15 عادت مدیریت موثر برند – قسمت اول

  • توسط pooladmin
  • 31/05/2019
  • 0
مدیریت برند موثر

نقش مدیریت موثر برند، برای هر بیزینسی که به دنبال رسیدن به اهداف و موفقیت در رقابت می باشد بسیار مهم است. آن ها برای هر مرحله از شرایط و کار حیاتی هستند. ارتقا، تولید و خدمات، تبلیغات، تبادل اطلاعات، و شهرت. هرکدام ِ این ها از مدیریت موثر برند شرکت، مستقل هستند.

مدیریت برند به گونه ای عمل می کند تا از شهرت برندتان محافظت شود. آن ها آوازه ی برند شما را به گوش عموم می رسانند. آن ها به دقت رویایتان را می سازند.

این عمل نیازمند یک فرد فوق العاده است. کسی که به پیدا کردن مشتری برای برند افتخار کند و مهارت های مدیریتی اش را با دید تحلیلی ترکیب کند. طبیعتا استانداردهای مهمی وجود دارند که مدیریت برند باید در آن ها موثر عمل کند.

ما انتخاب شده ایم تا این استانداردها را افزایش دهیم. خوشبختانه در مورد شما، این استانداردها ویژگی دوم هستند. آن ها تبدیل به عادت خواهند شد. چرا؟ زیرا مدیرهای موثر برند قادر هستند تا با روش های مختلف برند شما را تحت تاثیر قرار دهند.

اگر به عنوان مدیریت برند کار می کنید و به دنبال مقام هستید یا به شکل ساده ای به ارزیابی نیازهای شرکتتان در این پست علاقه مند هستید، نگاهی به این 15 عادت مدیریت موثر برند بیندازید.

 1. با احترام با دیگران کار کنید

همانطور که پیش از این اشاره شد، مدیران برند اجزای درونی ِ لایه های برند شما هستند. این بدان معناست که آن ها توسط هر فردی فراخوانده می شوند. آن ها باید درخواست چند شرکت، شرکای بیرونی، تاجران برند و مشتریان آتی را انجام دهند. در نتیجه مدیران برند باید میان فضاهای خالی پل ارتباطی ایجاد کنند. آن ها باید با دیگران همانطور با احترام همکاری کنند.

حال نگاهی به این این بخش ها بیندازیم و چند سناریو پیشنهاد دهیم:

فروش

یک رستوران زنجیره ای، مدیران را در جلسه ای فراخواند تا درباره ی فروش به گفت و گو بپردازند. تیم فروش یک چهارم بودجه را فراهم می کرد. اما برخی از افراد این ایده را که استراتژی های جدید تقویتِ برند شرکت می تواند موجب افزایش فروش شود را به تمسخر گرفتند.

این بخش از کارکنان به طور مداوم برای تخفیف از شعار الان موجوده تا فردا فروخته شده و فروش فوری استفاده می کردند. آن ها به طور ثابت به دنبال اضافه کردن آیتم های منو یا خدمات اضافی یا فهرست جدید بودند، و از اینکه شهرت برندشان فروکش کند احساس شکست می کردند.

چه روش هایی  به منظور تسهیل همکاری با تیم فروش وجود دارد؟ در این زمینه برای مدیریت برند چه پیشنهاداتی دارید؟

شرکای بازاریابی

حال، همان رستوران زنجیره ای قرار ملاقاتی با تمام اعضای تیم مارکت و باقی ِ شرکای خلاق بازاریابی ترتیب داد. درست مثل جلسه ی فروش، هرکسی دستور کار خود را ارائه داد.

حقوق مدنی که مسئول ساخت خبرنامه ی الکترونیکی ماهانه بود از مزایای گسترش وبسایت شرکت که شامل صفحات بیشتری بود بازماند. هنگامی که یکی از شرکا، پیشنهاد ایده ی فضای تبلیغاتی را ارائه داد، بخصوص رسانه ی اجتماعی درباره ی تاثیر فضای تبلیغاتی سنتی دچار تردید شد.

از چه روش هایی به منظور مدیریت این علائق متناقض استفاده می کنید؟ درباره ی مدیریت برند در این زمینه چه پیشنهاداتی دارید؟

مدیران موثر برند قادر هستند تا در هر سطحی کار کنند، با احترام برخورد کنند و همکاری را تسهیل کنند. آن ها باید تشویق شوند تا سرمایه گذاری های کوتاه مدت که موجب آسیب هایی به برند در آینده می شود را کاهش دهند. این رویکرد به آن ها کمک می کند تا مطمئن شوند که تمام احزاب مهم در برند، بخصوص آن هایی که با قدرت تصمیم گیری می کنند، مانند رییس جمهور، صاحبان قدرت و CEO ها.

علت ضعیف شدن برندها چیست؟

پیش از آنکه درباره ی رفتارهایی که ممکن است باعث تضعیف یک برند شود، نگاهی به عوامل کلیدی ِ تاثیرگذار بر تضعیف برند، بر اساس تحقیق های انجام شده ی Kevin Lane Keller ، پرفسور مارکتینگ در دانشکده ی Tuck School of Business دارتموث در هانوور، نیوهمشایر، و استادیار Sanjay Sood در مدرسه ی اندرسون ِ دانشکده ی مدیریت کالیفرنیا، لس آنجلس بیندازیم.

قدرت: تنها تجربه ای که به قدر کافی پتانسیل آن را دارد که تضعیف برند را از بین ببرد. یک تجربه ی قوی چشم گیر بودن (جلب توجه) و یک پارچه بودن (قابل تفسیر بودن) است. یک تجربه ی ضعیف چه کمتر جلب توجه کند یا بیشتر قابل تفسیر باشد، احتمال فراموش شدن دارد.

قدرت تشخیص: تجربه ی دیگر، تشخیص برند مادر است که مصرف کنندگان معتقدند توسعه ی آن مربوط به هویت است. این تجربه تنها ارزیابی مصرف کنندگان از برند مادر را تحت تاثیر قرار می دهد، البته اگر مصرف کننده احساس کند که کیفیت برند مادر شاخص است.

ناسازگاری: این تجربه مطابق با تصور مشتری از برند مادر است که به میزان کمتری تاثیر گذاری مصرف کننده را تغییر می دهد. با این وجود، تجربه ای که با انتظارات والدین مطابقت دارد ، پتانسیل تغییر را بوجود می آورد. میزان تغییر بسته به قدرت و مطلوب بودن تجربه است. توجه داشته باشید که میزان تطابق تجربه، در صورت مرتبط نبودن فراموش می شود.

 2. مسئول اجتماعی

مدیر مسئول اجتماعی برند، خدمات و کالاها را که شرکت تا به الان ارائه داده شناسایی می کند. برای اطمینان از بقای مشتری، باید احساس راحتی کنند. برند ها باید تصویری از کالای بهتر به مشتری ارائه دهند. اگر مدیران موثر برند عادت های شخصی ِ مسئولیت اجتماعی را ارتقا دهند ، ارائه ی این لایه از هویت برند، تبدیل به ویژگی دوم می شود.

تعدادی از شرکت ها از اهمیت آگاهی ِ محیط زیستی و اجتماعی آگاه هستند. آن ها پیوستگی غیرانتفاعی محلی را توسعه می دهند، در جمع آوری پول و مزایده ها شرکت می کنند یا کارمندان را تشویق می کنند تا در ساعات داوطلبانه برگردند. این ها تلاش های فوق العاده ای هستند که مدت زمان طولانی نیاز است تا به تمام سازمان های خیریه کمک کنند.

با این وجود بیزینس هایی که قادر هستند تا این مسئولیت اجتماعی از تصویر برندشان را برانگیخته کنند تا به صورت واقعی نشان دهد که چگونه تعهد به یک چیز بهتر ، می تواند شهرت برند را با یک جهش سریع تقویت کند.

پس دادن در مقابل به راحتی برگرداندن

مدیران موفق برند متوجه تفاوت می شوند! مسئولیت اجتماعی بودن به این معنا نیست که نیاز به برگرداندن دارید. اگر مسئولیت اجتماعی را به عنوان قطب برندتان و اقدامات آن در هر سطحی بر عهده دارید، نیازی به ابتکارتی که توضیح دهد شرکت چگونه به (اجتماع، محیط، و …) بر می گرداند نیست. ایده ی پیشنهاد ِ برگرداندن چیزی این حس را به وجود می آورد که یک چیزی را با خود می برید. این عمل به شرکتتان پیشنهاد می کند که برخی از اقدامات اشتباه به منظور موازنه ی چیزها انجام ندهید.

مدیران برندی که مسئولیت اجتماعی را دوباره تعریف می کنند، به سادگی حسی موازنه را بوجود آورده و به برند خودشان امتیاز می دهند.

برند مسئول اجتماعی: Rainbow Light

برند Rainbow Light ذاتا به یک جهان سلامت مرتبط است. با شروع سال 1981 ، مکمل ها و ویتامین ها به فروشگاه ها در سرتاسر کشور پیشنهاد داده شد. اما شرکت ها سلامتی مصرف گرایان را ارتقا ندادند و رها کردند. آن ها همچنین با شرکت غیرانتفاعی ِ ویتامین انجل شریک شدند تا سوء تغذیه ی جهانی را با فراهم کردن مکمل های رایگان برای مادران و کودکان فقیر نشین تحت کنترل قرار دهد. و سلامت محیط برای آن ها اهمیت داشت. تمام محصولات Rainbow Light در مخزن های بازیافت شده که PBA رایگان بودند بسته بندی شده اند.

 3. ارتباط قوی فاستر از طریق شبکه

هر کسی کسب و کاری دارد که به آن وفادار و آشنایانی که به هنگام نیاز از آن ها کمک می گیرد. فکر کنید: حسابدار، عامل املاک و مستغلات، تمیز کننده های خشک شویی، عکاس، شرکت پذیرایی و غیره.

مدیریت موثر برند از این ارتباط ها برای موقعیت و برندشان استفاده می کنند. مطمئن باشید که می توانید تمام روز از کارت های بیزینس استفاده کنید. تا زمانی که انگشتتان بی حس شود ایمیل بفرستید. اما بهترین روش برای ساخت یک ارتباط قوی، رابطه ی ارگانیک است. هیچ ارتباطی کوچک نیست: باریستایی که هر روز دابل شاتتان را سرو می کند، فردی که چمنزارتان را تزئین می کند، برادرزاده یا خواهرزاده ی تان. مدیر برندی که مردم را به خوبی می شناسد یک دارایی بزرگ است.

ایده ی شبکه ی حرفه ای به نظر رعب آور و دلهره آور می رسد، بخصوص برای افراد درون گرا. اما در نظر داشته باشید که پیش از این با چند نفر تا بحال به طور منظم در ارتباط بوده اید. هر کدام از این ارتباط ها، اگر در زمینه ی مناسبی قرار گرفته باشد، برای یک مدیریت برند حرفه ای می تواند بی ارزش تلقی شود.

هنگامی که به شبکه نگاه می کنید و با دیگران در زمینه ی مدیریت برند ایجاد ارتباط می کنید، مدیریت موثر برند می تواند به فرصت های آنلاین دسترسی پیدا کند. صفحاتی مانند LinkedIn شامل صفحاتی با هزاران عضو می باشد. آن ها در رسانه های اجتماعی تشویق می شوند تا با همسالان خودشان ایجاد ارتباط کنند. یا به دنبال قرار ملاقات با فردی در نزدیکی محل زندگی شان هستند. شبکه ها این نکته را یاد آوری می کنند که ارتباط ها خیابان یک طرفه نیستند. در شبکه تان به دنبال نکات مثبت آن باشید.

 9 نکته به منظور یک شبکه موفق

1. اگر می خواهید زمانی را با شخصی به خوردن قهوه یا یک نوشیدنی پس از کار صرف کنید از او بخواهید. سخت است که یک چنین لذتی را رد کنید.

2. درباره ی ایده هایتان صحبت کنید و از پیچیده سخن گفتن بپرهیزید. این باعث از دست دادن طرف هایی است که تمایل به انجام کار دارند.

3. این راه معرفی را تسهیل می کند. نیازی به رد کردن اسامی افرادی که می دانستند چطور زمینه های مشترک را پیدا کنند نیست. بهتر است زمینه ی همکاری را گسترش دهیم تا اینکه در مرکز حرکت کنیم.

4. تنها چاپلوسی تا به الان شما را راضی نگه داشته است. چه اتفاقی می افتد اگر با بی حوصلگی بگویید که چقدر کار دیگران را تحسین می کنید. آن ها فقط تشکر می کنند. خودتان را نشان دهید تا دیگران بتوانند تصویری واضح تر از شما و آن چیزهایی که شما را هیجان زده می کند داشته باشند.

5. سعی نکنید تا هر سکوتی را بشکنید. مکث ها اجازه می دهند تا چرخ ها بچرخد (صحبت یا بحث ادامه پیدا کند).

6. عشق را نشان دهید. با دیگران در تیمتان، شرکتتان، یا شرکایتان با احترام صحبت کنید.

7. راهی را برای به اشتراک گذاشتن پیدا کنید. این می تواند به عنوان یک مشاوره یا هدیه باشد. از آن ها بخواهید تا بدانند که ارتباط بین شما ارزشمند ترین ارتباط است.

8. یک سطح از زمین بازی را تصور کنید. فرقی ندارد که با چه کسی در شبکه هستید ،‌ گفت و گو را با این دیدگاه که هر دو شما برابر هستید شروع کنید (حتی اگر موضوع بحث یا حقوق از آنچه که فکر می کنید متفاوت باشد).

9. سعی کنید گام صدایتان بیشتر متقاعد کننده باشد تا آموزنده. این باعث می شود تا در کارتان بسیار جلو بیفتید و از فشار و زور اجتناب کنید.

مدیریت موثر برند

 4. مدیریت موثر برند از طریق هم فکری

به بسیاری از افراد در مارکتینگ گفته می شود که زمان دارند و می توانند دوباره مشتریانشان را بشناسند. مدیران برند نیز با این موافق هستند. شما باید مشتریانتان را پیش از ارائه خدمات بشناسید. به همین سادگی؟ قطعا. اما این، مدیریت برند موثر را کمی به عمق فرو می برد که علاوه بر ساخت برندشان ، هم حسی با مشتری نکته ی مهمی است.

مدیران برندی که با مشتریان هم حس هستند به آگاهی فراوانی از تجربه ی مشتری دست پیدا می کنند. آنها تنها شناختن این فرد راضی نمی شوند. آن ها می خواهند مایل ها با کفش هایشان قدم بزنند و تمام تجارب مشتری را از دید خود مشتری، از ابتدا تا انتها بشناسند. این تنها روشی است که مدیریت برند می تواند بفهمد که چه چیزی اقدام به خرید را تحت تاثیر قرار داده و ارتقا می دهد.

نمونه ی مطالعاتی را بخوانید:

3 برندی که به موفقیت مشتری اهمیت می دهند.

به مشتری راه را نشان دهید

مدیریت موثر برند چگونه هم دلی را تسهیل می کند یا به عبارت دیگر راهی را ایجاد می کند تا با کفش های مشتری اش قدم بزند؟ چطور می توانید در هر مرحله از تجربه ی مشتری آگاه شوید؟

به تمام روش هایی که درباره ی مشتریانتان آموخته اید، از آموزش های داخلی تا تست مارکتینگ که برای تبلیغات و ارتباطات فروشگاه پرداخت کرده اید به دقت فکر کنید و کمپین های اشتغال را دنبال کنید. تمام این مراحل در حین سفر مشتری فرصت های معناداری برای برند شماست تا با هم فکری اقدام کنید.

بر طبق Fredmond Malik ، مدرسه ی مدیریت بیزینس در دانشکده ی سینت گالن سوئیس، یک سازمان کاری باید هدفش ارتقای مزایای مشتری باشد تا اینکه بر افزایش سوددهی متمرکز شود.

یکی از مهم ترین قواعد برند شما هم فکری است. مشتریان می توانند یک شرکت تقلبی را از مایل ها تشخیص دهند. هم فکری یک تاکتیک مارکتینگ یا کمپین رسانه ی اجتماعی نیست. هم فکری/حسی یک گرایش معتبر به منظور ایجاد یک تجربه میان مشتری و برند است. هم فکری/حسی ارتباط را مستحکم می کند و از آن ها به عنوان ارزش مارکتینگ بهتر استفاده می کند. تنها راه برای دستیابی ، وقت صرف کردن با خریداران در زندگی واقعی می باشد.

بررسی کنید:

9 روش جعلی که بیزینس تان را نابود خواهد کرد

 5. مفسر متفکر

مدیریت موثر برند با دقت و وقت شناسی به موقع ایجاد ارتباط می کند. و بیشتر گوش می کنند تا اینکه صحبت کنند و این به آن ها اجازه می دهد تا موثر تر باشند، پاسخ ها را بررسی کنند و تمام گفت و گو ها را از زیر ذره بین برند رد کنند.

با این دنیای غنی از رسانه و تبلیغات دائمی، آگهی های آنلاین، آگهی هایی که به میل باکس ها ارسال می شود، توانایی آگاهی از اینکه کدام را دنبال کنیم از دست داده ایم.

مدیران برند می دانند که تبلیغاتشان مانند تصویری بر صفحه ی رادار است. پس بهتر است تصویر بزرگی باشد تا از میان سر و صداها (تبلیغات دیگر) عبور کند. مدیران برند موفق آن را با پیام های برند مطبوع ساده تر می کنند.

چگونه پیام های برند را با 5 مرحله آسان پرورش دهیم

  1. سخنرانی متقاعد کننده را در خود ارتقا داده و تمرین کنید. شرح دهید که برندتان از ابتدا تا انتها چه چیزی بدست آورده است. احتمالا از نسخه ی کوچک شده ی آن شگفت زده شوید.
  2. خودتان را در دسترس قرار دهید. اجازه دهید مشتریان درباره ی برندتان از شما سوال کنند. به دغدغه هایشان گوش کنید. نسبت به پاسخ خودتان، به آنچه که آن ها می گویند با اهمیت بیشتری رفتار کنید.
  3. خدمات و محصولاتتان را به آسانی در دسترس قرار دهید. آیا مشتریان شما را آنلاین و در دسترس می بینند؟ آیا تلاش ها و تبلیغات شما آنچه را که برندتان پیشنهاد می دهد به وضوح شرح می دهد؟
  4. زمانی که مشتری شما را می یابد ، آیا از نسخه های کپی آنلاین یا موجود در فروشگاه برای شرح اینکه خدماتتان چگونه است یا محصولاتتان چیست استفاده می کنید؟
  5. به کرات با تیم همکارتان ملاقات کنید تا آنچه را برای برندتان ضروری است را ارزیابی کنید. روش هایی را بیابید تا هرچیزی را که غیر اصلی ست حذف کنید.

مدیران متفکر برند به سادگی صحبت می کنند. آن ها درک می کنند که از دست دادن اطلاعات و آرزو کردن برای چیزی دیگر کار نمی کند (تقریبا هرگز اتفاق نیفتاده است). در عوض، آن ها تمام گفت و گوهایشان را با سطحی برابر از تفکر و سادگی اجرا می کنند.

 6. بدانید که چه وقت مشکل را حل کنید

مدیریت برند باید هوشیار باشد و بداند که چطور چیزهای مختلف بر برند تاثیر می گذارند. آن ها باید برند را در هر مرحله ای مراقب کرده و پرورش دهند.

آنها باید به طور ثابت از خودشان بپرسند که آیا این توییت بر برند ما تاثیر گذار است ؟ این خدمات جدید چگونه می تواند از شهرت برند ما حمایت کند؟ این اطلاعات چگونه می تواند صدای برند ما را به گوش مردم برساند؟

مدیریت موثر برند باید تمام روابط بخصوص آن هایی که به شهرت برند مربوط است را زیر نظر بگیرد. آنها باید روش های جدید و هیجان انگیزی را برای روایت برند لحاظ کنند. آن ها باید گفت و گو ها را به دقت دنبال کنند.

مشکلات را در سایت های بازبینی رفع کنید

مدیریت موثر برند، بازخورد مشتری را بخصوص در سایت های بازبینی دنبال می کند. بررسی ها و نظرسنجی های آنلاین در سایت هایی مانند Yelp، TripAdvisor، Foursquare، Citysearch و سایت های مشابه تاثیر زیادی نه تنها بر برند بلکه در رفتار مشتری دارد.

بر طبق آخرین تحقیقات، 88 درصد از کاربران اینترنت، نظرات روی سایت ها را می خوانند. 88 درصد معتقدند که این نظرات به اندازه ی پیشنهادات دوستان و خانواده حقیقت دارد.

اگر مشتریان شما زمان زیادی را بر روی نظرات آنلاین صرف می کنند، مدیریت موثر برند نیز باید چنین کاری انجام دهند.

مدیران برند باید زمان زیادی را برای بررسی و ارتقای پروفایل ها بر روی سایت Yelp و دیگر سایت های مهم صرف کنند. آن ها باید به دقت بازخورد مشتریان را زیر نظر بگیرند و خودشان را برای نظرات منفی آماده کنند.

نظرات منفی معمولا نتیجه ی شکایتی ست که از سهل انگاری به وجود آمده است. مدیران برند می توانند برندشان را نه تنها با گوش کردن به مشکلات بلکه با برطرف کردن آن ها از بقیه سایت ها جدا کنند. مشتریان البته که می خواهند صدایشان شنید شود اما آن ها انتظار تغییر دارند بخصوص زمانی که تجربه شان موفق نبوده است.

این مشکلات را سریعا برطرف کنید تا از نظرات منفی در امان بمانید. البته، برخی از مشکلات غیر قابل حل خواهد بود، و آن ها را کشف نخواهید کرد تا زمانی که نظرات منفی را بخوانید. پاسخی دهید که نشان دهد به دنبال حل مشکل هستید. از آن ها برای تجربه ی بهتر دعوت کنید. هدف در اینجا اعتبار برند و اعتماد مشتری است.

7. تحلیل خلاقانه

بیشتر از نیم کره راست و چپ مغز، اعداد و یا تمایل به هنر، مدیران برند باید پل ارتباطی میان دو جهان ایجاد کرده و به طور خلاقانه شروع به بررسی و تحلیل کنند.

برند ها توسط کسانی ارتقا می یابد که از پژوهش های پیچیده آگاه باشند و اعداد را به پیام های خلاقانه ای که از مردم حمایت می کند، تبدیل کنند.

یک مدیریت برند عالی کسی است که می تواند شهرت و استراتژی های برند را ایجاد و ثبت کند. آن ها از تحلیل های با دقتی استفاده می کنند تا حمایت مدیران و CEO ها را بدست آورند. آن ها همچنین باید اشتیاق و بدعت را در میان تیم مارکتینگ، شامل مدیران محتوا، طراحان گرافیکی، کپی رایتر ها، مدیران هنری، طراحان داخلی و سازندگان وب برانگیخته کنند.

چند نکته به منظور ایجاد ارتباط:

انسان ها به صورت بصری می آموزند. راهی را بیابید تا پیام های پیچیده و مطالب را به وسیله ی تصاویر جذاب بهتر شرح دهید.

خدمات مشتری بسیار اهمیت دارد. داده ها را جمع آوری کنید تا به ارائه کننده ی خدمات مشتری تان کمک کنید که نیاز به رشد تعامل را درک کنند. سپس به ایجاد خطوط خلاقانه و حرف های کارآمد کمک کنید.

به دنبال تحقیقات علمی باشید تا انتخاب تن صدا، استایل و رنگ ساخته شده توسط طراح داخلی تان را مدیریت کنید.

به هنگام ثبت و انتشار، از تصاویر و ویدئو های زیبا و خوش استایل استفاده کنید. این عمل نه تنها پیام برندتان را جذاب تر می کند بلکه تعداد بازدیدکنندگان آنلاین تان را نیز افزایش می دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)