داستان ثروتمند شدن یک شبه دو برادر از طریق رمز ارزها

  • توسط pooladmin
  • 08/06/2021
  • 0
رمز ارز

صبح روز ۱۷ آوریل، دو برادر در وستچستر نیویورک در حالی از خواب بیدار شدند که به لطف یک سرمایه گذاری بعید بر روی رمز ارزی که در اصل به عنوان شوخی ایجاد شده بود، یک شبه میلیونر شده‌ بودند.
تامی ‌۳۸ ساله و جیمز ۴۲ ساله که از سی ان ان خواسته‌اند نام خانوادگی آنها را برای محافظت از حریم خصوصی‌شان منتشر نکند چند صد دلار در یک دارایی دیجیتال عجیب و غریب به نام کوین شیبا اینو Shiba inu قرار دادند، که اسپین آفی از دوج کوین است و به نوعی شوخی با شوخی دیگری است. ارزش هر کوین شیبا کسری از سنت بود، اما یکی از دوستان که اتفاقاً متخصص رمز ارزها است به آنها گفته بود که معتقد است این کوین یک پول ساز بزرگ خواهد بود.
تامی‌ می‌گوید: «همواره به بیت کوین فکر می‌کردم، رمز ارزی که زمانی کسری از یک سنت بود و اکنون ده‌ها هزار دلار ارزش دارد و ثروتمند شدن از این طریق برای افراد مختلفی رخ داده است. من به دوستم اعتماد کردم و به این نتیجه رسیدم که اگر ارزش آن صفر شود هم مشکلی نیست. با خودم فکر کردم که این کوین بلیط لاتاری‌ای است که منقضی نمی‌شود.»
کمتر از دو ماه پس از سرمایه گذاری اولیه در اواخر فوریه، زندگی آنها تغییر کرد. آن روز، تولد پدرشان بود و به جای اینکه به او کارت تبریک بدهند، او را میلیونر کردند.

داستان ثروتمند شدن یک شبه دو برادر از طریق رمز ارزها

فصل رشد رمز ارزها

ارزش رمز ارزها در سال ۲۰۲۱ بشدت رشد کرده است. پس از سال‌ها که وال استریت رمز ارزها را نادیده گرفته یا مورد تمسخر قرار می‌داد امروزه بیت کوین و آلتکوین‌های کمتر شناخته شده از علاقه بی‌سابقه سرمایه گذاران برخوردار شده‌اند. به گفته کوین دسک Coindesk، بیت کوین حدود ۷۰% از ژانویه افزایش یافته است و دوج کوین Dogecoin که به عنوان یک شوخی آغاز شده و هنوز هم ارزش آن کمتر از یک دلار است، بیش از ۱۱،۰۰۰% افزایش یافته است.
اما رمز ارزها بسیار پر ریسک و رگوله نشده هستند. قیمت‌ها به طرز شدیدی نوسان می‌کنند و ارزهای دیجیتال انواع دیگری از ریسک‌های احتمالی نظیر هک شدن سرورها، فایل‌های پاک شده یا رمزهای عبور فراموش شده را به همراه دارند که می‌تواند سرمایه افراد را برای همیشه قفل کند.
جیمز و تامی هرکدام در ابتدا ۲۰۰ دلار سرمایه گذاری کردند. آنها همچنین این ایده را به مادر، پدر، خواهر و چند نفر دیگر از اعضای خانواده خود ارائه کردند. تامی‌ می‌گوید: «مادر و خواهرم تردید داشتند اما هرکدام ۱۰۰ دلار هزینه کردند. بعد از چند هفته که قیمت حدود ۳۰۰% افزایش یافت، آنها ۱۰۰ دلار دیگر روی هر یک قرار دادند و سپس ماجرا به همین شکل ادامه یافت.»
در مجموع، این گروه تقریباً ۸۰۰۰ دلار روی خرید رمز ارز هزینه کردند.

رمز ارز دوج کوین

خدای من

قبل از همه گیری، درآمد اصلی برادران از طریق فیلمبرداری مراسم عروسی بود، اما شیوع کووید ۱۹ تقریباً کسب و کار آنها را متوقف کرد. جیمز می‌گوید به جای ۳۰-۴۰ مراسم در سال گذشته، آنها تنها ۸ مراسم را فیلمبرداری کردند.
تامی می‌گوید: «ما به نوعی در بین شکاف‌ها سقوط کردیم. کمک‌های دولت برای ادامه زندگی کافی نبود. من فرد مثبتی هستم اما واقعاً اوضاع سختی بود و ندانستن آینده به نوعی ترسناک بود.»
همانطور که سرمایه گذاری روی شیبا به ثمر می‌نشست، باور کردن تغییر ثروت برای آنها سخت بود. آنها هنگام فیلمبرداری از یک عروسی در اواسط ماه آوریل، نیم نگاهی به سرمایه گذاری خود داشتند که به سرعت به ۱۰۰،۰۰۰ دلار رسیده بود و مرتباً بالا می‌رفت.
تامی می‌گوید: «ما صبح روز بعد از خواب بیدار شدیم و دیدیم که سرمایه‌مان دو برابر شده است. سپس این مبلغ به ۷۰۰،۰۰۰ دلار رسید و من به برادرم گفتم كه بزودی به میلیون دلار خواهد رسید و هر لحظه صفحه موبایلم را ریفرش می‌کردم.»
روز بعد، این اتفاق افتاد.
سرمایه گذاری اولیه خانواده که ۷۹۰۰ دلار بود اکنون در ماه مه سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۹ میلیون دلار ارزش دارد. بخش کسب و کار سی‌ان‌ان این مبلغ را از طریق کیف پول و تاریخ تراکنش‌های صورت گرفته بررسی و تأیید می‌کند.

بیشتر بدانید: آشنایی با رمز ارز دوج کوین

کوین شیبا چیست؟

شیبا اینو کمتر از یک سال پیش ایجاد شده و اسپین آفی آشکار از دوج کوین است که سگ شیبا اینو را به عنوان مسکات (نماد شانس) خود معرفی می‌کند. شاید شیبا خود شوخی با یک شوخی بوده باشد، اما اکنون افراد زیادی به آن نمی‌خندند.
بر طبق گزارش سایت کوین جکو CoinGecko، کوین شیبا که با نماد SHIB عرضه می‌شود، در ۳۰ روز گذشته بیش از ۱۱،۰۰۰% افزایش یافته است.
اوایل این هفته، ویتالیک بوترین Vitalik Buterin، بنیانگذار اتریوم Ethereum، با اهدای یک میلیارد دلار سکه شیبا به یک صندوق امداد کووید ۱۹ در هند، در صدر خبرها قرار گرفت.
این رمز ارز که به طور غیررسمی ‌به عنوان ممی کوین memecoin یا آلتکوین altcoin شناخته می‌شود، تعداد زیادی از افراد مشهور از ستاره‌های گروه‌های موسیقی تا ورزشکاران معروف را به خود جذب کرده است.
نیک کارتر Nick Carter، ستاره گروه مویسقی بک استریت بویز، مرتباً هشتگ شیبا و شیبا آرمی را توییت می‌کند.
کارتر در بیانیه ای به سی ان ان بیزنس گفت: «به عنوان یک علاقمند و سرمایه گذار در رمز ارزها، دیدن حرکت ویتالیک بوترین بیانگذار اتریوم در اهدای شیبا به هند بسیار هیجان انگیز بود. من معتقدم آینده‌ای باورنکردنی برای این رمز ارز وجود دارد، خصوصاً اینکه اکنون می‌دانیم چگونه می‌توان از آن برای اهداف بهتر و نجات جان انسان‌ها استفاده کرد.»
آنتونیو براون Antonio Brown، ستاره NFL روز چهارشنبه با ارسال توییتی به بیش از ۱ میلیون فالوئر خود نوشت که او نیز در این رمز ارز سرمایه گذاری کرده است.
براون روز پنجشنبه به سی ان ان بیزنس گفت: «تجارت شیبا در حال رونق است و رمز ارزها صنعتی در حال رشد هستند. رمز ارزها روش جدیدی برای سرمایه گذاری محسوب می‌شوند».
هزاران رمز ارز وجود دارد و بیت کوین و اتریوم تقریباً دو سوم کل بازار کریپتوی جهانی به ارزش ۲.۳ تریلیون دلار را تشکیل می‌دهند. رمز ارزها گرچه می‌توانند کاملا سودآور باشند، همانطور که در مورد جیمز و تامی اتفاق افتاده، اما از سوی دیگر بسیار بی ثبات هستند.
بعنوان مثال بیت کوین پس از توییت‌های ایلان ماسک Elon Musk که اعلام کرد تسلا بدلیل نگرانی‌های زیست محیطی دیگر آن را به عنوان روش پرداخت نمی‌پذیرد، ۱۲% سقوط کرد. دوج کوین، یکی از مواردی که ماسک مرتباً در توییتر خود آن را تبلیغ می‌کند، پس از ظاهر شدن ماسک در برنامه شوی زنده شنبه شب «Saturday Night Live» آخر هفته گذشته، حدود ۲۰% سقوط کرد.

بیشتر بخوانید: تعریف مفهوم آلتکوین در رمز ارزها

مشاوره از سوی تامی ‌و جیمز

تامی‌ و جیمز درباره اینکه قصد دارند از پول خود چگونه استفاده کنند کاملاً مطمئن نیستند. آنها هنوز سرمایه خود را به طور کامل نقد نکرده‌اند و آن را در مکانی به نام شیبا سواپ ShibaSwap، یک پلتفرم ارز غیرمتمرکز، نگهداری می‌کنند.
تامی‌ می‌گوید: «این رشد خیلی سریع اتفاق افتاده است و حتی درک کارهایی که می‌توانید با این پول انجام دهید دشوار است.» اما اولین اولویت آنها کمک به مادر و پدرشان است. خانه پدر و مادر آنها نیاز به سقف جدیدی دارد و تامی و جیمز قصد دارند به آن رسیدگی کنند.
جیمز برای هر کسی که به فکر تکرار موفقیت آنهاست، هشداری دارد: «پولی را که راغب نیستید از دست بدهید روی رمز ارزها سرمایه گذاری نکنید. توکن‌هایی نظیر شیبا بسیار پر ریسک هستند و شما واقعاً نمی‌دانید که قرار است چه اتفاقی برای آنها بیفتد. ما می‌دانیم این اتفاقی نیست که به طور معمول رخ بدهد، اگرچه شیبا زندگی ما را تغییر داده است.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)