دو نکتۀ مهم دربارۀ چگونگی سرمایه گذاری پول

  • توسط pooladmin
  • 01/08/2019
  • 0
چگونگی سرمایه گذاری پول

 

یادگیری چگونگی سرمایه گذاری پول یکی از مهم ترین و پر سود ترین مهارت هایی است که در زندگی تان باید به آن دست یابید. نه تنها به شما کمک می کند تا ذخیره سازی کنید و از درآمد انفعالی مانند سود سهام، بهره، و اجاره ها زندگی خود را بگذرانید بلکه این امکان را برایتان فراهم می سازد راحت تر مشکلات را مدیریت کنید، در برابر فریب محافظت شوید، و کارهای مالی تان را تنظیم کنید تا اینکه دچار فقدان هایی نشوید که سطح استاندارد زندگی تان را پایین بیاورد. در این مقاله، ما می خواهیم شما را با اساس چگونگی سرمایه گذاری پول آشنا کنیم، مفاهیم آسانی را پوشش می دهیم که راه را به شما نشان دهد تا بدانید که چگونه ادامه دهید.

اولین چیزی که درباره چگونگی سرمایه گذاری پول یاد می گیرید این است که بدانید شغل شما جریان وجوه نقدی را ذخیره می کند

شاید به نظر ساده برسد اما کاملا آموختن این مفهوم تخصصی است. هرچیزی، کالاها، اوراق قرضه، املاک و مستغلات، بیزینس های شخصی، مالکیت معنوی، تمام این ها برای شما به عنوان سرمایه گذاری مفید می باشد زیرا قادر هستند تا پول نقد را تبدیل کنند و به هنگام تورم یا مالیات، جایگزین شود، به خاطر عدم استفاده از فاند تان به شما پاداش دهد.

اهمیتی ندارد ک شما چه دارایی یا سازمان قانونی یا ساختار حسابداری دریافت کرده باشید، شما باید همیشه از چیزی که واقعا در حال وقوع است، در پایین ترین سطح آگاه باشید تا پول نقد اضافی برایتان بدست بیاید. فعالیت اقتصادی چیست؟ آیا تحمل پذیر است؟ خطراتی که ممکن است به وجود آید چیست؟

در این جا مثالی وجود دارد. تصور کنید که یک Roth Ira باز کرده اید. 5500 دلار در آن توزیع می کنید، که برای سرمایه گذاران جوان تر از 50 سال دارای محدودیت 2016 است. سپس این پول را در سهام صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر شاخص S&P 500 سرمایه گذاری می کنید. تا به امروز، 28 ام فوریه 2016، 158469.3 درصد از پول تان در شرکت اپل سرمایه گذاری شده است. حال 1 دلار از هر 66.31 دلار که دارید در کار تحت مالکیت فن آوری بزرگ کالیفرنیا است. هنگامی که به نتایج عملکرد شرکت با مطالعۀ ترازنامه و صورت سود و زیان یافته شده در گزارش سالیانه و فرم k 10، می فهمید که تقریبا 58 درصد از ارزش ذاتی شرکت از فروش آیفون بدست می آید.

چگونگی سرمایه گذاری پول

این بدان معناست که 83.1 درصد از سرمایۀ شما مستقیما به موفقیت آیفون گره خورده است. اگر اپل غالب بودن خود بر دیگر محصولات را از دست بدهد، شرکت کوچک تری که بخشی از S&P 500 نیست، اهمیتی ندارد که مارکت چه کاری در کوتاه مدت، بلند مدت انجام داده است، می بینید که ارزش دارایی مالی و غیر مالی تان از بین رفته است. دلیل آن است که: در پایان، چیزی که به حساب می آید پول نقدی ست که برای شما تولید می شود. این سرمایه گذاری مبتنی بر شاخصی که می بینید که در واقع وجود ندارد، سبدی از کالاهای جمع آوری شده است.

آن کالاها تنها به اندازۀ وجه نقدی که برای شما تولید کند ارزش دارد. این وجوه نقدی به عنوان درآمد کلی نشان داده می شود اما اگر جریان وجه نقد متوقف شود، کالا نیز چنین خواهد شد.

حرف آخر: شما نمی توانید از واقعیت اقتصادی فرار کنید. سرمایه گذاران سعی می کنند تا هزینۀ IPOs جدید را افزایش دهند تا باعث شوند مردم فکر کنند که ثروتمند هستند اما در نهایت سود اساسی فرصت هایی را می سازد. آنچه که برای وجوه نقدی پرداخت می کنید تعیین کنندۀ نهایی ِ نرخ رشد سالیانۀ مرکب تان است. همیشه بدانید که پول نقد چگونه تولید می شود. همیشه بدانید که برای بدست آوردن سهام چه چیزی پرداخت می کنید. اگر نمی توانید آن را در چند جمله روی یک کارت شاخص توضیح دهید، شما قمار می کنید نه سرمایه گذاری.

نکتۀ بعدی دربارۀ یادگیری چگونگی سرمایه گذاری پول این است که چگونه از خودتان محافظت کنید و مالیات ها را به حداقل برسانید

هنگامی که دارایی هایی را که می خواهید بدست آورید انتخاب کرده اید و آن برای شما درآمد زایی می کند، می خواهید مه آن دارایی ها را در یک ساختار یا حسابی که از افزایش مالیات و مزایای حفاظت دارایی بهره می برد جاگذاری کنید. این ها دو نکته مهم هستند که باید با یکدیگر در نظر گرفته شوند.

چه از یک شریک محدود خانوادگی یا وجه مالی استفاده کنید، یا از یک IRA ساده یا یک طرح k 401،‌ هر ساختار منطقی و هر نوع حسابی مزایا و معایب خود را دارد. برای مثال، سال گذشته، در سال 2015، اگر تحت طرح بازنشستگی قرار نمی گرفتید، پول به یک Traditional IRA توزیع می شد (اگر کمتر از 50 سال داشته باشید می توانید 5500 دلار توزیع کنید، اگر بیشتر از 50 و کمتر از 5.70 سال دارید 6500 دلار می توانید توزیع کنید). اگر مجرد باشید و رشد درآمدتان  61000 دلار یا کمتر باشد، یا متاهل باشید و رشد درآمدتان 183000 دلار یا کمتر باشد، می توانید توزیع درآمد مالیاتی تان را کاهش دهید.

چگونگی سرمایه گذاری پول

در این حالت، هر پولی که از طریق Traditional IRA تا سن 59.9 سالگی یا بیشتر بدست می آورید، مالیات بر آن تعلق نمی گیرد. در عوض، می توانید میزان پولی را که از Traditional IRA در می آورید به درآمدتان اضافه کنید.

Tradition IRA دارای مزایای حافظت دارایی ویژه ای است. در سال 2015، میزان 475.245. 1 دلار از پولتان در Traditional IRA و Roth IRAs نگه داشته می شد. برای طرح هایی همانند SEP-IRAs و k 401 هیچ محدودیت جلوگیری از ورشکستگی وجود ندارد. این بدان معناست اگر فاجعه ای رخ داد، شروع به حذف این حساب ها نکنید. اگر فشار ها بر شما باعث شد تا از مسیرتان خارج شوید و به دادگاه ورشکستگی بروید، می توانید از درب دادگاه با طرح بازنشستگی تان که هنوز سالم و بی نقص است وارد شوید.

روش دیگری را انتخاب کنید، همان دارایی ها می تواند برای شما بسیار متفاوت باشد، هنگامی که به طور موثر، آن ها دارایی مالی و غیرمالی تان را که بسته به جایی که قرار می گیرند، افزایش می دهند. این یک استراتژی تحت عنوان جای گذاری دارایی است.

 

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)