رمز ارز دوج کوین چیست و آیا برای سرمایه گذاری مناسب است؟

  • توسط pooladmin
  • 07/08/2021
  • 0

دوج کوین Dogecoin «گران‌ترین جوک جهان» نامیده شده و این یک واقعیت است زیرا طبق گزارش فورچون Fortune، ارزش کل آن از بسیاری از شرکت‌های حاضر در بورس ایالات متحده بیشتر است.
در فضایی که رمز ارزها با جاه طلبی‌های زیادی راه اندازی می‌شوند، دوج کوین وانمود نمی‌کند که نقشی فراتر از یک بازیگوشی در این صنعت دارد. با این حال، همین جنبه است که دوج کوین را برای میلیون‌ها طرفدار خود جذاب کرده و مورد حمایت افراد برجسته‌ای مانند ایلان ماسک Elon Musk، مارک کوبانMark Cuban و اسنوپ داگSnoop Dog قرار گرفته است.
اما آیا دوج کوین شوخی‌ای است که از حد خود فراتر رفته است؟ با توجه به دستاوردهای هنگفت رمز ارزها در سال ۲۰۲۱، آیا باید روی آن سرمایه گذاری کنید؟

رمز ارز دوج کوین چیست؟

دوج کوین چیست؟

دوج کوین یک رمز ارز منبع باز و نظیر به نظیر است که در سال ۲۰۱۳ توسط مهندسان نرم افزار بیلی مارکوس Billy Markus و جکسون پالمر Jackson Palmer راه اندازی شد. دوج کوین یک رمز ارز غیرمعمول است، هم از نظر جنبه مزاح گونه آن و هم از نظر موفقیتی که در ابتدا برای یک رمز ارز غیر جدی بعید به نظر می‌رسید.
دوج کوین از زمان عرضه همانند سایر رمز ارزها لحظات پرنوسانی را تجربه کرده است. با این حال، برخلاف سایر آلت کوین‌ها، دوج کوین به دلیل اینکه مرتباً توسط افراد مشهور مورد استناد قرار می‌گیرد، دارای شخصیتی همانند سلبریتی‌ها شده است.
به طور خاص «پدر دوج» و مدیرعامل تسلا ایلان ماسک، از سال ۲۰۲۰ تاكنون به میزان ۲۰،۰۰۰ درصد در صعود رمز ارز نقش داشته است. در زمان نگارش این مقاله، دوج کوین با ارزش بازار ۴۰ میلیارد دلاری خود رتبه ششم رمز ارزها را در اختیار دارد.
دوج کوین نام خود را از یک «میم» اینترنتی معروف گرفته که دارای تصویری از یک سگ نژاد شیبا اینو است و اغلب دارای متن‌های رنگارنگ کمیک در پس زمینه است. این متن عمداً به زبان انگلیسی نوشته شده، با عباراتی مانند «بسیار عالی»، «بسیار دیوانه کننده»، «بسیار شگفت انگیز»، که ظاهراً مونولوگ داخلی سگ را به تصویر می‌کشد.
دوج کوین نه تنها در محافل رسانه‌ای محبوب است، بلکه جامعه آن نیز در طول سال‌های اخیر بسیار رشد کرده است. تا ژوئن ۲۰۲۱، انجمن دوج کوین در ردیت Redditدارای ۲ میلیون عضو است که در مقایسه با ۳ میلیون عضو انجمن بیت کوین در بستر رسانه‌های اجتماعی، رقمی چشمگیر به شمار می‌رود.

تاریخچه و ظهور دوج کوین

برخلاف بسیاری از رمز ارزها که با عرضه اولیه کوین (ICO) میلیون دلاری و وایت پیپرهای پیچیده راه اندازی شده‌اند دوج کوین شروعی در پستی توئیتری داشت. جکسون پالمر مهندس نرم افزار مستقر در استرالیا، دوج کوین را در سال ۲۰۱۳ به عنوان راهی برای هجو علاقه عمومی به کریپتوها درست کرد.
در این پست نوشته شده بود: «سرمایه گذاری در دوج کوین، مطمئن باشید که این رمز ارز برگ برنده بعدی است.» پس از جذب علاقه عمومی در توییتر و راه افتادن جامعه مختص به آن، پالمر دامنه دوج کوین دات کام را خریداری و ثبت کرد.
در آن زمان بود که جنجال‌ها توجه مهندس نرم افزار دیگری در ایالات متحده، یعنی بیلی مارکوس را جلب کرد. مارکوس که جاه طلبی راه اندازی رمز ارز خود را داشت، در جلب توجه عموم نسبت به این رمز ارز شخصی موفق نبود.
مارکوس با پالمر تماس گرفت و برای ایجاد یک رمز ارز به نام دوج کوین درخواست مجوز کرد. پس از جلب نظر موافق پالمر، مارکوس کد جدید رمز ارز را بر اساس لاکی کوین Luckycoin که در حال حاضر منقرض شده است و خود بر اساس کد لایتکوین Litecoin بود، پایه گذاری کرد.
مارکوس و پالمر دوج کوین را در دسامبر ۲۰۱۳ راه اندازی کردند.

رمز ارز دوج کوین

جامعه دوج کوین

جامعه سرسخت و پرشور پشت دوج کوین احتمالاً قوی‌ترین عامل موفقیت آن بوده است. دوج کوینرها عبارت عجیبی دارند: «یک دوج = یک دوج»، به این معنی که دوج کوین یک واحد پولی برای جامعه است و یک پول سوداگرانه برای ثروتمند شدن نیست.
طرفداران دوج کوین همچنین به مراقبت از یکدیگر و استقبال بیشتر از افراد تازه وارد نسبت به سایر جوامع کریپتویی معروف هستند. در همان ماهی که ارز راه اندازی شد، دوج والت Dogewallet هک شد، رویدادی که باعث از دست رفتن ۱۲ هزار دلار دوج کوین شد. دوج کوینرها با راه اندازی هشتگ #SaveDogemas به کاربرانی که بر اثر سرقت پول خود را از دست داده بودند کمک کردند.
همچنین معروف است که جامعه دوج کوین برای حمایت از نیات خوب در سراسر جهان گرد هم می‌آیند. پس از آنکه تیم لوژ سواری جامائیکا به المپیک زمستانی راه یافت اما نتوانست از عهده مخارج شرکت در آن برآید، دوج کوینرها بیش از ۳۰ هزار دلار برای کمک به آنها جمع آوری کردند.
جامعه دوج کوین در مارس ۲۰۱۴ با جمع آوری حدود ۵۵ هزار دلار رمز ارز برای حمایت از جاش وایز Josh Wise راننده نسکار مجدداً وارد عمل شدند. در همان ماه، دوج کوینرها با اهداء ۳۰ هزار دلار دوج به منظور تلاش برای تأمین آب شرب سالم در کنیا، نیات خیرخواهانه خود را نشان دادند.

جنجال‌های دوج کوین

اما همه چیز در دوج کوین «شگفت انگیز» نیست. فارغ از تصویر سرگرم کننده، این واحد ارزی جنجال زیادی را به همراه داشته است.
ابتدا، موسس رمز ارز – جکسون پالمر – در سال ۲۰۱۵ با استناد به فرهنگ «سمی» شکل گرفته در فضا، از جامعه رمز ارزها فاصله گرفت. اگرچه وی طور خاص هیچ مشکلی با دوج کوین نداشت، اما از عدم فراگیر بودن اکوسیستم رمز ارزها ناراضی بود و با «ایدئولوژی‌ آنارکو- لیبرتارین» اتخاذ شده موافق نبود.
دوج کوین همچنین زمانی بدنام شد که یکی از افراد جامعه به بهانه راه اندازی صرافی مخصوص دوج از بقیه کلاهبرداری کرد. شهروند بریتانیایی، رایان کندی Ryan Kennedy معروف به الکس گرینAlex Green ، کمک‌های صورت گرفته در قالب دوج کوین را جمع آوری و از آن برای خرید ۱.۵ میلیون دلار بیت کوین استفاده کرد. او در ادامه این بیت کوین‌ها را برای تأمین مالی شیوه زندگی مجلل خود به فروش رساند.

کجا می‌توانید از دوج کوین استفاده کنید؟

دوج کوین ممکن است در حال حاضر مورد توجه سرمایه گذاران باشد، اما هنوز در دنیای خرده فروشی مورد استقبال قرار نگرفته است. در زمان نگارش این مقاله، هیچ برند اصلی‌ای دوج کوین را برای پرداخت هزینه قبول نمی‌کند. مهم‌ترین مورد استفاده از این رمز ارز، تیم بسکتبال دالاس ماوریکس متعلق به سرمایه گذار میلیاردر مارک کوبان است. با همکاری کیف پول کریپتویی بیت پی BitPay، این شرکت به طرفداران تیم این امکان را می‌دهد تا از دوج کوین برای خرید بلیط و کالاهای هواداری استفاده کنند.
در بخش هتل داری، مجموعه کسلر دوج کوین را می‌پذیرد. در واقع کسلر اولین گروه هتل‌های لوکس در ایالات متحده است که رمز ارزها را پذیرفته است. مشتریان هشت هتل می‌توانند هزینه خدمات را با اتریوم Ethereum، بیت کوین و چهار استیبل کوین از جمله یو اس دی کوین USDC پرداخت کنند.
شرکت هواپیمایی لتونی اربالتیک Airbaltic، اولین شرکت هواپیمایی بود که پرداخت‌ توسط رمز ارزها را پذیرفت و اکنون دوج کوین را پذیرفته است. کاربران می‌توانند بلیط هواپیما را با دوج کوین و همچنین اتریوم، بیت کوین و استیبل کوین‌هایUSDC ، GUSD، PAX و BUSD رزرو کنند.
ارائه دهنده خدمات اینترنتی کانادایی EasyDNS نیز دوج کوین را از آوریل ۲۰۲۱ پذیرفته است. این شرکت مفتخر است که اولین شرکت اینترنتی است که بیت کوین را پذیرفته و همچنین اولین شرکتی است که دوج کوین را پذیرفته است.

آشنایی با رمز ارز دوج کوین

چگونه و از کجا می‌توانید دوج کوین بخرید

یکی از دلایل محبوب بودن دوج کوین این است که به راحتی و در مکان‌های مختلفی قابل خریداری است. مانند سایر رمز ارزها، قبل از اینکه ماجراجویی دوج کوینی خود را شروع کنید، به یک کیف پول رمزنگاری شده نیاز دارید. کیف پول رمزنگاری شده یک دستگاه، نرم افزاری یا سخت افزاری است که به شما امکان ذخیره، ارسال، دریافت و بررسی موجودی رمز ارز خود را می‌دهد.
متناوبا، می‌توانید از کیف پول ارائه شده توسط صرافی‌ای که از آن دوج کوین خریداری می‌کنید استفاده کنید، اگرچه این گزینه به این معنی است که شما کنترل کامل دوج‌های خود را ندارید.
در ادامه مراحل خرید دوج کوین را مشاهده می‌کنید:

۱. کیف پول دوج کوین را انتخاب کنید

شما می‌توانید یک کیف پول مخصوص دوج کوین مانند مالتی دوج MultiDoge و دوج کوین موبایل ولت Dogecoin Mobile Wallet یا کیف پولی چند ارزی که از دوج کوین پشتیبانی می‌کند را انتخاب کنید. کیف پول چند ارزی به شما امکان می‌دهد چندین رمز ارز را در یک دستگاه واحد نگه داشته و مدیریت کنید.
در ادامه تعدادی از کیف پول‌های چند ارزی قابل اعتماد که از دوج کوین پشتیبانی می‌کنند آورده شده است:
• لجر نانو اس
• لجر نانو ایکس
• ترزور
• اگزودس
• کوینومی

۲. صرافی را پیدا کنید

این کار باید بسیار آسان باشد. برخی از بزرگترین نام‌ها در جهان صرافی‌ها، دوج کوین را ارائه می‌کنند. با این وجود، از کمی ‌تحقیق و یافتن صرافی متناسب با نیازهای خود غافل نشوید.
اگر می‌خواهید دوج کوین بخرید یا بفروشید، مهم است که سراغ یک صرافی معتبر بروید. همچنین بهتر است از صرافی‌ای استفاده کنید که از نظر امنیتی قوی است. این بدان دلیل است که صرافی‌های رمز ارزها همواره از اهداف هکرها هستند.
در اینجا لیستی از بهترین صرافی‌ها و بسترهای خرید و فروش دوج کوین آمده است:
• کراکنKraken
• بایننسBinance
• کوین بیسCoinbase
• ای تورو eToro
• بیت پانداBit panda
• رابین هودRobin hood
• چنجلی Changelly
• جمینیGemini
• بیترکس Bitrex
هر صرافی برای خرید دوج روش یا قوانین خاص خود را دارد، اما معمولاً مراحل کلی در بیشتر صرافی‌ها به شرح زیر است:

ثبت نام

در بیشتر صرافی‌ها از شما خواسته می‌شود که نام، آدرس ایمیل، کشور محل اقامت و اطلاعات تماس خود، از جمله ایمیل و شماره تلفن خود را ارائه دهید. در صرافی‌های متمرکز، می‌توانید انتظار داشته باشید اطلاعات بیشتری نظیر KYC مورد نیاز باشد. صرافی‌های متمرکز آنهایی هستند که معامله بین کاربران به جای صرافی غیر متمرکز، توسط پلتفرم انجام می‌شود و فعالیتهای معاملاتی کاملاً نظیر به نظیر است.
علاوه بر نام و اطلاعات تماس، اطلاعات KYC می‌تواند شامل تاریخ تولد، آدرس فیزیکی، کارت شناسایی دولتی و شماره تأمین اجتماعی (برای شهروندان ایالات متحده) باشد.

واریز پول فیات

برای خرید دوج یا سایر رمز ارزها، باید وجوهی را با استفاده از پول سنتی فیات یعنی ارزی که توسط یک دولت صادر می‌شود به حساب خود واریز کنید. دلار آمریکا، پوند انگلیس، ین ژاپن، دلار کانادا و راند آفریقای جنوبی همه نمونه‌هایی از پول فیات هستند. احتمالاً بایستی حساب خود را با استفاده از کارت اعتباری پر کنید، اگرچه برخی صرافی‌ها به شما امکان می‌دهند استفاده از پی پل PayPal را نیز می‌دهند.
بسته به صرافی مورد نظر، ممکن است لازم باشد ابتدا یک رمز ارز اصلی نظیر بیت کوین یا اتر خریداری کرده و سپس آن را با دوج مبادله کنید. برخی از صرافی‌ها گزینه خرید مستقیم دوج را ندارند اما آن را به عنوان یک جفت معاملاتی با سایر رمز ارزها لیست کرده‌اند.

دوج بخرید

با تأمین اعتبار حساب خود، آماده خرید دوج هستید. اکثر صرافی‌ها روش بسیار ساده‌ای برای انجام این کار دارند. یا منویی را می‌بینید که می‌توانید دوج را از بین بسیاری از رمز ارزها انتخاب کنید، یا دکمه «Buy Dogecoin» را می‌بینید. ادامه داده و مقدار پول فیات یا دیگر رمز ارزهایی را که می‌خواهید به دوج کوین تبدیل نمایید وارد کنید.
به یاد داشته باشید که قبل از کلیک بر روی Send، معامله را دوباره بررسی کنید. تراکنش‌های مرتبط با رمز ارزها برگشت ناپذیر هستند، بنابراین بهتر است از از صحت سفارشات خود مطمئن شوید.

آیا باید روی دوج کوین سرمایه گذاری کنید؟

دوج کوین با تبلیغات هیجانی و تأییدیه افراد مشهور، در حال جلب توجه است. این رقم در سال ۲۰۲۱ به بالاترین حد خود رسید. کارشناسان صنعت حتی شرط می‌بندند که دوج کوین آماده است تا سطح مورد انتظار ۱ دلاری را فتح کند. اما آیا باید روی دوج کوین سرمایه گذاری کنید؟
در اینجا به آنچه باید در مورد سرمایه گذاری در دوج کوین بدانید می‌پردازیم:

۱. ارزش نهفته

«رمز ارزها ارزش ذاتی ندارند»، برای یک دقیقه این جمله مورد علاقه منتقدین رمز ارزها را فراموش کنید. اما وقتی صحبت از دوج کوین به میان می‌آید، واقعاً ارزش ذاتی زیادی وجود ندارد.
به عنوان مثال، بیت کوین به دلیل ارزش نهفته خود به عنوان یک سیستم پولی فراگیر و غیر متمرکز در طول زمان ماندگار شده است. اتریوم در سال ۲۰۱۵ به حوزه شلوغ رمز ارزها پیوست اما به لطف وعده برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند، همۀ رقبا را پشت سر گذاشت و به رتبه دوم رسید. چنین رمز ارزهایی دارای ارزش واقعی و در نتیجه، مزیت رقابتی و قدرت ماندگاری هستند.
هنگامی ‌که همه جنجال‌ها و هیاهوها فروکش کردند از خود بپرسید: آیا دوج کوین یک سرمایه گذاری مناسب است؟

۲. عرضه بی پایان دوج کوین

یکی دیگر از عواملی که باید مورد توجه قرار گیرد، عرضه نامحدود دوج کوین است. جکسون پالمر، بنیانگذار دوج کوین، سقف عرضه ارز دیجیتال را که ۱۰۰ میلیارد دلار بود، لغو کرد تا افراد را از ورود به این رمز ارز بعنوان سرمایه گذاری منصرف کند. ایده این بود که دوج همچنان رمز ارز سرگرم کننده‌ای باشد که افراد می‌توانند از آن برای انعام دادن استفاده کنند.
علاوه بر این، هر دقیقه ۱۰،۰۰۰ دوج کوین جدید به عنوان پاداش بلوک منتشر می‌شود. این رقم معادل ۱۴.۴ میلیون سکه دوج کوین است که روزانه وارد گردش می‌شود یا تقریباً ۵.۲ میلیارد در سال.
یکی از قوانین عرضه و تقاضا حکم می‌کند که افزایش عرضه با ثابت بودن همه عوامل منجر به کاهش تقاضا و قیمت می‌شود. در حالی که دوج کوین ممکن است اخیراً از این روند پیروی نکرده باشد، اما به احتمال زیاد در دراز مدت مطابق همین رویه خواهد بود.

ده رمز ارز مهم غیر از بیتکوین

نتیجه: آیا باید سرمایه گذاری کنید؟

به یاد داشته باشید، دنیای رمز ارزها هیچ قانونی ندارد. دوج کوین در سال ۲۰۲۱ به قیمت‌هایی رسید که هیچکس نمی‌توانست در سال ۲۰۲۰ تصور کند. اما قیمت دوج می‌تواند به همان شیوه غیرقابل پیش بینی به صفر برسد. با در نظر گرفتن این موضوع، به نظر می‌رسد که دوج کوین برای سفته بازی‌های کوتاه مدت خوب است، اما برای سودهای بلند مدت ایده خوبی نیست.
با این وجود، تصمیم در مورد خرید یا عدم خرید دوج کوین تنها بر عهده شماست. یک قاعده مفید این است که قبل از سرمایه گذاری در هر رمز ارزی تحقیق لازم را انجام دهید. هرگز بیش از آن چیزی که قادر به از دست دادن آن هستید در رمز ارزها پول وارد نکنید.

آیا می‌توانید دوج کوین را استخراج کنید؟

بله، می‌توانید دوج کوین را استخراج کنید. استخراج دوج کوین بسیار راحت‌تر و سریعتر از بیت کوینی است که استخراج آن بی نهایت مشکل‌ است.
پاداش بلوک برای استخراج دوج کوین ۱۰،۰۰۰ دوج است.
از آنجا که کد دوج کوین بر اساس لایتکوین بوده و هر دو از پروتکل اثبات کار و تابع هش اسکریپت scrypt استفاده می‌کنند، می‌توان با استفاده از مدل استخراج ادغام شده، این دو سکه را با هم استخراج کرد. استخراج ادغام شده، که به آن اثبات کمکی کار نیز گفته می‌شود، فرایندی است که طی آن دو رمز ارز با مکانیسم اجماع و الگوریتم هش همزمان استخراج می‌شوند.
اگر می‌خواهید شانس خود را در استخراج دوج کوین امتحان کنید، می‌توانید به تنهایی آن را انجام داده یا به استخر ماینینگ بپیوندید.

استخراج انفرادی در مقابل استخر ماینینگ دوج کوین

برای استخراج دوج از دو طریق می‌توانید اقدام کنید: استخراج انفرادی یا گروهی. استخراج انفرادی زمانی است که تمام عملیات استخراج را به تنهایی و با قدرت هش خود انجام دهید. انجام آن به تنهایی به شما امکان می‌دهد از تمام پاداش‌ بلوک استفاده کنید. نکته منفی این است که ممکن است هفته‌ها یا حتی ماه‌ها طول بکشد تا تلاش‌های استخراج انفرادی شما به ثمر برسد.
این امر به دلیل رقابت با استخرهای استخراج است. استخر ماینینگ زمانی اتفاق می‌افتد که استخراج کنندگان منابع محاسباتی خود را برای افزایش قدرت هشینگ خود ترکیب کنند. هرچه قدرت محاسباتی ماینر بیشتر شود، میزان موفقیت در یافتن بلوک‌های جدید بیشتر می‌شود. در یک استخر استخراج، شرکت کنندگان پاداش بلوک را با توجه به میزان قدرت محاسبه، بین خود تقسیم می‌کنند. استخر ماینینگ بدین معناست که شما همه پاداش‌ها را دریافت نمی‌کنید، اما سود تضمینی برای شما وجود دارد.

آنچه برای شروع نیاز دارید

برای شروع استخراج دوج، ابتدا به چند سیستم نیاز دارید. بدیهی است که به یک اتصال اینترنتی قوی و قابل اعتماد هم ضروری است.

سخت افزار

سخت افزار به این معنی است که شما به رایانه نیاز دارید، سیستم‌ عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس همه قابل استفاده هستند. با این حال، اگر می‌خواهید به روشی اقتصادی ماین کنید، به سخت افزارهای قوی تری مانند GPUs و ASIC نیاز دارید.
GPUها یا واحدهای پردازش گرافیکی، به دلیل عملکرد و سرعت خوب، به عامل اصلی ماینینگ رمز ارزها تبدیل شده‌اند. ASIC‌ها یا مدارهای مخصوص یکپارچه، تجهیزاتی هستند که برای استخراج یک رمز ارز خاص ساخته شده‌اند.

نرم افزار

برای تکمیل سخت افزار خود به نرم افزار نیاز دارید. نرم افزار انتخابی بستگی به نوع پردازنده شما دارد. بهترین گزینه‌های نرم افزاری موجود عبارتند از:
برای استخراج از طریق CPU: cpuminer و CGminer
برای استخراج از طریقGPU : CGminer، EasyMiner و cudaminer
برای استخراج از طریق ASIC: CGminer، MultiMiner و BFGMiner

کیف پول دوج کوین

برای برداشتن پاداش‌های بلوک خود به کیف پولی نیاز دارید که از دوج کوین پشتیبانی کند.

استخر ماینینگ

برخی از گزینه‌های عالی استخر ماینینگ دوج کوین شامل Aikapool، Multipool، Prohashing، Litecoinpool و coinpool هستند.

استخراج ابری دوج کوین

متناوباً اگر می‌خواهید یک روش خودکار برای به دست آوردن دوج کوین داشته باشید، می‌توانید به استخراج ابری نگاه کنید. استخراج ابری شامل استخراج رمز ارز از طریق مرکز داده از راه دوری است که اجاره کرده‌اید. چنین مرکز داده‌ای متعلق به شخص ثالثی است که رمز ارز را استخراج کرده و درآمد حاصل از آن را با مشترکین به اشتراک می‌گذارد.
استخراج ابری به شما امکان می‌دهد مشکلات فنی مربوط به یک عملیات معمولی استخراج را دور بزنید. مالک مرکز داده عملیات را اجرا می‌کند و درآمد حاصل از آن را به شما می‌دهد. کم و بیش همانند یک قرارداد اجاره است که در آن با پرداخت هزینه برق روی عملیات سرمایه گذاری می‌کنید.
با این حال، قراردادهای استخراج ابری معمولاً زمان دار هستند. این بدان معناست که حتی اگر قیمت دوج کوین کاهش یابد و استخراج نیز سوددهی نداشته باشد، شما همچنان به قرارداد قبلی متعهد هستید.

نایس هش NiceHash

اگر علاقه ای به استخراج شخصی یا ابری ندارید، بازار قدرت هش یعنی «نایس هش» ارزش بررسی دارد. در نایس هش، قدرت هشینگ را از سایر اعضای جامعه خریداری می‌کنید. این پلتفرم به این شکل عمل می‌کند: شرکت کنندگان تجهیزات ماینینگ خود را متصل کرده و قدرت هش را به شرکت کنندگان علاقمند اجاره می‌دهند.

حرف پایانی

دوج کوین کتاب قوانین مربوط به رمز ارزها را تغییر داده است. همین امر باعث شده تا در بین طرفداران رمز ارزها و چندین چهره سلبریتی محبوب شود.
مانند دیگر رمز ارزها، دوج کوین نیز نوسانات شدیدی را تجربه می‌کند که می‌توانید از آن سود ببرید یا ضرر کنید، بسته به اینکه در کدام طرف موج باشید. در حالی که هیچ قطعیتی در مورد هیچ رمز ارزی وجود ندارد، اما عدم وجود ارزش بنیادی در دوج کوین، آن را به ویژه برای سرمایه گذاری بلند مدت انتخابی پر ریسک می‌کند. ایده هوشمندانه این است که پولی را سرمایه گذاری کنید که مایل به ریسک کردن روی آن هستید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)