چطور می‌توان تا ۴۰ سالگی میلیاردر شد؟

  • توسط pooladmin
  • 01/07/2019
  • 0
میلیاردر

بیونسه با ثروتی حدود ۲۹۰ میلیون دلار فرد متمولی است و کوبی برایانت نیز با ثروت ۳۵۰ میلیون دلاری خود نیز جزو ثروتمندان به حساب می‌آید. اما در فهرست ۴۰ میلیاردر خودساخته آمریکایی زیر ۴۰ سال، خواننده زن عرصه پاپ در رده ۳۸‌ام ایستاده و این در حالی است که باارزش‌ترین بازیکن (MVP) NBA یعنی کوبی برایانت با آن همه سابقه درخشان در ورزش، جایگاهی بهتر ۳۳ را به خود اختصاص نداده است.
جالب است نه؟ هیچ شکی در آن نیست. اما وقتی به فهرست بلندبالای ثروتمندان خودساخته آمریکا نگاهی می‌اندازیم، برخی از ترندهای غیرقابل انکاری که افراد را به قله ثروت و شهرت رسانده‌اند ورزش یا موسیقی نیستند بلکه کسب‌وکار و تجارت راه اصلی ورود افراد به دنیای ثروتمندان و مولتی میلیاردرها بوده است.
اگر چند مورد را جزو استثانائات قرار دهیم، ۹۰ درصد فهرست ۴۰ ثروتمند زیر ۴۰ سال را بنیانگذاران، کارآفرینان و سرمایه‌گذارانی به خود اختصاص داده‌اند که برندهای معتبر جهانی چون Facebook، Uber، Airbnb، Snapchat Pinterest، Instagram و بسیاری از کسب‌وکارهای دیگر را بنا نهاده‌اند.

سطح جهانی

اگر بخواهیم در سطح جهان این موضوع را بررسی کنیم، طبق داده‌های مجله فوربس در سال ۲۰۱۷، ۵۶ میلیاردر زیر ۴۰ سال در دنیا زندگی می‌کنند. درحالیکه برخی از این افراد، نظیر الکساندر اندرسن (که در جولای ۱۹۹۶ به دنیا آمد و جوانترین فردی است که در فهرست فوربس وارد شد) بخش اعظمی از ثروتشان را از والدینشان به ارث بردند، اما بیش از ۳۰ نفر از این افراد، ثروتشان را از طریق کارآفرینی در عرصه‌هایی چون تکنولوژی، بهداشت و درمان و سرمایه‌گذاری به دست آوردند.
جالب است بدانید که تعداد میلیاردرهای زیر ۴۰ سال در حال افزایش است و برخی از آنها هنوز در دهه سوم زندگی خود هستند (نظیر اوان اشپیگل خالق اسنپ‌چت با ۲۹ سال سن). اما چه اتفاقی می‌افتد وقتی شما می‌توانید چند دهه قبل از بازنشستگی خود یک ثروت چند میلیارد دلاری را بنا کنید؟
برای پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان میلیاردر شد، باید نگاهی به زندگی غول‌های نوظهور و جوان عرصه تکنولوژی همچون مارک زاکربرگ، برادران کالیسون (استرایپ)، اوان اشپیگل و بابی مورفی (اسنپ‌چت) و آدام نیومن (وی ورک). پس از این کار می‌توانیم به اشتراکات آنها در مسیر موفقیت در کارآفرینی بپردازیم.

با میلیاردرهای جوان زیر 40 سال آشنا شوید:

 

مارک زاکربرگ فیسبوک

مارک زاکربرگ، هم‌بنیانگذار فیسبوک

Facebook با داشتن ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه، محبوبترین و پرکاربردترین شبکه اجتماعی بوده و وب‌سایت آنها نیز سومین وب‌سایت پربازدید جهان به حساب می‌آید. این شرکت در سال ۲۰۱۶ توانست حدود ۲۸ میلیارد دلار درآمد کسب کند، حدود ۱۹،۰۰۰ نفر را مشغول به کار کرده و سرمایه بازار آن چیزی بالغ بر ۴۰۷.۳ میلیارد دلار است.
در سال ۲۰۰۳، زاکربرگ فیسبوک را به عنوان یک پروژه دانشگاهی که میزان جذابیت دانشجویان را مورد ارزیابی قرار می‌داد راه‌اندازی کرد. اما مارک زاکربرگ یک مبتکر خستگی ناپذیر است که سرانجام توانست پروژه‌اش را به یک پدیده جهانی تبدیل کرده و با ثروتی حدود ۶۳.۳ میلیارد دلار به پنحمین فرد ثروتمند جهان بدل شود. زاکربرگ تنها ۲۳ سال سن داشت که اولین یک میلیارد دلارش را به دست آورد.

 

جان و پاتریک کالیسون، هم‌بنیانگذاران Stripe

جان و پاتریک کالیسون که دو برادر ایرلندی‌الاصل هستند در نوامبر ۲۰۱۶ زمانی که سرمایه‌گذاری عظیم ۹.۲ میلیارد دلاری بر روی استارتاپ پرداخت الکترونیکشان یعنی Stripe صورت گرفت، وارد فهرست میلیاردرها شدند. این دو برادر که کمتر از ۳۰ سال سن داشتند، هر یک ثروتی حدود ۱.۱ میلیارد دلار نصیبشان شده بود. البته آنها قبل از اینکه میلیاردر شوند توانسته بودند با راه‌اندازی و فروش یک بستر مدیریت تراکنش‌های مالی با نام Auctomatic طعم میلیونرشدن را بچشند.

بابی مورفی و اوان اشپیگل، هم‌بنیانگذاران Snapchat

بابی مورفی و اوان اشپیگل که دوستان دانشگاهی بودند با کمک دوستان استنفوردیشان با نام رجی براون در سال ۲۰۱۱ Snapchat را راه‌اندازی کردند. در ساختن Snapchat، اوان مسئولیت طراحی محصول را بر عهده داشت درحالیکه بابی بخش اعظمی از کدهای اولیه این اپ را نوشت. Snapchat یک بستر پیام‌رسان چند‌رسانه‌ای است که با داشتن ۱۶۶ میلیون کاربر فعال روزانه، نسل نوجوان و جوان جامعه را هدف قرار داده است. مورفی و اشپیگل هر کدام ثروتی حدود ۴ میلیارد در اختیار دارند.

ناتان بلچارکزیک، برایان چسکی و جو گبیا، هم‌بنیانگذاران Airbnb

Airbnb به خودی خود توانسته اثر اقتصادی و فرهنگی مثبتی در مناطقی که در آن فعالیت می‌کند داشته باشد. این بستر با تسهیل در ارائه خدمات اقامتی، امکان تبادلات فرهنگی و مسافرتی را ارتقا داده و از جوامع محلی، مکان‌های اقامتی و کسب‌وکارهای کوچک حمایت می‌کند.
این کسب‌وکار عظیم در سال ۲۰۰۸ توسط چند هم اتاقی که با مشکلات هزینه اجاره‌بها دست و پنجه نرم‌ می‌کردند به وجود آمد و پس از مدت کوتاهی به چنان برند معتبر جهانی تبدیل شد که سرمایه‌گذاری‌های متعددی روی آن صورت گرفته و ارزش آن را به تا مارس ۲۰۱۷ به بیش از ۳۱ میلیارد دلار رساند. بنیانگذاران این استارتاپ یعنی ناتان بلچارکزیک، برایان چسکی و جو گبیا همگی در دهه چهارم زندگی خود هستند و هر یک بیش از ۳.۸ میلیارد دلار ثروت دارند.

آدام نیومن، بنیانگذار WeWork

WeWork که حداقل در بیش از ده کشور در حال فعالیت است، امکانات فضای کار اشتراکی را به استارتاپ‌ها، فریلنسرها و کسب‌وکارهای کوچک ارائه می دهد. WeWork در سال ۲۰۱۰ توسط آدام نیومن در نیویورک تأسیس شد. متعاقب آن سازمان‌های بزرگی چون JP Morgan Chase و Goldman Sachs بر روی این استارتاپ سرمایه‌گذاری کرده و ارزش آن را به بیش از ۱۶ میلیارد دلار رساندند. ثروت خالص نیومن نیز به همان شکل مشابه به ۲.۵ میلیارد دلار رسید.

۶ خصوصیت مشترک کارآفرینانی که تا پیش از ۴۰ سالگی میلیاردر شدند

کاملا طبیعی است که یک «خصوصیت میلیاردری» رازگونه در میان آن یک درصد میلیاردر در جهان وجود داشته باشد، اما هنوز هم ارزش آن را دارد که خصوصیات و رفتارهای مشخصی که باعث می‌شود تا یک فرد در مسیر موفقیت مالی و کارآفرینی قدم بردارد را مورد ارزیابی قرار دهیم.
سوال اصلی این است: آیا کتاب‌های کسب‌وکاری که می‌خوانید، کلاس‌هایی که شرکت می‌کنید، مربیانی که به شما خط‌مشی می‌دهند و یا ایده‌هایی که در اوقات فراغت به ذهنتان خطور می‌کند می‌توانند تا پیش از ۴۰ سالگی تأثیر مستقیمی بر تبدیل شدن شما به یک میلیاردر خودساخته داشته باشند؟ اگر چنین است، آن دسته از خصوصیات مشترکی که می‌توانند در این مسیر مؤثر واقع شوند چه می‌باشند؟
خوب خوشبختانه ما اکنون اطلاعات مفیدی از خبرگان دنیای کسب‌وکار دنیا و اینکه کارآفرینان بزرگ چگونه توانسته‌اند کسب‌وکار خود را ایجاد کرده و آنرا رشد دهند در اختیار داریم.
در این راستا، مؤسسه حسابداری PwC و بانک سرمایه‌گذاری جهانی UBS با مطالعه بر روی ۱۳۰۰ میلیاردر خودساخته تحقیق جالبی را منتشر کردند که با هدف تعیین دلیل موفقیت آنها تدوین شده است.
برای اینکه صحت و اعتبار این مقاله به درجه موردقبول برسد، PwC و UBS یک دوره بیست ساله را در نظر گرفته و پژوهش‌های آکادمیک، مطالعات موردی، نظرسنجی‌ها و مصاحبه با ۳۰ میلیاردر را در پژوهش خود مورد بررسی قرار دادند.
بر اساس این تحقیق، حداقل چهار فاکتور اصلی وجود دارد که به صورت بارز در بسیاری از ابرکارآفرینان خودساخته دیده می‌شود. دو فاکتور آخر، یعنی اشتیاق و نوآوری، فاکتورهایی هستند که ما به دست آورده‌ایم.
پس به طور کلی، شش فاکتور اصلی وجود دارد که به شکل بارز در ابرکارآفرینان خودساخته دیده می شود:

خصوصیات اصلی یک کارآفرین خودساخته:

۱. نگرشی هوشمندانه به ریسک‌پذیری: یک نقل‌قول معروف می‌گوید: « زخمی که مرا از پای در نیاورد، قویترم می‌کند». گاهی اوقات ریسک‌هایی وجود دارند که در عین خطرناک بودن باید آنها را انجام داد. اینکه برای دنبال‌کردن ایده‌هایتان آنقدر اشتیاق داشته باشید و نقاط بالقوه‌ای را در آن ببینید، که حاضر باشید هر ریسکی را بپذیرید. کاری که برخی از رهبران بزرگ کسب‌وکار دنیا نظیر مارک زاکربرگ انجام دادند. او چنان آینده روشنی را برای هدف و رؤیایش متصور بود که ریسک اخراج از دانشگاه و آینده‌ای بدون مدرک دانشگاهی را به جان خرید و دنبال کسب‌وکارش رفت.
مزیت‌های این حرکت به شدت قابل بحث بوده و در برخی موارد بینهایت بالاست اما اراده و تمایل کارآفرینان برای انجام ریسک‌های بزرگ کامل مشهود و بارز است. امتحان‌کردن روش‌ها و مسیرهای کاملا جدید، ورود به بازارهایی که تابحال هیچکس وارد آن نشده و یا ادغام‌ها و خرید شرکت‌های غیرعادی تنها بخشی از نشانه‌های ریسک‌پذیری سالم و حرفه‌ای است.

۲. کنجکاوی بدون حد و مرز: بدون داشتن حس کنجکاوی بینهایت بالا، در کسب‌وکار به هیچ جایی نخواهید رسید. کنجکاوی باعث می‌شود که یک کارآفرین دنیا را کشف کند، سوالاتش را بپرسد، مشکلات را شناسایی کند و به شکل فعال به دنبال راه‌حل برای آنها باشد. کنجکاوی همچنین یک کارآفرین را باانگیزه نگه می‌دارد. به عنوان صاحب یک کسب‌وکار، کنجکاوی عمیق شما را وادار می‌کند تا راه‌حل‌های موجود را شناخته و یا با استفاده از تجربه‌های کاربری نقاط مشکل‌زای مشتریان را پیدا کرده و به دنبال توسعه راه‌حل‌های جدید باشید.
مؤسسین Airbnb کنجکاو بودند بدانند که آیا اجاره‌دادن تشک و فضای خواب می‌تواند مدل کسب‌وکار مناسبی باشد. آنها تصمیم گرفتند این ایده را در منزل خودشان امتحان کنند. به همین منظور در سایت Craigslist اقدام به تبلیغ این کار با مبلغ اجاره پایین کردند. آنها سعی نکردند که سرمایه‌گذاران را وادار کنند تا میلیون‌ها دلار را صرفا بر روی یک فرضیه هزینه کنند. آنها به حس کنجکاوی خود اهمیت داده و بدون اینکه منابع خود را هدر دهند، با هزینه‌ای اندک مدل کسب‌وکارشان را مورد آزمایش قرار دادند. تقریباً همه افراد دور و برشان ایده آنها را مسخره می‌دانستند، اما در کمتر از یک دهه، ایده به اصطلاح مسخره آنها تبدیل به یک خدمت چند میلیارد دلاری شد که ۱۵۰ میلیون نفر در هزاران شهر در سرتاسر دنیا از آن بهره‌مند شدند.

۳. قدرت تمرکز شفاف: کارآفرینان ابرموفق کسانی هستند که مقاومت غیرقابل تصوری در مقابل عوامل حواس‌پرتی دارند. وقتی تمرکز و توجهشان را بر روی یک هدف قفل می‌کنند تمام تلاششان را مبذول می‌دارند تا به آن دست پیدا کنند؛ هیچ کس و هیچ چیزی نمی‌تواند مانع دستیابی آنها به اهدافشان شود. کارآفرینان هوشمند به مأموریت خود متعهد می‌مانند اما در خصوص اینکه به چه شکل و با چه روشی به اهدافشان برسند منعطف هستند. همچنین آنها به شکل کاملا ذاتی می‌دانند که کدام حوزه از کسب‌وکارشان نیاز به توجه و تمرکز بیشتر دارد.
در سال ۲۰۱۲ و در خلال توسعه اپلیکیشن Snapchat، بابی مورفی ۱۸ ساعت در روز را صرف توسعه نمونه اولیه محصولشان می‌کرد. تا به امروز، بخش اعظمی از کدهای Snapchat دست نخورده باقی مانده و حاصل تمرکز و توجه شبانه‌روزی بابی مورفی است.

۴. عزم جدی: بسیاری از میلیاردرهای خودساخته پیش از ورود به دهه سوم زندگی خود، اولین کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرده و یا در حال اداره آن بودند. پیش از آنکه اولین یک میلیون دلار خود را به دست آورند، مجموعه‌ای از شکست‌ها را تجربه کرده بودند. اما بدون داشتن عزم و اراده جدی، این حجم از شکست و ناامیدی می‌تواند افراد عادی را از رسیدن به هدف بازداشته و باعث کنارگذاشتن رؤیاها و جستجوی معنا در جای دیگر شود. در مقابل، کارآفرینان بزرگ بینهایت صبور بوده و به شکل غیرقابل باوری بر روی اهدافشان پافشاری می‌کنند تا اینکه سرانجام به مقصود و هدفشان دست پیدا کنند.

۵. شور و اشتیاق: در فهرست میلیاردرهای فوربس هیچ میلیاردر خودساخته‌ای را نمی‌توانید پیدا کنید که در راه رسیدن به اهدافشان هیجان و اشتیاق معمولی داشته باشند.
برخی از این افراد همچون برادران کالیسون، کدنویسی را حتی پیش از ده سالگی آغاز کرده بودند. مارک زاکربرگ تلاش‌های خود برای تکامل فیسبوک را با به‌کارگیری فناوری‌های جدید نظیر هوش مصنوعی (AI) و واقعیت افزوده (AR) در خدماتش ادامه داد پیش از آنکه حتی این فناوری‌ها تبدیل به یک ترند جهانی شوند.

۶. ابتکار و نوآوری: Airbnb، Uber، Stripe، Instagram و Snapchat نمونه‌های بارزی از نوآوری‌هایی هستند که توسط کارآفرینان جوان در دهه سوم زندگیشان خلق شدند. یک محصول همچون Uber و Airbnb حتما نباید متفاوت یا جدید باشد. آنها می‌توانند بر مبنای راهکارها یا بسترهای موجود ایجاد شوند اما می‌بایست به شکلی بازتولید یا بازآفرینی شوند که خدمات بهتری را به بخش مشخصی از بازار ارائه دهند. Snapchat در اصل یک نرم‌افزار پیام‌رسان است اما بدین دلیل مورد استقبال نسل جوان قرار گرفت که با نیازهای این نسل خاص از جامعه همخوانی زیادی داشت.

نکته اصلی در ساختن یک کسب‌وکار که بتواند شما را به باشگاه میلیاردرها وارد کند این است که ذهنی باز داشته باشید و به صورت فعالانه به دنبال روش‌های جدید برای حل مشکلات باشید.
آیا فکر می‌کنید خصوصیت دیگری که برای تبدیل شدن به یک میلیاردر جوان خودساخته نیاز است را از قلم انداخته‌ایم؟ پس دلتان را به دریا بزنید، یک کسب‌وکار بسازید و آنرا به اثبات برسانید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)