهید بیرون بکشید. این حساب ها مزایای مالیاتی مشخصی ندارند. اگر پول تان را برای دوران بازنشستگی ذخیره می کنید و گزینه های بالا را در اختیار دارید، می توانید ذخیره سازی را در حساب مشمول مالیات ذخیره کنید.

حساب های ذخیره سازی دانشکده. همانند حساب های بازنشستگی، قدرت های مالیاتی ای را جهت ذخیره سازی برای دانشکده پیشنهاد می کنند. یک حساب 529 و یک حساب ذخیره تحصیلی Coverdell معمولا برای ذخیرۀ دانشکده مورد استفاده قرار می گیرد.

به غیر از K 401 که از طرف کارفرمایتان معرفی می شود، می توانید این حساب ها را نیز به صورت آنلاین باز کنید.

 5. حساب تان را باز کنید

حال که می دانید چگونه پولتان را سرمایه گذاری کنید و چه حسابی مورد نیازتان است، باید یک فراهم کنندۀ حساب انتخاب کنید. دو گزینۀ اصلی وجود دارد:‌

کارگزاری آنلاین به شما این امکان را خواهد داد تا حساب تان را خودتان مدیریت کنید، سرمایه های گوناگونی شامل سهام ها، اوراق قرضه، صندوق ها و غیره را خرید و فروش کنید. یک حساب در کارگزاری آنلاین انتخاب خوبی برای سرمایه گذارانی است که گزینه های زیادی برای سرمایه گذاری می خواهند یا کسانی که ترجیح می دهند تا با مدیریت حساب در ارتباط باشند.

روبو-مشاور یک شرکت مدیریتی که از رایانه ها استفاده می کند تا بسیاری از کارهای شما را انجام دهد، و یک سهام را بر اساس تحمل ریسک پذیری و هدف تان ایجاد و مدیریت کنند. باید یک حقوق مدیریتی سالیانه برای خدمات آن پرداخت کنید، که حدودا 25.0 تا 50.0  درصد است. روبو-مشاورها اغلب از صندوق ها استفاده می کنند بنابراین اگر به سهام ها یا اوراق قرضۀ فردی علاقه مند هستید، انتخاب های مناسبی نیستند. اما می توانند برای سرمایه گذارانی که ترجیح می دهند خیلی در ارتباط نباشند ایده آل است.

اگر در ابتدای راه هستید هرگز نگران نباشید. اغلب می توانید حسابی را بدون سپردۀ اولیه باز کنید. البته تا زمانی که پول در حساب تان نباشد نمی توانید سرمایه گذاری کنید. می توانید تنظیمات انتقال خودکار از حساب کاربری به حساب سرمایه گذاری، یا حتی مستقیما از چک تان را، در صورتی که کارفرما این امکان را به شما داد، فعال کنید.

انتخاب های ما را برای حساب های سرمایه گذاری ببینید

ما صدها ساعت برای تحقیق و بررسی کارگزاری های آنلاین و روبو-مشاور های برتر پیش از انتخاب بهترین ها برای خوانندگان مان صرف کرده ایم. برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب را پیدا کنید، مزایا و معایب و پیشنهادات را برجسته کرده ایم. انتخاب های ما را ببینید:

بهترین کارگزاری ها برای سرمایه گذاری پایه

بهترین کارگزاری ها برای تجارت سهام

بهترین روبو-مشاور ها

بهترین ارائه کنندگان حساب های IRA

بهترین کارگزاری ها برای صندوق های مشترک

سرمایه گذاری پول

منابع بیشتر

حال اساس سرمایه گذاری را می دانید، و مقدار پولی دارید. آیا فکر می کنید به اطلاعات بیشتری نیاز دارید؟ پست های زیر دربارۀ آنچه که در بالا گفتیم اطلاعات عمیق تری ارائه می کند.

نکات ما دربارۀ چگونگی سرمایه گذاری در سهام

چگونگی ساخت یک شرکت سرمایه گذاری ساده

راهنمای ما را جهت سرمایه گذاری 101 بخوانید

دربارۀ تخصیص دارایی بیشتر بیاموزید

تفاوت میان Roth و Traditional IRA را درک کنید

پنج روش جهت سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

چگونگی انتخاب یک مشاور مالی درصورت نیاز به تعادل سازی اهداف مالی

 

 

 

 

 

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)