بهترین راه خرج کردن 100،000 دلار پول نقد چیست؟

  • توسط pooladmin
  • 04/05/2019
  • 0

یکی از مشکلاتی که همه مشتاقانه منتظر مواجه با آن هستند این است که: ناگهان متوجه شوند که 100،000 دلار پول نقد اضافی دارند و نمیدانند با آن چکار کنند. کاربردی ترین لغت اینجا “احتیاط” است. البته فرض بر این است که این پول واقعا اضافی است و هیچ بدهی هنگفتی ندارید، به خصوص بدهی کارت اعتباری با سود بالا. بیشتر حرفه ای های اقتصاد معتقدند که اگر بدهی سنگینی داشته باشید، باید الویت شماره یک پرداخت آن بدهی باشد.
به محض پرداخت آن، و با فرض بر اینکه پس اندازی داشته باشید – برنامه ذخیره برای دوران بازنشستگی، مقداری پول برای روز مبادا،  یا پس اندازی به غیر از اینها – از برنامه ای که چیده بوده اید پیشی میگیرید. خب اگر همه اینها محقق شود، پس از گزینه های پیش رو برای انتخاب احتمالا آگاهی دارید. اگر در سرمایه گذاری تازه کار باشید، باید با جستجو کردن در مورد آن شروع کنید.
با احتمال اینکه هیچ “بهترین روشی” برای خرج کردن این مقدار پول پیدا نشود؛ انتخاب های دیگری هم وجود دارد. اگر در مواجه با این گزینه ها، تصمم گیری در مورد چگونه استفاده کردن این مقدار پول ترسناک به نظر رسید و احساس خرج کردن در راه عیش و نوش داشتید، احتمالا دارید این شانس بزرگ را از دست میدهید. مثل باقی تصمیم گیری های مالی، وظیفه شما انتخاب بهترین مسیر سرمایه گذاری است – یا بهترین ترکیب راه های سرمایه گذاری. در ادامه بعضی از بهترین انتخاب ها را برای استفاده از 100،000 دلار را میگوییم.

100،000 دلار در املاک

البته شاید بهترین چشم انداز نباشد اما اگر وام مسکن دارید گزینه پرداخت کامل آن را نادیده نگیرید. یا اگر صاحب منزل یا هیچ نوع املاکی نیستید در مورد سرمایه گذاری در املاک هم فکر کنید. شاید سرمایه گذاری در املاک کمی راکد به نظر برسد اما این مسئله خیلی پیچیده است؛ و نیازمند پشتکار در پرداخت است.

خانه 100،000 دلار
سرمایه گذاری های مالیات دار

همچنین میتوانید پول اضافی خود را در پروژه های مالیات دار سرمایه گذاری کنید. مزیت این کار این است که زمانی که بخواهید پول خود را بردارید دیگر پول شما معاف از مالیات است چون مالیات آن در پروژه ای که سرمایه گذاری کرده بودید پرداخت شده است. اگرچه، هر پول به دست آمده از سود، سرماه گذاری در املاک، یا افزایش سرمایه اولیه به عنوان درآمد مالیات دار در نظر گرفته میشود.
رایج ترین سرمایه گذاری های مالیات دار عبارت اند از بورس، اوراق بهادار، سرمایه گذاری های مشارکتی، و بودجه مبادلات کالا. بعضی از این راه کارها، مانند سود سهام بورس میتواند در آمد دوره ای هم داشته باشد. فعالیت هایی مانند سود سهام بورس و سرمایه گذاری بلند مدت در املاک که مالیات به آنها تعلق میگیرد و باعث درآمد و سود دوره ای میشود این روزها جذاب هستند.
اگر در مورد سرمایه گذاری در بازار بی میل هستید میخواهید یک سرمایه گذاری امن داشته باشید، میتوانید در حساب های سپرده بانکی با سود بالا یا اسناد سپرده گذاری با سود بالا سرمایه گذاری کنید. اخیرا، درصد بالای سود حسابهای سپرده پر سود مربوط به پلتفرم های موسسات بازرگانی آنلاین است که شاید نام آنهارا شنیده باشید – مانند ، گولدن سچ ، امریکن اکسپرس، و بانک بارکلاز. حتی وبسایتهایی هستند که گزینه های موجود برای حسابهای پر سود را جمع آوری و مقایسه کرده اند تا بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.
و در آخر، اگر برنامه شما نگه داشتن این پول برای بازنشستگی در یک حساب بازنشستگی شخصی (IRA) یا یک حساب 401(k) است، هر دو کسر ازمالیات دارند اما معاف از مالیات نیستند. پس بهتر است که یک حساب Roth IRA افتتاح کنید، چون پولی که در دوان بازنشستگی از این حساب برداشت کنید معاف از مالیات است.

تنوع، تنوع،تنوع

ماشین 100،000 دلار
اگرچه مبلغ مورد بحث یک فرض بود، اما 100،000 دلار برای سرمایه گذاری های گوناگون مبل قابل احترامی است. به عبارت دیگر، شاید شما 100،000 دلار را تقسیم بندی کنید، مقداری برای دارایی های خود کنار بگذارید مانند IRA، یا سرمایه گذاری های جدیدی انجام دهید. تصمیم گیری در مورد نوع استفاده ی این مبلغ اضافی درگرو سبک سنگین کردن گزینه هایتان است، در نظر گرفتن اهداف بلند مدت و کوتاه مدت مالی، و واقع بین بود در مورد اینکه شما چقدر ریسک پذیر هستید. مثل همیشه، مشورت با یک حرفه ای در زمینه اقتصاد بهترین گزینه قبل از هرگونه سرمایه گذاری است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)