۵ استراتژی رشد که یک مشاور مالی باید به کار گیرد

  • توسط pooladmin
  • 29/12/2019
  • 0
مشاور مالی

مشاوران مالی شاید به خاطر کمک به مشتریانشان در رسیدن به اهداف بلندمدت مالی به شدت درگیر باشند اما برنامه‌ریزی برای آینده شرکت روشی مهم برای رسیدن به موفقیت بلندمدت است. اما مشاوران مالی بدون یک برنامه‌ریزی صحیح ممکن است دچار مسائل روزمره و تکراری شده و در این صورت رشد درآمد شرکت و به تبع آن گسترش کسب‌وکار در طول زمان نیز دچار مشکل جدی می‌شود.
با استفاده از پنج استراتژی رشد زیر می‌توانید مطمئن شوید که شرکت مشاور مالی شما آینده درخشانی خواهد داشت.

۱. حاشیه بازار را کندوکار کنید

بسیاری از شرکت‌های مشاور مالی سعی می‌کنند گستره وسیعی از خدمات مالی را به مشتریانشان ارائه دهند تا با این کار سهم اعظمی از بازار را به خود اختصاص دهند. درحالیکه این استراتژی در تبدیل‌کردن افراد و شرکت‌ها به مشتریان بالقوه کارایی بالایی دارد، اما شما در عین حال با بسیاری از شرکت‌های همکار خود و تنها با اختلاف بسیار ناچیزی در حال رقابت هستید.
متبهرشدن در یک بازار حاشیه‌ای – نظیر ارائه خدمات به ورزشکاران بازنشسته یا مجامع فناوری‌محور – قائدتاً رویکرد مناسبتری است. با توسعه دامنه مهارت در یک حاشیه بازار کوچک، می‌توانید به راحتی از رقبای خود پیشی گرفته، گوی رقابت را از آنها ربوده، وفاداری حداکثری را کسب کرده و به شکل بالقوه خودتان قیمت‌ها را تعیین کنید.

 

۲. به بهترین شکل با مشتریانتان ارتباط برقرار کنید

توصیه و پیشنهاد کسب‌وکار شما از سوی مشتریان کنونی به مشتریان بالقوه یکی از بهترین روش‌ها برای موفقیت شرکت‌های مشاور مالی است. اما بسیاری از این شرکت‌ها خدمات استاندارد تولید محتوا را ارائه داده و به صورت منفعلانه منتظر توصیه و ارجاع دیگران می‌مانند. همین رفتار در طول زمان می‌تواند منجر به ایجاد انواع رقابت‌ها و از دست رفتن مشتریان شود.
اگر به گونه‌ای عمل کنید که فراتر از انتظارات رفتار کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که مشتریانتان تبدیل به سفیران شرکت شما شده و خدماتتان را به صورت داوطلبانه به دیگران پیشنهاد دهند. طبق مطالعات انجام شده، افراد به توصیه و پیشنهاداتی که از سوی دوستانشان می‌شوند بیش از سایر روش‌های تبلیغاتی اعتماد کرده و این بدان معناست که ارجاع و توصیه از سوی دیگران بهترین روش برای جذب و ایجاد پایگاه مشتریان است.

۳. سر قیمت سازش نکنید

زمانیکه صحبت از هدایت و راهبری یک کسب‌وکار به میان می‌آید، قیمت تبدیل به یک مساله جنجالی می‌شود به خصوص کسب‌وکارهایی که در آنها مشتریان گزینه‌های انتخابی متعددی دارند. در صنعت مالی، بسیاری از مشاوران در خصوص افزایش قیمت برای مشتریان قدیمی علیرغم افزودن خدمات جدید در طول زمان که با آن قیمت‌ها بالا همخوانی داشته باشند، دچار نگرانی می‌شوند.
با شناسایی دقیق این موضوع که شما به چه شکل می‌توانید به مشتریانتان در رسیدن به اهداف بلندمدتشان کمک کنید، تعیین قیمت کار سخت‌تری شده و به تبع آن مشتریان نسبت به افزایش قیمت واکنش خفیف‌تری نشان خواهند داد. نکته کلیدی این است که راه‌هایی که شرکت شما می‌تواند به مشتریان در رسیدن به اهداف بلندمدت کمک کند را پررنگ‌تر کرده و خدماتی فراتر از خدمات عادی به آنها ارائه دهید تا مشتریانتان نیز ارزش بلندمدت بالاتری را کسب کنند.

 

۴. برندسازی شرکت را رشد دهید

بسیاری از مشاوران مالی با شرکت‌های کوچکتری کار می‌کنند که تمایل زیادی به انجام یک سری قوانین ساده و بی‌دردسر در خصوص برندسازی دارند. برای مثال یک شرکت مشاوره مالی با یک پروفایل لینکدین قدیمی و به روزنشده ممکن است پیام اشتباهی را به مشتریانش القا کند زیرا ممکن است در آن پروفایل یک سری خدمات مالی قید شده باشد که شرکت دیگر در آن زمینه‌ها فعالیتی نداشته باشد.
با بروز نگه داشتن وب‌سایت‌ها، پروفایل صفحات مجازی و دیگر قسمت‌های حضور خود در دنیای دیجیتال، مشتریان می‌توانند اعتماد بیشتری به شرکت مشاوره مالی شما، کارمندان و شرکای آنها داشته باشند. نگهداری و بروزرسانی که وبلاگ اطلاع‌رسانی یا پست مطالب آموزشی در کانال‌های رسانه‌ای نظیر یوتیوب می‌تواند باعث رشد و شناخته‌شدن برند و آگاهی از آن در طول زمان شود.

۵. یک شبکه وفادار و منحصربفرد ایجاد کنید

بسیاری از شرکت‌های مشاور مالی یک سری خدمات استاندارد و مشخص ارائه می‌دهند که تفاوت بسیاری ناچیزی با رقبای خود در این صنعت دارند. شرکت‌های مشاور مالی می‌توانند فراتر فراتر از روش‌های عرفی و عادی برای ایجاد شبکه ارتباطی با مشتریان بهره‌مند شوند.
مشاوران مالی با محدودسازی مشتریان و پرهیز از شرکت در رویدادهای بزرگ و غیرشخصی، می‌توانند از ایجاد موقعیت‌هایی که در آنها مشتریان احساس می‌کنند مجبور به شبکه‌سازی شده‌اند دوری کنند. مشاوران مالی همچنین باید مطمئن شوند که حداقل یک چهارم شرکت‌کنندگان، مدافعان قدرتمندی هستند که می‌توانند از طرف کسب‌وکارها با مشتریان بالقوه‌ای که دعوت شده‌اند صحبت کنند.

نتیجه‌گیری

شرکت‌های مشاور مالی با رقبای بسیاری زیادی روبرو هستند و این بدان معناست که آنها باید توجه ویژه‌ای به مشتریان خود داشته باشند. مشاوران مالی با توجه به این نکات مهم، می‌توانند موفقیت بلندمدت شرکت‌های خود را تضمین کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)