10 کتابی که هر سرمایه گذاری باید بخواند

  • توسط pooladmin
  • 03/05/2019
  • 0
سرمایه گذاری

وقتی به یادگیری سرمایه‌ گذاری می‌رسیم، اینترنت سریع‌ترین و به‌روزترین روش برای حرکت در میان جنگل اطلاعات است. اما اگر به دنبال یک دیدگاه تاریخی در مورد سرمایه‌ گذاری یا یک تحلیل دقیق‌تر از یک موضوع خاص هستید، چندین کتاب کلاسیک درباره سرمایه‌ گذاری وجود دارد که برای خواندن عالی هستند. در اینجا ما به شما یک مرور کلی از کتاب‌های مورد علاقه ما در موضوع سرمایه‌ گذاری در تمام ادوار را ارائه می‎دهیم و شما را در مسیر روشن‌فکری در سرمایه‌ گذاری قرار می‌دهیم.

“سرمایه‌ گذار باهوش” (1949) توسط بنجامین گراهام

سرمایه گذاری

بنجامین گراهام بی‌تردید پدر سرمایه‌ گذاری ارزشی است. ایده های او در مورد تحلیل حاشیه امنیت پایه‌هایی را برای یک نسل از سرمایه‌ گذاران، از جمله دانش‌آموز مشهور او، وارن بافت، بنا نهاد. این کتاب که در سال 1949 منتشر شده، از کتاب دیگر گراهام که در سال 1934 تحت عنوان “آنالیز حاشیه امنیت” نوشته شد و احتمالا بسیار هم از آن نقل می‌شود ولی کمتر برای عموم کتاب آشنایی است، بسیار جذاب‌تر است. “سرمایه‌ گذار باهوش” به شما نمی‌گوید که چگونه باید سهام خود را انتخاب کنید، اما اصولی منطقی و آزموده‌شده که هر سرمایه‌ گذاری می‌تواند استفاده کند را، آموزش می دهد. فارغ از همه این‌ها، تنها بر اساس توصیه وارن بافت نیز این کتاب، کتابی خواندنی است “با فاصله، این کتاب بهترین کتاب در مورد سرمایه‌ گذاری است که تاکنون نوشته شده.”

“سهام مشترک و سود نامشترک” (1958) توسط فیلیپ. ا. فیشر

سرمایه گذاری

فیلیپ فیشر یکی دیگر از پیشگامان جهان در تجزیه و تحلیل مالی است که، تأثیر عمده ای بر نظریه سرمایه‌ گذاری مدرن داشته است. ایده اصلی تجزیه و تحلیل سهام با توجه به پتانسیل رشد به طور عمده به فیشر نسبت داده می‌شود “سهام مشترک و سود نامشترک” به آموزش سرمایه گذاران برای تجزیه و تحلیل کیفیت کسب و کار و توانایی آن برای تولید سود، می‌پردازد. با وجود آن‌که ابتدا در دهه 1950 منتشر شد، درس های فیشر هنوز بعد از نیم قرن هم قابل اجراست.

“سهام برای سرمایه‌ گذاری طولانی‌مدت” (1994) توسط جرمی سیگل

سرمایه گذاری

جرمی سیگل، استاد دانشکده کسب و کار وارتون، برای شما سرمایه‌ گذاری طولانی‌مدت در سهام را توضیح داده. او در تحقیقی گسترده در طول دو قرن گذشته، به استدلال می‌پردازد که نه تنها بازگشت سرمایه سهام از سایر دارایی‌های مالی بالاتر است، بلکه بازگشت سرمایه سهام در مواجهه با تأثیرات تورم، امن‌تر و قابل‌پیشبینی‌تر می‌باشد.

“یادگیری کسب درآمد” (1995)، “برتری در وال‌ استریت” (1989) یا “شکست دادن وال‌ استریت” (1994) توسط پیتر لینچ

سرمایه گذاری سرمایه گذاری سرمایه گذاری

 

پیتر لینچ در دهه 1980 به عنوان مدیر عامل Fidelity Magellan Fund افتخارآفرینی کرد. “یادگیری کسب درآمد” مخاطبان جوانتر را هدف می‌گیرد و بسیاری از اصول کسب و کار را توضیح می دهد. “برتری در وال‌استریت “مزایای سرمایه‌ گذاری هدایت‌شده را مورد توضیح قرار می دهد و “شکست دادن وال‌استریت” بر روی نحوه انتخاب سهام سود‌آور توسط پیتر لینچ (و یا اینکه چگونه او فرصت استفاده از آن‌ها را از دست داد) زمانی که مدیر عاملFidelity Magellan Fund ، تمرکز دارد. هر سه کتاب لینچ دنباله‌روی رویکرد عقلانی او هستند، که روی این اصرار دارد که سرمایه‌ گذاران انفرادی، اگر تکالیف خود را درست انجام داده باشند، می‌توانند به خوبی یا حتی بهتر از متخصصان نیز اجرا کنند.

“گشت تصادفی در وال‌ استریت”  (1973) توسط برتون. جی. مالکیل

سرمایه گذاری

این کتاب ایده های مبنی بر اینکه بازار سهام کارآمد است و قیمت های آن یک راه تصادفی را دنبال می‌کند را، تعمیم داده. اساسا این بدان معنی است که شما نمی توانید بازار را شکست دهید. به نظر مالکیل، هیچ مقدار تحقیق، بنیادین یا فنی، به شما کمترین کمکی نخواهد کرد. مالکیل مانند هر فرد آکادمیک معتبر، با تحقیق و آمار، استدلال خود را انجام داده. با وجود این بسیاری آنها را فقط خرافات می‌دانند و این امر می تواند دست‌کم گرفتن آن باشد که بگوییم این ایده‌های سرمایه گذاری جدال بر‌انگیز هستند. اینکه شما با ایده های مالکیل موافق باشد یا خیر، در هر حال ایده بدی نیست که نگاهی به نحوه استدلال او در تئوری‌هایش بیاندازید.

“تعلیفات وارن بافت: درس‌هایی برای آمریکای شرکتی ” (اصلاح شده در سال 2001) توسط وارن بافت و لارنس کانینگهام

سرمایه گذاری

اگرچه بوفت به ندرت در مورد دارایی های فعلی خود نظر می‌دهد، اما دوست دارد در مورد اصول سرمایه گذاری‌ خود صحبت کند. این کتاب در واقع مجموعه نامه هایی است که بافت در چند دهه گذشته به سهامداران نوشت. این کتاب به طور قطع خلاصه تکنیک‌های بزرگترین سرمایه‌ گذار در جهان است. یکی دیگر از کتاب های عالی بافت، “راه وارن بافت” نوشته شده توسط رابرت هاگستروم می‌باشد.

“چگونه در سهام پول درآوریم” (ویرایش چهارم، 2009) توسط ویلیام. جی. اونیل

سرمایه گذاری

بیل اونیل، بنیانگذار Investor’s Business Daily ، یک کسب و کار ملی از روزنامه‌های مالی و خالق سیستم CANSLIM  است. اگر علاقه‌مند به خرید سهام هستید، این کتاب جایی عالی برای شروع است. بسیاری از کتاب های دیگر بسیار به کلیات می‌پردازند و کمتر وارد جزئیات می‌شوند، اما این کتاب مثل باقی کتاب‌ها نیست. خواندن این کتاب به شما یک سیستم ملموس می‌دهد که می توانید آن را در تحقیقات خود بلافاصله پیاده‌سازی کنید.

“پدر فقیر پدر غنی” (1997) توسط رابرت. ت. کیوساکی

سرمایه گذاری

این کتاب در مورد درس‌هایی است که ثروتمندان به کودکان خود در مورد پول می‌دهند، که به گفته نویسنده، پدر و مادر فقیر و متوسط، آن‌ها را نادیده می‌گیرند. پیغام رابرت کیوساکی ساده است، اما دارای یک درس مالی مهم است که ممکن است باعث ایجاد انگیزه در شما برای شروع سرمایه‌ گذاری شود: فقرا با کار کردن برای پول آن را بدست می‌آورند، در حالی که ثروتمندان توسط دارایی های خود پول درمی‌آورند. ما نمی توانیم کتاب مالی بهتر از این کتاب برای هدیه به کودکانتان پیشنهاد کنیم.

“عقل سلیم در صندوق‌های سرمایه‌ گذاری مشترک” (1999) توسط جان بگل

سرمایه گذاری

جان بگل، بنیانگذار Vanguard Group ، مغز متفکر پشت پرونده صندوق‌های شاخص و مخالف صندوق‌های مشترک مدیریت فعال است. در این کتاب، او با چاشنی اولیه در مورد استراتژی سرمایه‌ گذاری آغاز می‌کند و بعد از آن صنعت صندوق سرمایه‌گذاری مشترک را بابت هزینه‌های گزافی که از سرمایه‌گذاران می‌گیرد، مورد انتقاد قرار می‌دهد. اگر شما صندوق‌های مشترک دارید، باید این کتاب را بخوانید.

“فراوانی غیرمنطقی” (2000) توسط رابرت. جی. شیلر

سرمایه گذاری

کتاب شیلر که در ماه مارس سال 2000 منتشر شد، که به یاد نظر نامحبوب آلن گرینزپن در سال 1996 درباره پوچ بودن ارزش‌گذاری در بازار سهام نامگذاری شده است، هشدار ترسناکی درباره انفجار قریب الوقوع حباب دات کام می‌دهد. اقتصاددان ییل، این افسانه را رد می‌کند که بازار منطقی است و به جای آن، با احساسات، رفتار گله‌ای و حدس و گمان، آن را توضیح می‌دهد. در یک پیچش کنایه‌آمیز، “فراوانی غیرمنطقی” تقریبا دقیقا در اوج بازار منتشر شد.

هرچه بیشتر بدانید، بیشتر می‌توانید مشاوره برخی از این متخصصان را در استراتژی سرمایه‌ گذاری خود درنظر بگیرید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)