بهترین زمان فعالیت در بازار فارکس

  • توسط pooladmin
  • 03/06/2021
  • 0
بازار فارکس

بسیاری از معامله گران تازه کار بازار فارکس مجذوب زمان فعالیت این بازار می‌شوند. آنها تقویم‌های اقتصادی متنوعی را مشاهده می‌کنند و با شور و نشاط روی هر گزارشی معامله می‌کنند. بازار ارز ۲۴ ساعته، که پنج روز در هفته فعال است برای این گروه از افراد به عنوان یک روش مناسب برای انجام معاملات در تمام طول روز دیده می‌شود. اما این استراتژی نه تنها می‌تواند به سرعت سرمایه یک معامله‌گر تازه کار را از بین ببرد، بلکه می‌تواند معامله گران قدیمی را نیز نابود کند. برخلاف بازارهای بورس نظیر وال استریت که در ساعات کاری منظمی فعالیت می‌کند، بازار فارکس در ساعات کاری عادی مربوط به چهار گوشه جهان و مناطق زمانی مرتبط به هریک از آنها فعال است، این یعنی معاملات در تمام طول شبانه روز ادامه دارد.
چه جایگزینی برای بیدار ماندن در طول شب وجود دارد؟ اگر معامله‌گران بتوانند درکی از ساعات بازار بدست آورند و اهداف مناسبی را تعیین کنند، در یک برنامه عملیاتی زمان بندی شده شانس بسیار بیشتری برای دستیابی به سود خواهند داشت.

بهترین زمان فعالیت در بازار فارکس

ساعت فعالیت بازارهای فارکس

در ادامه بررسی اجمالی روی چهار بازار اصلی داریم (ساعت‌ها به وقت استاندارد شرقی یا EST هستند):

نیویورک

نیویورک (از ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر) دومین بستر بزرگ فارکس در جهان است که سرمایه گذاران خارجی به شدت آن را زیر نظر دارند، زیرا دلار آمریکا در ۹۰% کل معاملات شرکت دارد. حرکات قیمتی در بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) می‌تواند تأثیر فوری و قدرتمندی بر دلار بگذارد. وقتی شرکت‌ها ادغام و خریدها نهایی می‌شوند، دلار می‌تواند بلافاصله رشد کرده یا ارزش خود را از دست بدهد.

توکیو

توکیو پایتخت ژاپن (ساعت ۷ تا بعد از ظهر تا ۴ صبح) اولین مرکز مالی آسیایی است که باز می‌شود و بیشترین حجم معاملات در آسیا را دارد، پس از آن هنگ کنگ و سنگاپور قرار دارند. جفت ارزهایی که معمولاً حجم معاملات معقولی در این بازار دارند USD/JPY (دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن)، GBP/CHF (پوند انگلیس در مقابل فرانک سوئیس) و GBP/JPY (پوند انگلیس در مقابل ین ژاپن) هستند. USD/JPY به دلیل تأثیر زیادی که بانک ژاپن (بانک مرکزی ژاپن) بر بازار دارد در زمان باز بودن بازار توکیو مورد توجه معامله‌گران است.

سیدنی

سیدنی (ساعت ۵ عصر تا ۲ بامداد) جایی است که روز معامله به طور رسمی ‌آغاز می‌شود. در حالی که کوچکترین بازار است، اما یکشنبه شب که بازارها از سیدنی بازگشایی می‌شوند حرکات زیادی را به خود می‌بیند زیرا معامله‌گران و موسسات مالی پس از مکث طولانی از بعد از ظهر جمعه، دوباره وارد فعالیت می‌شوند.

لندن

لندن (زمان فعالیت از ساعت ۳ صبح تا ظهر): انگلستان بر بازارهای ارز در سراسر جهان تسلط دارد و لندن مولفه اصلی آن است. بر اساس گزارش BIS، لندن پایتخت تجارت جهان، تقریباً ۴۳% از معاملات جهانی را شکل می‌دهد. این شهر همچنین تأثیر زیادی بر نوسانات ارز دارد زیرا بانک مرکزی انگلیس که نرخ بهره و سیاست‌های پولی بریتانیا را کنترل می‌کند، دفتر مرکزی آن در لندن است. روند بازار فارکس اغلب از لندن سرچشمه می‌گیرد، که نکته قابل توجهی برای معامله‌گران تکنیکال است.

راهنمای ۵ مرحله‌ای موفقیت در بازار فارکس

بهترین ساعت‌ برای معامله‌گری در بازار فارکس

تجارت ارز به دلیل ساعت کاری فعالیت بازار فارکس، منحصر به فرد است. هفته کاری روز یکشنبه در ساعت ۵ عصر به وقت شرقی (EST) آغاز می‌شود و تا ساعت ۵ عصر جمعه ادامه دارد.
همه ساعات روز به یک اندازه برای معامله‌گری مناسب نیستند. بهترین زمان برای انجام معاملات زمانی است که فعالیت بیشتری در بازار وجود داشته باشد. هنگامی ‌که بیش از یک بازار از چهار بازار به طور همزمان باز باشند، چگالی معاملات افزایش خواهد یافت، به این معنی که نوسانات مهم‌تری در جفت ارزها دیده می‌شود.
وقتی فقط یک بازار باز است، اغلب جفت ارزها تمایل دارند در یک محدوده کوچک ۳۰ پیپی نوسان کنند. دو بازار که همزمان باز می‌شوند، حرکت جفت ارزها به ویژه هنگام انتشار اخبار بزرگ تا ۷۰ پیپ هم نوسان می‌کند.

همپوشانی در زمان معاملات فارکس

بهترین زمان برای معاملات، در زمان همپوشانی بین بازارهای باز است. همپوشانی بازارها، محدوده قیمتی بالاتر و در نتیجه فرصت‌های بیشتری به وجود می‌آورد. در اینجا نگاهی دقیق به سه همپوشانی که هر روز اتفاق می‌افتد می‌اندازیم:
• ایالات متحده/ لندن (۸ صبح تا ظهر): بیشترین همپوشانی در بازارها در بازارهای ایالات متحده/لندن رخ می‌دهد. طبق مطالعات بیش از ۷۰ درصد از معاملات در زمان همپوشانی این بازارها اتفاق می‌افتد زیرا دلار و یورو دو ارز رایج معاملات هستند. این بازه بهینه‌ترین زمان برای انجام معاملات است زیرا نوسانات (یا حرکات قیمت) زیاد است.
• سیدنی/توکیو (۲ صبح تا ۴ صبح): این دوره زمانی به اندازه همپوشانی نیویورک/ لندن بی ثبات نیست، اما همچنان فرصتی برای نوسانات بالاتر فراهم می‌کند. نوسان ارز یورو به ین ژاپن EUR/JPY در این همپوشانی بیشترین است زیرا این دو ارز اصلی هستند که تحت تأثیر قرار می‌گیرند.
• لندن/توکیو (۳ صبح تا ۴ صبح): این همپوشانی به دلیل زمان رخ دادن کمترین نوسان و فعالیت را نشان می‌دهد (بیشتر معامله گران مستقر در ایالات متحده در این زمان بیدار نیستند) و همپوشانی یک ساعته فرصتی اندک برای نوسانات بزرگ است.

تحلیل تکنیکال

تأثیر انتشار اخبار در بازار فارکس

در حالی که درک بازارها و زمان همپوشانی آنها می‌تواند به یک معامله‌گر کمک کند تا برنامه معاملاتی خود را تنظیم کند، اما یک پدیده مهم وجود دارد که نبایستی فراموش شود: انتشار اخبار.
انتشار یک خبر بزرگ توان تغییر شدید سمت و سوی معاملات را دارد. هنگامی ‌که یک خبر بزرگ در مورد داده‌های اقتصادی اعلام می‌شود، به ویژه هنگامی ‌که مغایر با پیش بینی‌ها باشد، یک ارز می‌تواند ظرف چند ثانیه رشد یا نزول شدیدی داشته باشد.
اگر چه ده‌ها خبر اقتصادی در هر هفته و در همه مناطق زمانی اتفاق می‌افتد و بر همه ارزها تأثیر می‌گذارد، اما لازم نیست که یک معامله‌گر از همه آنها مطلع باشد. معامله‌گر بایستی نسبت به اولویت بندی انتشار اخبار بین آنهایی که باید مشاهده شوند و آنهایی که باید تحت نظارت قرار گیرند، اقدام کند.
به طور کلی، هرچه رشد اقتصادی یک کشور بیشتر باشد، سرمایه گذاران بین المللی دید مثبت‌تری نسبت به آن اقتصاد خواهند داشت. سرمایه گذاری‌ها عمدتاً به سمت کشورهایی که احتمال می‌رود چشم انداز رشد خوبی داشته و متعاقباً فرصت‌های خوبی برای سرمایه گذاری دارند، جریان می‌یابد.
همچنین کشوری که نرخ بهره بالاتری در اوراق قرضه دولتی خود دارد، برای جذب سرمایه مناسب است زیرا سرمایه گذاران خارجی فرصت‌های بالای بازده را دنبال می‌کنند. با این حال، رشد اقتصادی پایدار و بازده جذاب یا نرخ بهره به طور اجتناب ناپذیری در هم گره خورده‌اند.

نمونه‌هایی از وقایع مهم خبری عبارتند از:
• تصمیمات نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی، از آنجا که نرخ بهره بالاتر باعث جذب بیشتر سرمایه گذاری جهانی و جریان سرمایه می‌شود، باعث تقویت ارز می‌شود.
• داده‌های CPI، که تورم را اندازه گیری می‌کند و می‌تواند بر سیاست بانک مرکزی تأثیر بگذارد.
• کسری تجاری یا واردات بیشتر در مقابل صادرات، که به معنای جریانات سرمایه‌ای بیشتر است که بر نرخ ارز تأثیر می‌گذارد.
• شاخص خرید مصرف کننده، عامل اصلی رشد اقتصادی در ایالات متحده و جهان است.
• جلسات بانک مرکزی، از آنجا که هرگونه اظهار نظری برای مشاهده نشانه‌های حرکت نرخ بهره در آینده بررسی می‌شود.
• شاخص اعتماد مصرف کننده، که احساس متوسط مصرف کننده را نسبت به اقتصاد اندازه گیری می‌کند و بر هزینه‌های مصرف کننده تأثیر می‌گذارد.
• داده‌های تولید ناخالص داخلی یا GDP، معیاری برای کلیه کالاها و خدمات تولید شده در یک کشور است.
• نرخ بیکاری، که نیروی کار بیکار را اندازه گیری می‌کند زیرا نرخ بیکاری پایین‌تر به معنای رشد بهتر و ارز قوی‌تر است و بالعکس.

بیشتر بخوانید: چگونه می‌توان در بازار فارکس معامله کرد

نکات کلیدی

• بازار فارکس در ساعات عادی کار در چهار قسمت مختلف جهان و مناطق زمانی مربوط به آنها فعال است.
• همپوشانی بازارهای نیویورک/ لندن بیشترین حجم معاملات را در پی دارد و برای فرصت‌های معاملاتی بهترین زمان است.
• همپوشانی بازارهای سیدنی/ توکیو به اندازه همپوشانی بازارهای نیویورک/ لندن پر نوسان نیست، اما همچنان فرصت‌هایی را فراهم می‌کند.

جمع بندی

مهم است که هنگام تنظیم برنامه معاملاتی، از همپوشانی‌ بازارها استفاده کنید و از نزدیک اخبار منتشر شده را تحت نظر داشته باشید. معامله‌گرانی که قصد دارند سود خود را افزایش دهند باید ضمن نظارت بر انتشار داده‌های جدید اقتصادی، در دوره‌های ناپایدار‌تر بازار اقدام به خرید و فروش کنند. این تعادل به معامله گران پاره وقت و تمام وقت این امکان را می‌دهد تا با درک این موضوع که فرصت‌ها در مواقع عدم حضور ایشان در بازار فارکس از بین نمی‌روند به استراحت کافی پرداخته و آرامش داشته باشند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)