استراتژی سرمایه گذاری درآمد چگونه کار می کند؟

  • توسط pooladmin
  • 03/08/2019
  • 0
سرمایه گذاری

وقتی که نمونه کار سرمایه گذاری خود را ثبت می کنید، شرکت کارگذاری، سازمان حفاظت جهانی، مشاوره رسمی سرمایه گذاری، شرکت مدیریت دارایی، برنامه ریز مالی، یا شرکت سرمایه گذاری مشترک شما از شما می خواهند که استراتژی سرمایه گذاری خود را که شما برای مدیریت پول خود قصد دارید از آن بهره ببرید را مشخص کنید. اکثر اوقات، این کار را بر روی فرم حساب انجام می دهند و از شما می خواهند که از بین موارد لیست شده که ممکن است شامل مواردی چون “حفظ سرمایه”، “رشد”، “سهام داری” و “درآمد” شود، انتخاب کنید. به این موارد تعهد سرمایه گذاری می گویند.

در این مقاله من قصد دارم درباره آخرین مورد، سرمایه گذاری درآمد صحبت کنم.

 

استراتژی سرمایه گذاری درآمد چیست؟ چگونه کار می کند؟ مزیت ها و معایب آن چیست؟ چرا باید یک نفر آن را به دیگر موارد ترجیح بدهد؟ سوال های خوبی هستند. اجازه بدهید به آن ها ورود کنیم تا شما به درک بهتری از انواع سرمایه گذاری که ممکن است در یک استراتژی درآمد زایی وجود داشته باشد و همچنین هزینه هایی که باید برای انتخاب هر کدام بپردازید برسید.

سرمایه گذاری

استراتژی سرمایه گذاری درآمد

اصطلاح استراتژی سرمایه گذاری درآمد به معنای فراهم کردن یک نمونه کار از دارایی هاست که به طور خاص برای حداکثر سازی درآمد منفعل سالانه از دارایی ها طراحی شده است. در درجه های پایین تر، حفظ قدرت خرید بعد از تغییرات تورم حائز اهمیت است. موضوع سوم رشد است به طوری که سود سهام، سود بانکی و اجاره ها سریعتر از نرخ تورم افزایش یابند.

 

هدف استراتژی سرمایه گذاری درآمد

دلیلی که افراد یک نمونه کار درآمدزایی را فراهم می کنند، به وجود آوردن یک منبع نقدینگی دائم است که امروز بتوانند از آن استفاده کنند که این منبع درآمد از مجموعه دارایی ها با بازدهی بیشتر از متوسط به دست بیاید. این نقدینگی برای پرداخت پول قبوض، خرید مواد غذایی، خرید دارو، اعمال خیریه، پوشش هزینه های تحصیل اعضای خانواده یا هر هدف دیگری استفاده می شود.

سرمایه گذاری

انواع مخالف ساخت یک نمونه کار استراتژی سرمایه گذاری درآمد

مقدار اختصاص دارایی در میان کلاس های متفاوت دارایی ها، با توجه به اندازه نمونه کار، نرخ سود در دسترس در زمان تهیه نمونه کار، و دیگر عوامل متفاوت است اما به طور کلی یک استراتژی درآمدزایی به ترکیبی از موارد زیر نیاز دارد.

  • امن، بی خطر، پرداخت سود سهام به همراه ترازنامه که سابقه طولانی مدتی در حفظ یا افزایش مقدار سود سهام حتی در دوره های وحشتانک اقتصادی و رکود سهام داشته باشد.
  • اوراق قرضه و دیگر موادر دارای درآمد ثابت مثل اوراق قرضه خزانه داری، اوراق قرضه شرکتی و اوراق قرضه شهرداری که بر اساس خصوصیات مالیاتی حساب پرداخت می شوند( شما هیچ وقت یک اوراق قرضه بدون مالیات را در Roth IRA نگه داری نمی کنید).
  • املاک شامل مالکیت ششدانگ مال ( احتمالا از طریق یک شرکت با مسئولیت محدود) یا از طریق مشاورین سرمایه گذاری در املاک که به عنوان REIT شناخته می شوند. مورد دوم از لحاظ ریسک پذیری پروقایل کاملا متفاوتی دارد و فرد می تواند در صورت عدم توانایی تیم مدیریتی مال خود را از دست بدهد اما با این حال یک REIT خوب می تواند ثروت قابل ملاحظه ای را به همراه داشته باشد. برای مثال در طی آخرین سقوط بازار در 2008-2009، برخی REIT ها 60%،70% و حتی بیشتر از 80% از ارزش بازار خود را با کم شدن سود سهام اجاره ها از دست داند. افرادی که این اوراق بهادار را خریداری کرده بود در زمانی که دنیا در حال فرو ریختن بود، در برخی موارد البته، کل مقدار خرید خود را به صورت پول نقد خارج کرده اند( مدیریت ها به سرعت و در زمانی که شرایط بهتر شد خود را بالا کشیدند چرا که آن ها با توجه به قانون می توانند برای 90% از درآمد خود معافیت مالیاتی داشته باشند) و در حال حاضر در حال جمع کردن 15 یا 20 % سود سهام خود هستند.
  • شراکت حرفه ای محدود یا MLP. این شراکت نوعی خاص است که به صورت عمومی تجارت می شود که از لحاظ مالیاتی می توانند به شدت پیچیده باشند چرا که می توانند هزینه ها را به خاطر مواردی چون استهلاک و کمک هزینه های تخلیه از پرداخت مالیات معاف کنند. MLP ها در آغاز، و البته نه به صورت انحصاری، در صنایع دارایی های سخت و مخصوصا آن هایی که به سوخت ها مثل خطوط لوله و پالایشگاه ها مربوط است یافت می شوند. افرادی سرمایه گذاری درآمد انجام می دهند باید به شدت درباره داشتن MLP در حساب کارگذاری که قابلیت های حاشیه ای دارد محتاط عمل کنند چرا که ممکن است موقعیتی به وجود آید که شما سهام خود را نمی فروشید اما برای اهداف مالیاتی، آن ها فروخته شده در نظر گرفته می شوند که مالیات های به دست آمده از دارایی را راه می اندازد و شما مجبور می شوید که پول بیشتری را وارد کنید. جزئیات این مسئله خیلی فراتر از حدود این مقاله است اما اگر سهام MLP دارید، یک کارگذاری نقدی مجزا یا حساب امنیتی برای خود درست کنید.
  • واحد سلطنتی معتمد: این نوع سرمایه های قابل اعتمادی هستند که به صورت عمومی تجارت شده ( با واحد سرمایه گذاری مطمئن پایه متفاوت است) و در اکثر موارد رشد آن ها تایید نشده است اما در عوض یک مجموعه از دارایی هایی که باید مدیریت شوند و درآمد حاصل از سرمایه گذاری توسط معتمدین که اغلب یک بانک است را نگه داری می کنند. این افراد سعی می کنند تا حق امتیاز چاه های نفت و گاز طبیعی داشته باشند که این ویژگی آن ها را فرار می کند. علاوه بر این، آن ها زندگی پایان پذیر دارند. زمانی فرا خواهد رسید که آن ها منقضی و ناپدید می شوند پس شما باید مطمئن شوید که مبلغ منطقی به نسبت به مقدار ذخیره و ارزش فروش آن پرداخت کنید. این ناحیه ایست که بهتر است به آن ورود نکنید مگر اینکه متخصص آن باشید چرا که احتمال از دست دادن پول برای شما بسیار بالاست. با این حال، آن ها می توانند ابزارهای فوق العاده ای در شرایط درست، و با قیمت مناسب برای اشخاصی باشند که درک خوبی از انرژی، مواد معدنی یا بازار کالا دارند.
  • حساب های بازار پول، سرمایه گذاری مشترک بازار پول و جایگزین های آن ها. با اینکه این ها یکی نیستند، اما یک حساب بازار چل نوعی محصول بیمه شده FDIC است که از طرف بانک پیشنهاد می شود در حالی که یک سرمایه گذاری مشترک بازار پول یک سرمایه گذاری مشترک با ساختار حاص است که بر روی دارایی های مشخص شده ای سرمایه گذاری کرده و مبلغ سهام آن روی 1 دلار بسته شده است – وقتی که نرخ سود به اندازه کافی متناسب با تورم باشد، این دو جایگزین نقدی می توانند روشی بسیار عالی برای بدست آوردن سرمایه اضافی می باشد. در دهه 90، برای مثال، شما به راحتی می توانستید 10، 20 یا حتی بیشتر از 30% پول خود را در بازا پول سرمایه گذاری کنید و بدون داشتن هیچ گونه ریسکی مثل ریسک موجود در بازار سهام، املاک یا هر نوع دارایی دیگر، 4 یا 5 % سود دریافت کنید.
  • دارایی های عجیب یا غیر استاندارد مثل اسناد حقوقی مالی یا مالکیت معنوی (حق کپی، علائم تجاری، حق ثبت اختراع و توافق نامه های مجوزی) می تواند برای افراد درستی که می دانند چکار می کنند معدن طلا باشد. من به تازگی یک مطالعه بر روی وبلاگ شخصی شاعر Folly Parton، که ثروتش بین 450 میلیون تا 900 میلیون دلار تخمین زده شده بود انجام دادم. این ثروت اغلب از حق امتیاز 3000 آهنگ بدست آمده بود که وی برای سرمایه گذاری در یک پارک سلطنتی که در حال حاضر از فروش بلیط، اقامت هتل، رستوران ها، حق مجوز، و سوغاتی به جیب او پول میریزد استفاده کرده است. در این زمینه هم تجارت نکنید مگر اینکه اطلاعات کافی داشته باشید چرا که می تواند فاجعه بار باشد.
  • ذخیره نقدینگی که اغلب شامل چک های بیمه شده FDIC و حساب های پس انداز و یا قبوض خزانه داری امریکا می شود که تنها معادل قابل قبول نقدینگی بسیار زیاد است وقتی که امنیت کامل آن غیر قابل بحث می باشد. به طور ایده آل، یک نمونه استراتژی درآمدزایی پول کافی برای پرداختی های سه سال در صورت عدم سود دهی دیگر دارایی ها دارند.

سرمایه گذاری

مزیت ها و معایب استراتژی سرمایه گذاری درآمد

بزرگترین مزیت انتخاب یک استراتژی درآمدزایی این است که پل نقد زیادی در نهایت بدست می آورید. بزرگترین عیب آن این است که شما مقدار زیادی از ثروت آینده خود را فراموش می کنید چرا که دارایی های شما پول اضافه را برای شما میفرستند و برای رشد آن را دوباره سرمایه گذاری نمی کنند. برای شرکتی مثل AT&T و Verizon، که بیشتر سود خود را به شکل پول نقد که بیشتر از دو برابر سود پیشنهادی بازار سهام است را از در خارج می کنند، داشتن رشد سریعی همانند تجارت های مثل Chipotle Mexican Grill، که به شکل قابل ملاحظه ای کوچکتر است و درآمد خود را صرف باز کردن شعبات جدید می کند، بسیار سخت است.

علاه بر آن، برای فردی که سرمایه گذاری درآمدی انجام می دهد استفاده کردن از چیزهایی مثل اهرم مالیات معوق خیلی سختر است چرا که بیشتر درآمد حاصل به شکل پول نقد به دست می آید.

سرمایه گذاری

انواع افرادی که یک استراتژی درآمد زایی را انتخاب می کنند

به شکل قابل توجهی، آن هایی که یک استراتژی درآمد زایی را انتخاب می کنند، به یکی از دو شکل زیر در می آیند. شکل اول کسی است که بازنشسته شده و می خواهد با سرمایه خود تا جایی که می تواند زندگی کند و قوانین زیادی نیز زیر پا نگذارد. وی می تواند با انتخاب سهام، اوراق قرضه، املاک و دیگر دارایی هایی که رشد آهسته و پرداختی بیشتری دارند به خواسته خود برسند.

فرد دوم، شخصی است که به شکل بادآورده، مثل فروش یک تجارت، بردن لاتاری، دریافت ارثیه کلان، به پول خیلی زیادی دست یافته است. اگر این پول بتواند استانداردهای زندگی آن ها را تغییر دهد اما آن ها میخواهند مطمئن شوند که پول آن ها وجود دارد و از بین نرفته است، ممکن است یک استراتژی درآمدزایی را انتخاب کنند که به عنوان دومین یا سومین پرداختی عمل کند. معلمی را در نظر بگیرید که درآمدش 40 هزار دلار است و با یک مدیر دفتر با درآمد 45 هزار دلاری ازدواج کرده است. با هم و بدون در نظر گرفتن مالیات، 95 هزار دلار درآمد دارند.

حالا فرض کنید که به شکلی به یک میلیون دلار برسند. با اتخاب یک استراتژی درآمد زایی که برای مثال 4% پرداختی سالانه داشته باشد، می توانند 40 هزار دلار درآمد سالانه اضافه داشته باشند و درآمد کلی خود را به 135 هزار دلار یا بیشتر از 42% افزایش دهند. این اتفاق می تواند تفاوت عمده ای در استاندادر زندگی آن ها ایجاد کند و متوجه می شوند که آن ها از این بیشتر از داشتن سرمایه بیشتر در زمان پیری لذت می برند. این یک میلیون به عنوان یک کمک هزینه خانوادگی عمل می کند که شبیه به پول دانشگاه یا کالج می باشد که هیچ وقت خرج نمی شود و فقط برای تولید منابع قابل پرداخت دیگر اهداف به کار می رود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)